JUHANNUS 2015
Mitä palstalaiset tekee juhannuksena? Mökille? Kotona? Missä porukassa? Mitä syötte/tarjoatte? :)
-----
Me ollaan kaupungissa, kun mökkiä ei ole. Grillaus&piknik olisi näillä näkymin ohjelmassa, säävarauksella tietty. Jos sataa, niin sitten varmaan ollaan kotona ja herkutellaan hyvällä ruoalla. Mites teillä, joko on suunnitelmat tehty?
Kommentit (51)
Kotona varmaan ihan vaan ollaan lasten kanssa. Mies on työmatkalla.
Istumme kotini takaterassilla pohjalaisen lainehtivan viljapellon äärellä. Grillataan lihaa, makkaraa ja jotain muutakin. Uusia perunoita, silliä, salaattia... ihan perinteistä ruokaa. Kahvia, täytekakku varmaan ja muuta makeaa ehkä. Alkoholia tuskin nautimme, koska se ei vaan maistu oikein.
Radio soi, valoisa yö ja lakeus. Ei siinä muuta tarvita. Voisi kyllä käydä juhannusmeininkiä lyhyesti käydä Kauhavalla kattomassa. Siellä on se uusi lentäjien juhannus taas polkaistu pystyyn.
Lapset lähtee juhannusviikolla isovanhempien mökille ja me ollaan miehen kanssa kahdestaan juhannus. Varmaan grillaillaan kotona ja pyöräillään kattoon kokkoa jos on lähiseudulla. Mukava kun kaupunki on hiljainen!
Grillausta kotona hiljaisuudessa ja rauhassa :)
En tiedä, vituttaa jo valmiiksi koko revohka koska ei ole kavereita kenenkä kanssa tehdä mitään. Varmaan tungen itseni taas puoliväkisin jonkun porukan laidoille. Että voin muka sanoa käyneeni jossain ja loppuillan itken kotona. Vituttaa olla tämmönen luuseri.
Mökillä perheen kesken.
Minäkin voin maalailla tässä tälläisen kauniin kuvan;
Mökkeilyä, hyvää ruokaa, saunotaan, uidaan, käydään vähän soutelemassa...juodaan muutamat saunaoluet. Lapset voi onkia ja leikkiä.Ihanaa!
Oikeasti;
Ollaan mökillä, on ehkä kylmä, ehkä sataa, lapset kiukuttelee, vanhemmat pölähtää kylään, lapset riuhuu/kiukuttelee lisää, soutuveneestä on hävinnyt tulppa -lapset kiukuttelee lisää, hyttyset syö meidät, koira karkaa, ruuat palaa pohjaan...
Mutta onneksi teillä toisilla on niin täydellinen juhannus : )
Varmaan miehen siskolla grillaillaan ja vietetään aikaa sään salliessa pihalla. Miehen sisko raskaana ja heillä ennestään yksi pieni lapsi, meillä itsellämme kolme pientä lasta joten meno on sen mukaista :)
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 17:00"]Mökillä perheen kesken.
Minäkin voin maalailla tässä tälläisen kauniin kuvan;
Mökkeilyä, hyvää ruokaa, saunotaan, uidaan, käydään vähän soutelemassa...juodaan muutamat saunaoluet. Lapset voi onkia ja leikkiä.Ihanaa!
Oikeasti;
Ollaan mökillä, on ehkä kylmä, ehkä sataa, lapset kiukuttelee, vanhemmat pölähtää kylään, lapset riuhuu/kiukuttelee lisää, soutuveneestä on hävinnyt tulppa -lapset kiukuttelee lisää, hyttyset syö meidät, koira karkaa, ruuat palaa pohjaan...
Mutta onneksi teillä toisilla on niin täydellinen juhannus : )
[/quote] Ootan jo innolla niitä FB-päivityksiä, joissa kaikki on niin mahtavaa ja ihanaa ja täydellistä. Maisemat, ruoka, seura jne.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:55"]Laittelen tupaa kuntoon juhannuksen sunnuntaista huipennusta, tyttären konfirmaatiota varten. [/quote] Saat krapulaisia vieraita! Osa ei ehkä kykene tulemaan edes paikalle...
[/quote]
Se on tietenkin mahdollista. Ikävä jos näin käy. En loukkaannu jos joku ei pääse tulemaan, mutta toivon että läheiset pääsee.
Lapset on isänsä kanssa juhannuksen. Minä olen humalassa, toivottavasti vesillä (en aja itse enkä kuse veneestä). Kyrsää grillaan ja saunassakin ois kiva käydä jos matkan varrelle sattuu. Ihana juhannus tulee!
Ajattelin juoda siideriä ja roikkua av:lla.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 16:39"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 16:09"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:48"]
Mutta sekö voisi halutessaan kieltää sua lähtemästä? Mikset mene itsekin jonnekin?! Jos teillä on lapsia niin miehesi on myös ihan yhtä lailla heistä vastuussa, et ensisijaisesti juuri sinä.
On lapsia ja haluaisin olla miehen kanssa juhannuksena, mut minkäs teet.. On kuulemma sovittu jo kauan aikaa sitten eikä voi enää perua.
Varaat sitten ens juhannukseksi samanlaisen reissun, eikä voi enää perua! Tai jo vaikka syyslomaksi! Mies saa hoitaa sit lapsia.
Miten jollakin on ihana juhannus ilman lapsia,itse vain haikailen niiden perään aina ku ovat muualla.
Mulla varmaan tiedossa kotijuhannus kaupungissa (pääkaupunkiseutu). Mitähän ihmettä sitä keksisi, varsinkin jos sataa... Onko baarit auki jussina?
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 18:14"]Mulla varmaan tiedossa kotijuhannus kaupungissa (pääkaupunkiseutu). Mitähän ihmettä sitä keksisi, varsinkin jos sataa... Onko baarit auki jussina?
[/quote]
On baarit auki mutta ei välttämättä paljon porukkaa niissä... Kyllähän Helsingissäkin poltetaan juhannuskokkoja kaupungin puolesta. Sinne vaan paistamaan makkaraa ja juomaan kuoharia!
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 14:56"]Lähden rymyään Himokselle niinku muutki WTt. Teltan kanssa peräti.
[/quote] Mun mies suunnitteli menevänsä kans tonne. Poikaporukalla johonkin mökkiin, johon ei (omia) naisia huolita mukaan. En tiedä mitä itse teen.
[/quote]
Ihana mies sulla! Mites joulunvietto? Mies Levillä ja sä kotona?
Mennään meren rannalle kavereiden mökille, kuten niin monena aiempanakin vuonna. Syödään savukalaa ja uusia perunoita, juodaan rapsakkaa valkkaria, saunotaan, poltetaan kokko ja loppuilta ja -yö soitetaan kitaraa ja lauletaan. Homma jatkuu seuraavana päivänä pääosin samanlaisena, ruoka tosin vaihtuu lihapitoiseksi, juoma punaiseksi ja kokonpolttokin jää ohjelmasta pois. Ihana juhannus, siitä alkaa kesä :)
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 14:56"]Lähden rymyään Himokselle niinku muutki WTt. Teltan kanssa peräti.
[/quote] Mun mies suunnitteli menevänsä kans tonne. Poikaporukalla johonkin mökkiin, johon ei (omia) naisia huolita mukaan. En tiedä mitä itse teen.
[/quote]
Ihana mies sulla! Mites joulunvietto? Mies Levillä ja sä kotona?
[/quote] Oli se jouluna kotona.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 16:09"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:48"]
On lapsia ja haluaisin olla miehen kanssa juhannuksena, mut minkäs teet.. On kuulemma sovittu jo kauan aikaa sitten eikä voi enää perua.