Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä kunnissa on KUNTALISÄ?

Vierailija
22.09.2006 |

Sanokaa niitä kuntia/kaupunkeja missä maksetaan kuntalisää, alle 2-3 vuotiasta lasta kotona hoitaville? Tiedän sitten mihin kuntiin soitella. Tämä on jonkunlaista tutkimustyötä oman kuntamme hyväksi=)



Kiitos.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni myös Perttelissä perhekohtaista ja oisko Muurlassakin tai sit sinne on vasta ens vuoden alusta tulossa

Vierailija
2/19 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorohoidon tarpeessa olevien lasten vanhemmille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on vakituisessa työssä ennen hoitovapaata

Vierailija
4/19 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin noin? Miten epäreilua!

Vierailija
5/19 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylivieskassakin on samalla lailla ku Lappeenrannassa, MIKÄ ON SUPERTÖRKEETÄ!

Vierailija
6/19 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitin jo soittaan saloon=)



t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


jos on vakituisessa työssä ennen hoitovapaata


Tällä varmistetaan se ettei kuntalisä enää enempää kannusta ketään muutenkin kotona lusmuilevaa jatkamaan yhteiskunana ulkopuolella elelyään.

Laitanpa tästä aloitteen kuntaan.

Vierailija
8/19 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paljon kun vain jaksan tehdä, mutta pätkätöitä. Sijaisuuksia voi joutua tekemään monta vuotta ennen vakituisen paikan saamista.

Pankissa lainaa hakiessa hoitajat katsotaan vakituisessa työsuhteessa olevana, koska töitä on mutta vakituista ei.



t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
10/19 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdollinen tosin, eli pitää olla vakituinen työ/ollut 2 vuotta pätkätöissä/opiskelija/mies ei saa olla kotona tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koen tuon syrjivänä jo senkin vuoksi, että on aloja, joilla vakipaikkoja ei heru kellekään, vaikka olisi ollut työssä miten kauan. Ja toisekseen syrjii nuoria äitejä, koska vakipaikat on yleensä yli 30-vuotiaiden ylellisyyttä. Kuitenkin ollaan huolissaan ensisynnyttäjien keski-iän nousemisesta, ja sitten tehdään tällaisia ristiriitaisia päätöksiä.



Ja tuntuu, että näin jää ne kaikkein köyhimmät perheet ilman kuntalisää. Vakitöissä ollut on kuitenkin ehtinyt ehkä saada jo jotain säästöönkin, toisin kuin pätkän töissä, pätkän työttömänä ollut.



Antaisivat vaan sen lisän kaikille, sillä päiväkotipaikka maksaa kunnalle monin verroin, kuin pieni hoitolisä. Kummaa logiikkaa, en voi ymmärtää...



Ollaan tätä luennoilla monta kertaa käsitelty ja ihmetelty.



t. yhteiskuntapolitiikan opiskelija

Vierailija
12/19 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan pystyy jotenkin osoittamaan että niitä on säännöllisesti tehnyt tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen täysin sinun kanssa samaa mieltä, eikö tuo ole syrjimistä työttömiä jne kohtaan..(huom. pätkätyön tekijöitä). niin kuin kirjoitin hoitoalalla niitä on. voiko asiaa viedä lääninhallitukselle?

itse vedän kunnassamme kuntalisä asiaa... ei siitä enempää, kohta paljastun, hih ;)



t. ap

Vierailija
14/19 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeastaan vain työpolitiikkaan...



Hienoa,että täällä on ihmisiä toimimassa asian puolesta, en ollutkaan siitä tietoinen... :)



t. 23 edelleen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne aja muutakin asiaa, kuin pelkästään tasarahamallia.



Pitäisi kysyä/ehdottaa, että lape järjestäisi jotain toimintaa epäreilujen kuntalisäehtojen karsimiseksi, kun samaa ongelmaa näkyi olevan niin monessa kunnassa!



t. vieläkin 23

Vierailija
16/19 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä vain on hiukan huono paikka.

vinkki, jos nurmossa asut, niin emme kaukana asu toisistamme;)



ap

Vierailija
17/19 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla mailia, jonka osoitteesta ei käy nimi ilmi? Mä en viitsi laittaa netikan " kokonimi-osoitetta" tai yliopiston osoitetta tänne, mutta jos sullakaan ei ole anonyymia mailia, niin voin tekaista sellaisen ja laittaa kohta tänne...



Olisi tosi kiva kuulla, mitä on tekeillä! :)

Vierailija
18/19 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee siis yhteen, jätin nuo välit linkittämisen takia.

alkaa toimia parin minsan kuluttua.

ap

Vierailija
19/19 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan