Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronarajoituksia hölltätään - kuinkahan pitkään maskisuositus on voimassa?

Vierailija
28.01.2022 |

Veikkauksia?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sana - suositus - kilkata sun päässä mitään ap? 

Se on just niin kauan voimassa kuin itse haluat.

Ai yksittäinen ihminen voi lopettaa suosituksen voimassaolon?

Kyllä.

Vierailija
22/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja eihän se maski edes suojaa koronalta, täysin lumetta. Olen viettänyt hiljaiseloa tapaamatta ihmisiä, mutta yksi kauppareissu, maski naamalla tietysti, toi omikronin. Jota paraikaa sairastan, tosin lievä tautihan se on.

Täysin turhaa ihmisten kiusaamista.

Lievä sinulla ei ole lievä kaikilla. Sairastan koronaa samaan aikaan neljän tutun kanssa (ei saatu toisiltamme). Oireiden skaala on lievistä flunssaoireista kovaan kuumeeseen ja hengenahdistukseen. Samat rokotteet, ikäryhmä ja ei selittäviä taustasairauksia. Nämä todella ovat arpajaiset, joissa ei voi tietää kuka nostaa huonon arvan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuelämä 🤣🤣 Kolmenkympin helteissä joka kesä, onnea vaan..

Vierailija
24/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama. En ole suosituksia seurannut ennenkään. Luen kansainvälisiä vertaisarvioituja tutkimuksia tieteen arvostamista lähteistä ja osaan kriittisen tieteellisen ajattelun. Pidin maskeja jo pandemian alussa ennen kuin mitään suosituksia edes tuli.  Onneksi on oma äly käytössä!

Sama täällä. Ja kannattaa katsoa myös mitä muualla tehdään eikä luottaa sinisilmäisesti THL:n puhuvien päiden höpinöihin. THL on kokenut rankat kustannusleikkaukset ja parhaat kyvyt on lähtenyt sieltä jo aika päiviä sitten. Silloin kun THL ja hallitus vielä arpoi maskien kanssa, niin kaikkialla muualla maskit olivat jo käytössä. Aika helppo päätös mitä tehdä.  

Vierailija
25/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja eihän se maski edes suojaa koronalta, täysin lumetta. Olen viettänyt hiljaiseloa tapaamatta ihmisiä, mutta yksi kauppareissu, maski naamalla tietysti, toi omikronin. Jota paraikaa sairastan, tosin lievä tautihan se on.

Kansanihmiselle maski ja maski on sama asia eikä siinä paljoa kiinnosta mitä eri maskien speksit sanovat siitä mitä ne suodattaa. Toinen asia on sitten miten niitä käytetään. Kaupassa näkee kuinka maskeja räplätään ja pahimmillaan maskia siirretään ja sormia nuollaan kun ei saada hevi-osastolla pussia auki. Sitten kun tartunta saadaan, niin johtopäätös on, että maskeista ei oel mitään hyötyä. Jep jep

Vierailija
26/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskisuositus saattaa jäädä pysyväksi, koska onhan muitakin ilmateitse leviäviä viruksia kuin vain koronavirus. 

Itse käytän ffp3-hengityssuojainta siihen asti, että sytostaattilääkitykseni loppuu. Toivon mukaan jo alkukesästä. 

Vierailija
27/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytitkö sitä kirurgin maskia? Sehän ei suojaa käyttäjää.

Maskisuositus koskee kirurginmaskia. Hyvin harvalla ihmisellä on minkäälaista muuta maskia.

Vierailija
28/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskisuositus koskee kirurginmaskia. Hyvin harvalla ihmisellä on minkäälaista muuta maskia.

En sanoisi "hyvin harvalla", koska hengityssuojainten käyttö näkyy lisääntyneen muutaman viimeisen kuukauden aikana. 

29/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin tulen käyttämään loppuelämäni. En kyllä usko, että elänkään hirveän pitkään enää mutta eipähän huvita sitä vuosittaista influenssaakaan potea jatkossa.

Toisaalta, jos kerta olet niin kovin huolissasi saavasi koronatartunnan, niin ehkä silloin sinun kannattaa hankkia rokote.

Vierailija
30/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso ympärillesi. Oikeasti hyvin monella on ffp2 ja ffp3 maskeja, joita myös suositellaan käytettäväksi perusrättien sijaan.

31/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan maskisuosituksen kestävän vähintäänkin vuosikausia. Itse pidän maskia ainoastaan töissä (koska olen hoitaja ja työnantaja velvoittaa siihen), junassa ja lentokoneessa (koska niissä on maskipakko).

Vierailija
32/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lievä sinulla ei ole lievä kaikilla. Sairastan koronaa samaan aikaan neljän tutun kanssa (ei saatu toisiltamme). Oireiden skaala on lievistä flunssaoireista kovaan kuumeeseen ja hengenahdistukseen. Samat rokotteet, ikäryhmä ja ei selittäviä taustasairauksia. Nämä todella ovat arpajaiset, joissa ei voi tietää kuka nostaa huonon arvan

Niinpä se on arpapeliä. Siskon perheessä ollaan paljon kipeämpiä kuin minä. Lapset ja aikuiset vaikka perusterveitä kuten minäkin. Ja me kaikki rokotettu. Samoin kaikilla tutuilla sairastaneilla on vaihdellut oireskaala lievästä kovaan tautiin.

Vierailija
33/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi vaan maski pakko kaikille julkisissa paikoissa ikuisiksi ajoiksi. Käsidesi voisi myös olla pakollista .

Nyt on sentään tuotteiden päälle aivastelevat ja yskivät nenän kaivelijat vähentyneet tämän maskin myötä niin ei ihan niin paljon okseta ostaa esim. Hedelmiä kaupasta. Vieläkö saatais niille perheen kaivajille jotkut pakko hanskat kaupassa käynnin ajaksi niin voisi taas irtotuotteita ostaa.

Vierailija
34/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä se on arpapeliä. Siskon perheessä ollaan paljon kipeämpiä kuin minä. Lapset ja aikuiset vaikka perusterveitä kuten minäkin. Ja me kaikki rokotettu. Samoin kaikilla tutuilla sairastaneilla on vaihdellut oireskaala lievästä kovaan tautiin.

Ei se ole arpapeliä. Korona iskee vakavasti niihin noilla on immuniteetissa ongelmia ja joilla löytyy D-vitamiinivajausta, hiljaista tulehdusta, insuliini resistenssiä ja muita vastaavia ongelmia, jotka eivät välttämättä vielä näy suoraan päivittäisessä elämässä muuten kuin läskinä ja muuten huonona kuntona.

Vierailija
35/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö?

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/4beeae55-439a-4367-8762-24239…;

Vierailija
36/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä poisteta koskaan, joudut ihan itse päättämään asiasta. Eikö olekin pelottavaa?

Miksi ajattelet, että käytän maskia? Minua kiinnostaa maskisuosituksen voimassaolo muista syistä.

Vierailija
37/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko taudin vähän aika sitten sairastaneen pidettävä maskia? Kohtuu turhan tuntuista, voisi tulla jo selkeä ohje, että alle 6kk sairastaneet vapautetaan maskituksesta. Myös koululaiset.

Vierailija
38/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko taudin vähän aika sitten sairastaneen pidettävä maskia? Kohtuu turhan tuntuista, voisi tulla jo selkeä ohje, että alle 6kk sairastaneet vapautetaan maskituksesta. Myös koululaiset.

Tämähän juuri paljastaa sen, että maskisuositus ei liity terveysturvallisuuteen, vaan se on signaali, viesti, jolla haetaan psykologista vaikutusta. Kun kaikilla on maskit, se tuo turvallisuuden ja hallinnan tunnetta, ja koronaa eniten pelkäävätkin uskaltavat mennä kauppaan. Ei maskeilla mitään tekemistä ole tartuntojen ja viruksen leviämisen kanssa. Jotkuthan ovat vahingossa lipsauttaneetkin, että maskin ensisijainen tarkoitus on psykologinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän