Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joskus viestit menevät hyväksyntää odottamaan ilman mitään järjellistä syytä?

Vierailija
28.01.2022 |

Ennen oli aina jokin sana, jonka voi päätellä olevan kiellettyjen listalla.

Nykyään menee automaattisesti jäähylle viestejä, joiden sisällössä ei ole MITÄÄN ihmeellistä, eikä sanavalinnoissa voi edes silmiä siristäen nähdä mitään epäilyttävää. Samat sanat ovat sitä paitsi usein esiintyneet ketjun edellisissä viesteissä. Viesti voi olla tyyliin "vaaleanpunaiset kukkaset ovat tosi nättejä", ja aikani arvon mikä sanoista on se kielletty - onko ongelma kukkasissa, vaaleanpunaisessa värissä vai nätteydessä? Lopulta luovutan koko viestin suhteen.

Ensin mietin, olenkohan itse joutunut jollekin epäilyttävien listalle, mutta samanaikaisesti voin kirjoittaa muihin ketjuihin ilman mitään ongelmia.

Mietin vain, onko palstalta kadonnut se viimeinenkin logiikka näiden asioiden suhteen. Kenties nämä asiat ovat nykyään täysin sattumanvaraisia.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei logiikkaa. Eivätkä tietääkseni Koskaan Julkaista Hyväksynnän jälkeen...

Vierailija
2/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa: logiikkaa ei enää liiemmin ole. Minä jäin eilen kiinni ilmauksesta "laiton määrä kyytiläisiä", kun kerroin tapauksen, jossa viisi ihmistä työntyi autoni kyytiin.

Minut on yhden kerran suljettu vuorokaudeksi pois palstalta. Syy oli virke "kun maskin jättää kuivumaan muutamaksi päiväksi, virukset ehtivät varmasti k-u-o-l-l-a". Ennen poissulkemista yritin monella tavalla saada asiaa sanotuksi, ja yksi vaihe oli se, että pystyin kirjoittamaan muihin ketjuihin paitsi juuri tuohon. Pystyin myös tekemään täsmälleen saman aloituksen, mutten juuri kommentiksi tuohon keskusteluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on viimeaikoina pahentunut. Ja vaikuttaa tosiaan olevan täysin satunnaista. Itse ehdin jo ajattelemaan että kyse olisi ketjuista jotka eivät ole vielä poistuneet, mutta on ehkä jo jotenkin merkattu poistettaviksi, mutta ei siinäkään ole mitään järkeä kun olet vastaamassa ketjuun otsikolla "Kauniit vaaleanpunaiset kukkaset Suomen luonnossa", ja sen ympärillä vilisee jo otsikkotasolla törkeitä provoja.

Vierailija
4/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yhtään kommenttia koskaan julkaistu hyväksynnän jälkeen?

Vierailija
5/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa: logiikkaa ei enää liiemmin ole. Minä jäin eilen kiinni ilmauksesta "laiton määrä kyytiläisiä", kun kerroin tapauksen, jossa viisi ihmistä työntyi autoni kyytiin.

Minut on yhden kerran suljettu vuorokaudeksi pois palstalta. Syy oli virke "kun maskin jättää kuivumaan muutamaksi päiväksi, virukset ehtivät varmasti k-u-o-l-l-a". Ennen poissulkemista yritin monella tavalla saada asiaa sanotuksi, ja yksi vaihe oli se, että pystyin kirjoittamaan muihin ketjuihin paitsi juuri tuohon. Pystyin myös tekemään täsmälleen saman aloituksen, mutten juuri kommentiksi tuohon keskusteluun.

Juuri tätä tarkoitan, ei mitään johdonmukaisuutta. Hölmöä on myös kieltää asiayhteydestä riippumatta vaikka sana k-u-o-l-l-a, mutta jos tuon hölmön säännön tietää, sitä voi edes yrittää kiertää. Nykyään tuntuu olevan ihan arpapeliä, pääseekö viesti läpi vai ei.

Vierailija
6/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minut suljettiin jostain u l i n valitusaloituksesta, kun vastasin täysin asiallisesti, mutta ilmeisesti u l i ei pitänyt siitä. Muihin ketjuihin kyllä pystyi kirjoittamaan.

Vierailija
7/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on viimeaikoina pahentunut. Ja vaikuttaa tosiaan olevan täysin satunnaista. Itse ehdin jo ajattelemaan että kyse olisi ketjuista jotka eivät ole vielä poistuneet, mutta on ehkä jo jotenkin merkattu poistettaviksi, mutta ei siinäkään ole mitään järkeä kun olet vastaamassa ketjuun otsikolla "Kauniit vaaleanpunaiset kukkaset Suomen luonnossa", ja sen ympärillä vilisee jo otsikkotasolla törkeitä provoja.

Juuri niin - ketjun otsikko on "Kauniit vaaleanpunaiset kukkaset Suomen luonnossa", kaikki muidenkin viestit käsittelevät vaaleanpunaisia kukkasia, oma viesti ei käsittele mitään muuta kuin vaaleanpunaisia kukkasia, ja silti ketjuun on mahdoton kirjoittaa. Tai ei taida olla, koska muut onnistuvat kirjoittamaan vaaleanpunaisista kukkasista, mutta minä en. Vaikka onnistuisin kyllä samalla vastaamaan provoketjuun provoilemalla.

Vierailija
8/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan mun kommentteja ole koskaan. Nykyisin ne menee vaan entistä useammin tuon "kommenttisi julkaistaan moderoinnin jälkeen" -väitteen taakse.

Ymmärtäisin, enkä täällä aihetta edes ihmettelisi jos kommentit olisivat provokatiivisia tavalla tai toisella, mutta onhan se nyt ihan järjetöntä etten saa laittaa esim yleiskielistä kuivakakun reseptiä tai muuta vastaavaa matskua jäämättä seulaan.

Vierailija
9/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkaan kun mitään hyväksyntää ei ole olemassakaan. 

Vierailija
10/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian lyhyet tai toistuvat viestit jäävät. Jos siis moni samassa ketjussa komppaa tai on mukana tai sanoo kyllä tai ei.

Vierailija
11/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin ne menee. Yksikään viesti ei ole siltä reissulta palannut.

Vierailija
12/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa, nyt kun miettii... Yksi yhdistävä tekijä mun kommenteista löytyy.

Tykkään kirjoittaa mielipiteeni aiheeseen selkeästi ja jäsennellysti. Ei wall-of-text tai useamman kommentin mittaisia jaarituksia, vaan näin kuin tämänkin kommentin olen koostanut.

Useampi kappale, kappaleessa muutama lause ja virke.

Kokeillaas meneekö läpi.

Vierailija
13/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan mun kommentteja ole koskaan. Nykyisin ne menee vaan entistä useammin tuon "kommenttisi julkaistaan moderoinnin jälkeen" -väitteen taakse.

Ymmärtäisin, enkä täällä aihetta edes ihmettelisi jos kommentit olisivat provokatiivisia tavalla tai toisella, mutta onhan se nyt ihan järjetöntä etten saa laittaa esim yleiskielistä kuivakakun reseptiä tai muuta vastaavaa matskua jäämättä seulaan.

Minä jäin seulaan, kun annoin täysin asiallisia vinkkejä siihen ketjuun, jossa kysyttiin, mitä hankkia vauvalle.  Ei ensimmäistäkään kirosanaa, eikä olisi pitänyt olla mitään muutakaan kiellettyä sanaa. Ellei puklu ole kiellettyä. Tai kakkavaipat.

Eikä tasan tarkkaan ole ensimmäistäkään kommenttia julkaistu hyväksynnän jälkeen.

Vierailija
14/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Natshifoorumi, sen takia.

Kielletyt sanat :D

Itsepä juurikin yhden niistä sanoit....joten aattelepa iha ite miksipä poistuu

Vierailija
15/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku voisi perustaa uuden rennomman keskustelupalstan. Jodelkin on mennyt pilalle toksisesti positiivisen #goodvibesonly-kampanjan myötä. Satunnainen trollailu ja epäsuositut mielipiteet kuuluvat anonyymeille palstoille, joten ihan turha yrittää räpiköidä sitä vastaan.

Jokainen alusta voi valita mitä julkaisee ja mitä ei...kannattaa lukaista ne alustan säännöt.

Vierailija
16/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan tavalliset sanat on laitettu kiellettyjen listalle. Jos kaikki sanat lopulta saadaan kiellettyä, kukaan ei voi kirjoittaa enää vääriä mielipiteitä ja maailman ongelmat ratkeavat. Nerokasta.

Vierailija
17/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että tämän palstan modet eivät vain hallitse regexpejänsään kovin hyvin. Eli joku on halunnut kirjoittaa automaattisen eston teksteille joissa esiintyy sana "kuolema" mutta vahingossa esto meneekin kaikille joissa on "kuola" "kuona" "kuorma" jne.

Lisäksi sensuurifiltteri ei tarkista otsikkoja, eikä välttämättä aloitusviestejäkään, mistä syystä samoja sanavalintoja ei voi käyttää myöhemmin ketjussa

Vierailija
18/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku voisi perustaa uuden rennomman keskustelupalstan. Jodelkin on mennyt pilalle toksisesti positiivisen #goodvibesonly-kampanjan myötä. Satunnainen trollailu ja epäsuositut mielipiteet kuuluvat anonyymeille palstoille, joten ihan turha yrittää räpiköidä sitä vastaan.

Jokainen alusta voi valita mitä julkaisee ja mitä ei...kannattaa lukaista ne alustan säännöt.

Tässä on se ongelma, miten säännöt on luettu ja ymmärretty, silti viestit katoaa tai ei julkaista.

Ylläpito/alusta ei itse noudata laatimiaan sääntöjä.

Se on se ongelma.

-ohis

Vierailija
19/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa, nyt kun miettii... Yksi yhdistävä tekijä mun kommenteista löytyy.

Tykkään kirjoittaa mielipiteeni aiheeseen selkeästi ja jäsennellysti. Ei wall-of-text tai useamman kommentin mittaisia jaarituksia, vaan näin kuin tämänkin kommentin olen koostanut.

Useampi kappale, kappaleessa muutama lause ja virke.

Kokeillaas meneekö läpi.

Nähdäkseni ketjukin vaikuttaa. Viesti ja sanat jotka menevät toisessa ketjussa läpi, lentävät toisissa roskikseen.

Lisäksi näyttää siltä että otsikko ja aloitusviesti ovat sallivampia kiellettyjen sanojen suhteen.

Uudehkona piirteenä se, että jos viestisi menee muka hyväksyntään, niin et saa ainakaan sillä istunnolla enää mitään viestiä läpi, eikä kiinni jääneiden kiellettyjen sanojen kiertäminen siis enää onnistu.

Vierailija
20/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, tästä ketjustakin on nyt poistettu parisenkymmentä viestiä.

Joskus tuntuu siltä, että täällä on oikeasti joku mode, joka ainoastaan pelleilee tylsyyksissään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän