Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huolestunut isosisko !

Vierailija
01.06.2015 |

Hei! Olen 13 vuotiaan pikkuveljeni kasvatuksesta täysin hämilläni.
Kaverit pyytävät häntä ulos , hän ei mene , koska siellä "ei ole tekemistä" ja sitten istuutuu nintendonsa äärelle, kaverit käyvät usein kysymässä , mutta pikkuveljeni tahtoo vain pelata, liikkuminen ja ulosmeno on hänelle epämieluisaa. Sanon asiasta usein vanhemmilleni, mutta heidän mielestään "kyllä ne muutkin" tai "ei se asia sinulle kuulu" .
Tahdon apua, nopeasti tässä käy niin ettei hänellä ole enään kavereita..pikkuveljeni on todella tottelematon ja pätee joka asiaan.
Hän ei tee kotitöitä juuri ollenkaan, hän ei siivoa omaa huonettansa ikinä. Näistä kun sanon vanhemmilleni, he suuttuvat minulle ja käskevät minun olla puuttumatta. Tilanne on hankala minulle, koska itse olen aina mennyt ulos, tehnyt kotityöt käskemättä pienestä pitäen. Voisko joku kertoa hieman mielipidettänsä tähän asiaan tai antaa vinkkejä. Olen ehdottanut vanhemmilleni että otetaan pikkuveljeltä pelit pois kunnes alkaa tottelemaan, mutta tästä saan niskoilleni vain syyttelyä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, kuulostat ihan minulta kun olin ikäisesi!

Olen myös isosisko ja olin lapsena ja nuorena pienemmille sisaruksilleni "varaäiti". Pääsin tästä varaäiti roolistani osittain irti vasta aikuisena, siinä vaiheessa kun minulla oli omia lapsia.

Otat hirmuisen ison roolin ja vastuun pikkuveljesi elämästä. Olet itse vielä lapsi. Tottakai ymmärrän että olet huolissasi veljestäsi.

Linkkaan MLL:n nuortensivut. Siellä olisi numero johon visit soittaa ja kertoa nimettömänä huolestasi? Soittaminen on pelottavaa mutta se kannattaa. Kukaan ei pidä sinua tai vanhempiasi huonoina jos soitat sinne!

http://www.mll.fi/nuortennetti/

Vierailija
2/6 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuinka vanha sinä olet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit siellä verkossa?! Ei vanhempasi väärässä ole. Monen lapsen ja nuoren elämä on siellä verkossa.

Vierailija
4/6 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos keskittyisit omaan elämääsi ja jättäisit veljesi rauhaan?

Vierailija
5/6 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä mittään syytä huolestua ! Pelaaminen on kivaa ! Ehtii kyllä myöhemmin 

Vierailija
6/6 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempien lasten kasvattamisen ei kuulu olla vanhempien sisarusten harteilla, ja tämän ovat vanhempasi oivaltaneet. Sinä et voi sanella rangaistuksia ja sääntöjä veljellesi, vaikka kuinka sinua ottaisi päähän tottelemattomuus. Jos ole eri mieltä vanhempiesi kanssa, ei auta muu kuin sulattaa tilanne ja tyytyä siihen. Pilaat vielä välisi veljeesi päsmäröimällä.

Mulla isosiskona oli enemmän velvollisuuksia, mutta se huomioitiin myös kuukausirahassa. Pikkuveljelle äiti kuori perunatkin valmiiksi vielä 18- vuotiaana, mutta ihan tolkun kansalainen veljestäni on silti tullut. Relaa vähän, ap, ja keskity omaan elämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan