Mielestäni LIDL on halvempi, mitä lehtien tekemät vertailut antavat ymmärtää
Aina näissä ostoskorivertailuissa iltapäivälehdissä hämmästelen sitä, kuinka LIDL on vain himpun halvempi kuin muut. Mun omalla näppituntumalla se on todella paljon halvempi! Kun tuntuu, että LIDL:ssa saa kaksi täyttä kassillista kolmellakympillä ja samat tuotteet maksais muualla lähes kuuskymppiä.
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 22:14"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:46"]Ostin eilen 1 kg porsaan paistisuikaleita Parmakinkkua Italialsista salamia Maksalaatikkoa Lihapullia 2 lihakeittoa 2 kg perunaa 2 purkkia tomaattipyreetä Kirsikkatomaattia 2 pakkausta minipaprikoita Munakoiso Zucchineja Valkoista parsaa Tuoretta basilikaa Tuoretta persiljaa Ruisleipä Paahtoleipä Muffinseja Juustokakkuja 2 pakkausta oliivi- feta antipastoja 3 purkkia kuohukermaa Puolukkahilloa Jugurtteja 4 kpl Pastaa Maksoi 49 € eli puolet vähemmän kuin esim K-marketissa! [/quote] Tästä aika hyvin itse huomaa miksi en pidä lidliä itselleni hyvänä ruokakauppana. Melkein puolet sellaisia tuotteita joita en osta ikinä, ja melkein kaikissa muissa ostan aina kotimaista (en tiedä onko esim. liha, jogurtit ja leivät tuossa kotimaisia) Eli paljon riippuu siitä mitä ruokaa kaupasta ostaa, mikä on edullisin tai muuten soveltuvin ruoka kauppa kullekin. [/quote] Mutta nyt olikin puhe siitä, miten paljon Lidl on halvempi kuin muut kaupat. Toi mun postaama lista oli vaan esimerkki siitä miten halpa kauppa Lidl itseasiassa on. Olin todella yllättynyt, että kaikki tuo maksoi vain vaivaiset 49 €. En ikinä ostaisi mitään Pirkka, Euroshopper tai Rainbow tuotteita, koska ne vaan ovat niin heikkolaatuisia. En käy lainkaan K- tai S-kaupoissa, ostan ruokani Lidlistä, Stockkalta ja lähikaupasta täältä Eirasta.
[/quote]
Pääsääntöisesti Lidlin tuotteet ovat heikkolaatuisempia kuin se Pirkka. Eli sinuna en hirveästi hehkuttais laadukkuudesta, jos et ole selvillä mitä se tarkoittaa. Katsoppa vähän niitä tuoteselosteita.
Mä asioin Lidlissä siitä syystä että Lid ostaa pienemmiltä suomalaisilta tuottajilta tuotteita ja pitää ne näin leivän syrjässä kiinni.Kesko ja S ovat boikotissa vaatimiensa markkinointimaksujen takia. Itseäni tosin harmittaa Lidlin liikaa suomalaistettu valikoima. Ne ulkomaiset tuotteet olivat oikeasti parempilaatuisia kuin suomalaiset. Esimerkkinä se kerma jonka rasva% oli n.60.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:46"]
Ostin eilen 1 kg porsaan paistisuikaleita Parmakinkkua Italialsista salamia Maksalaatikkoa Lihapullia 2 lihakeittoa 2 kg perunaa 2 purkkia tomaattipyreetä Kirsikkatomaattia 2 pakkausta minipaprikoita Munakoiso Zucchineja Valkoista parsaa Tuoretta basilikaa Tuoretta persiljaa Ruisleipä Paahtoleipä Muffinseja Juustokakkuja 2 pakkausta oliivi- feta antipastoja 3 purkkia kuohukermaa Puolukkahilloa Jugurtteja 4 kpl Pastaa Maksoi 49 € eli puolet vähemmän kuin esim K-marketissa!
[/quote]
Mä väitän, että sulla olis mennyt about sama summa citymarkettiin ellei vähemmänkin. Todellakaan nuo ei cittarissa olis maksanut edes 20€ enempää.
[/quote] sen 35-45 e varmasti cittariin menisi!
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:46"]
Ostin eilen 1 kg porsaan paistisuikaleita Parmakinkkua Italialsista salamia Maksalaatikkoa Lihapullia 2 lihakeittoa 2 kg perunaa 2 purkkia tomaattipyreetä Kirsikkatomaattia 2 pakkausta minipaprikoita Munakoiso Zucchineja Valkoista parsaa Tuoretta basilikaa Tuoretta persiljaa Ruisleipä Paahtoleipä Muffinseja Juustokakkuja 2 pakkausta oliivi- feta antipastoja 3 purkkia kuohukermaa Puolukkahilloa Jugurtteja 4 kpl Pastaa Maksoi 49 € eli puolet vähemmän kuin esim K-marketissa!
[/quote]
Mä väitän, että sulla olis mennyt about sama summa citymarkettiin ellei vähemmänkin. Todellakaan nuo ei cittarissa olis maksanut edes 20€ enempää.
[/quote] sen 35-45 e varmasti cittariin menisi!
[/quote]korjaan! Siis 60-70 e cittariin!
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 21:39"]Käytiin ennen lidlissä, mutta pienten lasten äitinä vaihdoin ruokakaupaksi prisman, yksinkertaisesti siitä syystä ettei lidlistä saa libero-vaippoja, meidän lasten käyttämää korviketta jne... Haluan tuotteeni yhdestä paikasta, tässä lidlillä olisi vielä kehitettävää.
[/quote]
Lidlin vaipat on tosi hyviä, oletko kokeillut? Hinta-laatusuhde loistava. Samoin niissä vauvan pyllypyyhkeissä. Mutta jos ainoastaan Liberot käy niin onko se iso homma ostaa sellainen iso laatikko Prismasta kerran kuussa ja samalla keikalla kuukauden korvikkeet?
Tottakai.
Kuvitteleeko joku, että Keskolla ja S-ryhmällä ei Suomessa olisi vaikutusvaltaa mediaan?
Lidlin tarjonta on hienoa! Käyn s- ja k- kaupoissa, yleensä s-marketissa. Lidlin ostoskärryn edullisuus yllättää minut aina.
Kertokaa mitä ihan oikeasti ostatte sieltä! Haluan kuulla!
Kesällä limsaa ja kivennäisvettä.Kamala kauppa jossa tuotteet jotenkin selittämättömällä tavalla huonompia..tunnen itseni aina sairaaksi jos ollaan koitettu syödä lidlin tuotteita.Kaamea kauppa..olkoon vaikka miten halpa ja paska valikoima.
Lidl on kallis mesta.
Ellei syö vaan jotain makaroonia ja jugurttia.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:21"]
Kertokaa mitä ihan oikeasti ostatte sieltä! Haluan kuulla!
[/quote]
Jauhelihaa, pihvejä, maitoa, juustoa, jogurtteja, tonnikalaa, gluteenittomia makaroneja, vihanneksia, välillä myös limpparia ja sipsejä, nakkeja, teetä, mehuja yms. KAIKKI on halvempia, kuin meidän lähellä olevassa S-marketissa. 30€:lla todellakin saa kaksi täyttä kassillista perusruokaa, kun S-marketissa se on vähintään 50€.
Kokkikartanon kinkku ja broileri oli pahaa. Muuta ei ollu
Tuoremehut ja vichyt ostan Lidlistä. Sitten ihan hyviä vaatteitakin, tosin ne loppuu aika nopeasti. Ihan parhaat ja edullisimmat juustot sekä pakasteet. Jätskit on tosi hyviä :)
Kyllä mä saan muualtakin sen 2 kassillista tavaraa 30€ niinku Lidlistäkin. Ero jonka huomaan Lidlin ja muiden kauppojen kanssa on, että Lidlissä tulee ostettua isompia paketteja kasviksia (joista puolet ehtii meillä pilaantua). Kyllä mä Lidlissä paljon käyn, mutta ei se musta niin kovin paljon ole muita kauppoja halvempi. En mä lähtis vartavasten Lidlistä ostamaan halvalla tavaroitani, kun juuri usein esim kasvikset on sellasia, että kun haluan halvalla jotain niin se on yleensä se isompi paketti, kuten 500g paprikaa. Usein noista on osa jo huonona. :/
Ostin eilen
1 kg porsaan paistisuikaleita
Parmakinkkua
Italialsista salamia
Maksalaatikkoa
Lihapullia
2 lihakeittoa
2 kg perunaa
2 purkkia tomaattipyreetä
Kirsikkatomaattia
2 pakkausta minipaprikoita
Munakoiso
Zucchineja
Valkoista parsaa
Tuoretta basilikaa
Tuoretta persiljaa
Ruisleipä
Paahtoleipä
Muffinseja
Juustokakkuja
2 pakkausta oliivi- feta antipastoja
3 purkkia kuohukermaa
Puolukkahilloa
Jugurtteja 4 kpl
Pastaa
Maksoi 49 € eli puolet vähemmän kuin esim K-marketissa!
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:46"]
[/quote]
Itse olen huomannut vain kahden tuotteen olevan kalliimpia Lidlissä kuin Prismassa: kirsikkatomaatit ja paistopisteen korvapuustit. Hämmästyttää, kuinka niin yksinkertainen tuote kuin spaghetti voi maksaa Prismassa 1.19 €/kg ja Lidlissä 0.88 €/kg.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:46"]
[/quote]
[/quote]
Ei varmaan 100 % kalliimpaa, mutta esimerkiksi Lidlin lihapullat maksaa noin 4 euroa kilolta ja Pirkan ainakin 6 euroa kilolta.
[quote author="Anonyymi nihilisti" time="08.06.2015 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:46"] Ostin eilen 1 kg porsaan paistisuikaleita Parmakinkkua Italialsista salamia Maksalaatikkoa Lihapullia 2 lihakeittoa 2 kg perunaa 2 purkkia tomaattipyreetä Kirsikkatomaattia 2 pakkausta minipaprikoita Munakoiso Zucchineja Valkoista parsaa Tuoretta basilikaa Tuoretta persiljaa Ruisleipä Paahtoleipä Muffinseja Juustokakkuja 2 pakkausta oliivi- feta antipastoja 3 purkkia kuohukermaa Puolukkahilloa Jugurtteja 4 kpl Pastaa Maksoi 49 € eli puolet vähemmän kuin esim K-marketissa! [/quote] Mä väitän, että sulla olis mennyt about sama summa citymarkettiin ellei vähemmänkin. Todellakaan nuo ei cittarissa olis maksanut edes 20€ enempää. [/quote] Ei varmaan 100 % kalliimpaa, mutta esimerkiksi Lidlin lihapullat maksaa noin 4 euroa kilolta ja Pirkan ainakin 6 euroa kilolta.
[/quote]
Pirkka pyrkii olemaan hinta-laatu suhteeltaan edullisin. Joten et voi varsinaisesti verrata Pirkkaa Lidlin HALVIMPIIN lihapulliin, vaan citymarketin halvinta merkkiä, eli tyyliin euroshopperssia tms.
Sama kokemus. Olen tottunut käymään Lidlssä, ostan yleensä kolme isoa kassillista perusruokaa ja maksan jotain 50-60€. Kun ostan samalla tottumuksella ruokaa Prismasta, loppusumma on 90-100€. Ja aina järkytyn.