Miehen raivostuttavat tavat
Olenkohan pikkusieluinen vai miten voikin ärsyttää. Haluan korostaa, että itsekin olen suurpiirteinen ihminen, mutta rajansa kaikella. Mies tiskaa ja laittaa astiakaappiin siis kuivauskaappiin astiat niin, että kaapin ovia ei saa kiinni ja kun yrität ottaa kaapista jotain niin astiat tippuvat päälle. Sitten se, että mies ei koskaan pyyhi tasoja, jos tekee ruokaa keittiössä. Tasot pitää pyyhkiä käytön jälkeen, mutta ei ymmärrä sitä ja keittiö aivan likainen. Sitten mies jättää tiskirätin tiskialtaan pohjalle vettymään eikä pese sitä tai purista kuivaksi. Sitten haiseva litimärkä rätti löytyy tiskialtaan pohjalta. Mies myös leipoo pullaa tai pitsaa pöytätasoilla ja jättää puhdistamatta taikinat niistä. En käsitä.
Ärsyttäisikö teitä?
Kommentit (28)
Ärsyttäisi jos ei ihan nätisti sanomista huolimatta tekisi paremmin/toisin, vaan jatkaisi...
Oma mieheni kyllä puhdistaa esim. lieden, tosin vain siitä päältä eli levyt, ei nuppeja tms. Ihan kuin ei näkisi ovatko likaiset.
Samoin hän onnistuu sotkemaan esim tomaattikastikkeella lieden sivulla olevan laatikoston. En tajua miten tuon osaa: sen kastikkeen pitäisi roiskua lieden ääressä hääräilevän ihmisen läpi 😳
Vierailija kirjoitti:
Sun mies a) tiskaa, b) tekee ruokaa ja c) leipoo, joten mä olisin tyytyväinen :D joo iteppä oon tuon vaivoikseni ottanut, suurin saavutus keittiössä on purkkihernekeiton lämmitys.
Valitettavasti tiskaus ja ruuanlaitto/leipominen on silti aika satunnaista.. Suurimman osan hoidan minä. Tästäkin on väännetty. Toki olen iloinen, että osallistuu, mutta mielestäni se on ihan minimi mitä pitääkin tehdä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Leipominen minimiä?
Astiat muka kaatuu kaapista päälle?
Raivoaminen?
Miesparka liemessä liioittelevan raivoajan kanssa.
Jos se mies itse haluaa itsetehtyjä leivonnaisia niin onhan se minimiä että myös leipoo itse. Ja kyllä, kaapista voi helposti kaatua esim. purkkeja päälle jos ne on vaan tungettu sinne kasoihin.
Juu jatkuis seurustelu eri osoitteissa, en haluaisi asua tuollaisen sottapytyn kanssa.
Joo. Monikin asia ärsyttää... mutta. Plussalla ollaan silti. Minua oikeasti ärsyttää, jos leivon ja kaappien ovet auki, kun kohta tarvin mausteita tai jauhoja tai sokeria... mies tulee ja ohimennen sulkee ovet @rrrggggghhh
Tai marttyyrimaisesti tiskaa heti syötyään. Kun minä taas odotan, et molemmat ois syöny ja tiskaisin sit.
Toisinaan raivon partaalla mut sitten tuo kauppareissullaan on ostanu irtokarkkii, just mun lemppareita💕💕💕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipominen minimiä?
Astiat muka kaatuu kaapista päälle?
Raivoaminen?
Miesparka liemessä liioittelevan raivoajan kanssa.
Jos se mies itse haluaa itsetehtyjä leivonnaisia niin onhan se minimiä että myös leipoo itse. Ja kyllä, kaapista voi helposti kaatua esim. purkkeja päälle jos ne on vaan tungettu sinne kasoihin.
Purkkeja ei kuulu ahtaa kaappiin niin että ne putoavat päälle. Tämän tietää ihan jokainen normaalijärkinen ihminen.
Ihmettelisin, jos mies yhtäkkiä alkaisi toimia täysin eri tavalla kuin oli toiminut yksin asuessaan tai niinä vuosina, kun seurustelimme yhdessä. Milloin teillä tuo on alkanut ja mistä arvelet sen johtuneen?
Mies ilmoittaa aina kuuluvasti "Taidanpa mennä leipasemaan kakan", kun on menossa paskalle. Vertaistukea?
Meillä mies ei voi taas sietää keittiössä likaisia tasoja tai liettä. Tai tiskaamattomia astioita. Eli keittiö pysyy kyllä todella siistinä. Mies myös tekee meillä pääsääntöisesti ruoat.
Muissa huoneissa epäjärjestys ei häntä häiritse.
Vierailija kirjoitti:
JÄTÄ SE SIKA!
Nimen omaan jätä hänet.Miksi raivostut suotta? Kokeile vaihtaa henkilöä,sanovat vaihtamalla se paranee.Tosin varmankin itse epäilet, et saa samanlaista miestä joka tossun alla.
Nainen haukkuu, pieree ja valittaa. Joskun on kyllä vienyt roskat, mutta nekin vei ja unohti kellarin verkkohäkkiin.
Kun minä teen ruokaa tai leivon, niin en jätä jälkien siivoamista miehelle. Pitääpä ehdottaa, ei taida kuitenkaan suostua.
Vierailija kirjoitti:
Juu jatkuis seurustelu eri osoitteissa, en haluaisi asua tuollaisen sottapytyn kanssa.
No tätähän minäkin, että ei ole ihan normaalia nuo miehen tavat vaan oikeasti on sottapytty. Huoh. En itsekään ole edes mikään siisteysintoilija, mutta tuossa alkaa mennä raja. Mies sanoo vaan, että nalkutan, jos mainitsen noista hänen sotkuistaan ja pyydän kiinnittämään huomiota..Huoh. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelisin, jos mies yhtäkkiä alkaisi toimia täysin eri tavalla kuin oli toiminut yksin asuessaan tai niinä vuosina, kun seurustelimme yhdessä. Milloin teillä tuo on alkanut ja mistä arvelet sen johtuneen?
No aina mies on tuollainen ollut.. Astianpesukonetta ei viitsinyt juuri koskaan täyttää silloin, kun meillä oli edellisessä asunnossa astianpesukone.. Tai täytti sen ihan miten sattuu eikä sinne mahtunut astioita. Eniten ihmetyttää tuo että ei pyyhi tasoja ja jättää keittiön hujan hajan, jos leipoo. Nykyään en edes innostu enää hänen leipomisestaan, kun tiedän, että kaikki on sitten hujan hajan. Niin en halua, että edes leipoisi mitään, koska itse en jaksa miehen jälkiä siivota. Ap
Minua ärsyttää myös niin paljon tuo tiskirätin, tiskiharjan ja likaisten astioiden jättö tiskialtaaseen. Sitten niiden päälle kaadetaan kaikki kahvit, makaronivedet ja maidon jämät, ja päällä ihmetellään miksi nalkutan siitä. Jätän minäkin joskus jonkun astian altaaseen likoamaan, mutta ennen kuin alan vaikka keittämään siinä kahvia, niin tiskaan sen pois. Rätti laitetaan aina kuivumaan, rätteihin käytetty rahamäärä on varmaan nelinkertaistunut, ilman miestä käytin samaa rättiä varmasti useamman viikon (kloritepesu välillä) , nyt menee monta viikossa, kun ei niitä ällöjä märkiä haisevia kasoja edes voi pestä, roskiin vaan.
Muuten ihana mies, niin ei voi valittaa hänelle. Onneksi netissä saa avautua.
Mies, kun laittaa ruokaa, niin on keittiössä, kuin joku teurastus käynyt. Liedet, seinät, lattiat, vetimet ja tasot ihan täynnä sotkua ruuanlaitosta... Yhden ainoan kerran meinasi jättää siivoamatta, mutta kun asiasta sanoin, niin on siitä lähtien siivonnut jälkensä. Osaa nykyään myös katsoa ennen kokkailuja, että astianpesukone on tyhjä/siellä on likaisia astioita, niin saa sinne laittaa heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aina mies on tuollainen ollut.. Astianpesukonetta ei viitsinyt juuri koskaan täyttää silloin, kun meillä oli edellisessä asunnossa astianpesukone.. Tai täytti sen ihan miten sattuu eikä sinne mahtunut astioita. Eniten ihmetyttää tuo että ei pyyhi tasoja ja jättää keittiön hujan hajan, jos leipoo. Nykyään en edes innostu enää hänen leipomisestaan, kun tiedän, että kaikki on sitten hujan hajan. Niin en halua, että edes leipoisi mitään, koska itse en jaksa miehen jälkiä siivota. Ap
No mietipä. Onko tuo kuitenkin pientä? Mihin aikoinaan rakastuit? Tukeeko mies sua murheessa? Onko muuten rakas? Tuo on ärsyttävää - tiedetään. Mut ootko ite joka kohassa täydellinen??? Omassa ukossa on tooosi ärsyttäviä piirteitä. Mut tosipaikan tullen auttaa ja kannustaa. Se lienee kaikista tärkeintä💕💕💕
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää myös niin paljon tuo tiskirätin, tiskiharjan ja likaisten astioiden jättö tiskialtaaseen. Sitten niiden päälle kaadetaan kaikki kahvit, makaronivedet ja maidon jämät, ja päällä ihmetellään miksi nalkutan siitä. Jätän minäkin joskus jonkun astian altaaseen likoamaan, mutta ennen kuin alan vaikka keittämään siinä kahvia, niin tiskaan sen pois. Rätti laitetaan aina kuivumaan, rätteihin käytetty rahamäärä on varmaan nelinkertaistunut, ilman miestä käytin samaa rättiä varmasti useamman viikon (kloritepesu välillä) , nyt menee monta viikossa, kun ei niitä ällöjä märkiä haisevia kasoja edes voi pestä, roskiin vaan.
Muuten ihana mies, niin ei voi valittaa hänelle. Onneksi netissä saa avautua.
Apua, tää kuulosti ihan mun mieheltä. Ja sama ongelma, tuntuu että ostan joka kuukausi uudet tiskirätit, kun ei noita haisevia vetisiä rättejä voi muuten käyttää enää. Ihmeellistä, kun ei rutista niitä kuivaksi ja jättää lavuaarin pohjalle ja kaataa just kahvit ja muut liejut päälle.
Joo muuten ihan hyvä mies minullakin ja varmaan siksi en nyt näe, että tämän takia eroaisin. Joku Siivousintoilija saattaisi erotakin. Ap
Sun mies a) tiskaa, b) tekee ruokaa ja c) leipoo, joten mä olisin tyytyväinen :D joo iteppä oon tuon vaivoikseni ottanut, suurin saavutus keittiössä on purkkihernekeiton lämmitys.