Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni valmistui työttömäksi.

Vierailija
01.06.2015 |

Ei saanut edes kesätöitä vaikka mikä vaan työ olisi kelvannut. Onko kenellekkään muulle käynyt näin ja mitä teitte? jatkoitteko opintoja? Vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 17:47"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 17:44"]

Hyvin harva saa heti työn... Tsemppiä, on tässä aikaa.

Mihin valmistui?

[/quote] Datanomiksi.

[/quote]

Ai ai. Vaikka tietotekniikka on nouseva ala niin suhteita siinäkin tarvitaan jos haluaa paikan. Veljeni on ensin suorittanut datanomin ja sitten Tradenomin ja minäkin olen datanomi vuodelta 2011 ja olemme työttömiä kummatkin.

[/quote]
It-alalla pitää olla kunnon tyyppi ja aina pyrkiä oppimaan uutta. t datanomi vm -91, tosin nykyisin jo IT-tradenomi YAMK.

[/quote]

Minun veljeni nimenomaan on IT-tradenomi ja kova luu ammatissaan sillä hän käyttää lähes kaiken vapaa-aikansa tietokone-juttuihin. Ehkäpä ongelma onkin että hän ei ole "kunnon tyyppi" koska hän on niin omiin oloihin vetäytyvä introverttinä - joskin sitä parempi siinä mitä tekee. Minä opiskelin datanomiksi, koska en keksinyt muuta, mutta huomasin kyllä että sosiaalisella lahjakkuudella sain korkeita numeroita, vaikka en ollutkaan yhtä kiinnostunut ja hyvä kuin veljeni. 

Vierailija
22/30 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Olisi työpaikka luvassa, mutta kun ei ole vielä) tullut rahaa siihen projektiin niin ei ole sitä työtäkään. Nyt  aikoo lomailla kesän aluksi, ja sitten aloittaa tosissaan työnhaun muuallakin, jos ei pääse siihen mistä on ollut puhetta.

Aiemmin valmistuneet lapseni ovatkin kumma kyllä saaneet työtä, oikeastaan vakituiset paikat. Toinen aikoi pitää välivuoden ja hakea yliopistoon. Syksyllä sai työpaikan, ja niin se yliopistohaku on siirtynyt vuodella jos toisellakin, kun työtä on riittänyt. Kaksoistutkinto siis hänellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä päivänä noin käy tuhansille, ei ole mikään ihme. Itse valmistuin työttömäksi kauppaopistosta vuonna 1995. Olin puoli vuotta työttömänä ja menin sitten ihan eri alalle töihin vähäksi aikaa. Sitten jatkoin toisella, ihan eri alalla osa-aikaisena hetken, sitten lähdin jatkamaan opintoja. Sain vakipaikan ennen kuin valmistuin. Nyt olen taas työttömänä.... ;) Mikään ei ole pysyvä olotila, luottakaa siihen!

Vierailija
24/30 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin valmistui?

Vierailija
25/30 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin valmistui?

[/quote] Datanomiksi.

Vierailija
26/30 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 17:47"]

Mihin valmistui?

[/quote] Datanomiksi.

[/quote]

Ai ai. Vaikka tietotekniikka on nouseva ala niin suhteita siinäkin tarvitaan jos haluaa paikan. Veljeni on ensin suorittanut datanomin ja sitten Tradenomin ja minäkin olen datanomi vuodelta 2011 ja olemme työttömiä kummatkin.

Vierailija
27/30 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 17:47"]

Mihin valmistui?

[/quote] Datanomiksi.

[/quote]

[/quote]

Valitettavasti täytyy sanoa, että datanomin työllistyminen on todella vaikeaa. Suosittelen ehdottomasti jonkun työllistävämmän ammatin hankkimista.

Vierailija
28/30 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 11:56"]

Ei saanut edes kesätöitä vaikka mikä vaan työ olisi kelvannut. Onko kenellekkään muulle käynyt näin ja mitä teitte? jatkoitteko opintoja? Vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan.

[/quote]

Valmistui mille alalle/ammattiin?

Vierailija
29/30 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratyöpaikkafirmojen kautta saa ihan varmasti töitä.

Mihin ammattiin lapsesi valmistui?

Vierailija
30/30 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 18:17"]

Vuokratyöpaikkafirmojen kautta saa ihan varmasti töitä.

Mihin ammattiin lapsesi valmistui?

[/quote]

Ai, vastaus tulikin jo. No kehotan silti etsimään duuneja ja todellakin jatkamaan alaa eteenpäin. Tietotekniikka kun on sellainen, josta ei varmasti hommat lopu, kun on tarpeeksi korkealle opiskellut :) Ja itse koen, että kun on suhdanteet alhaalla, porukkaa potkitaan pellolle ja niinpäin pois, niin äkkiä koulun penkille istumaan ja lisäämään tietoa seuraavaa nousua varten, ennenkuin sekin etu leikataan ja viedään pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän