Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saanko vaan loputtomiin sairaslomaa kun olen väsynyt koronan jäljeen?

Vierailija
28.01.2022 |

Olen ollut jo 6 viikkoa sairaslomalla ja väsymys vaan jatkuu. En koe olevani työkykyinen. Muitakin oireita iso liuta, mutta totaaliväsymys pahin. Mietityttää töihin paluu.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat kyllä, niin kauan kunnes työnantajalla on oikeus irtisanoa sinut. Olen siis samassa tilanteessa.

Vierailija
2/28 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko työnantaja irtisanoa sairauden vuoksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 3. rokotteen jälkeisenä päivänä voimat aivan loppu. Lämpöä koko ajan 37,0 °C. Meni monta päivää, että olo parantui hieman normaalimmaksi.

Vierailija
4/28 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli 3. rokotteen jälkeisenä päivänä voimat aivan loppu. Lämpöä koko ajan 37,0 °C. Meni monta päivää, että olo parantui hieman normaalimmaksi.

Ketään ei keskustellut rokotehaitoista mitkä menee parissa päivässä ohi, vaan long covid oireista.

Vierailija
5/28 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomaa ei saa loputtomiin. En muista enimmäispituutta, mutta jos edelleen on työkyvytön, aletaan muihin toimiin esim kuntoutustuki, osa-aikainen eläke tms. 

Vierailija
6/28 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaslomaa ei saa loputtomiin. En muista enimmäispituutta, mutta jos edelleen on työkyvytön, aletaan muihin toimiin esim kuntoutustuki, osa-aikainen eläke tms. 

Löysinkin linkin Kelan sivuille, jossa kerrotaan tarkemmin 

https://www.kela.fi/sairastaminen-pikaopas

Vierailija
7/28 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kai jossain tapauksessa, mutta ei ihan helposti tai nopeasti. Työkaverini on ollut sairaslomalla yhyäjaksoisesti yli vuoden eikä häntä ole irtisanottu.

Vierailija
8/28 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin voi, jos työntekijästä ei enää ole töihin.

Kun ollut tietyn määrän sairaslomalla, niin automaattisesti aletaan asiaa selvittää.

Ei saa enää palkallista sairaslomaa, vaan siirtyy sairauspäivärahalle.

Ei työnantaja voi loputtomiin pitää sellaista työntekijää, joka on yhtäjaksoisesti pitkiä aikoja töissä.

Tämä on ihan laissa säädetty asia, milloin työnantaja voi irtisanoa työntekijän sairauden takia.

Vierailija
9/28 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi, mutta aikaisintaan vuoden kuluttua joten mitään hätää ei vielä ole.

Tulosi tosin tippuvat Kelan tukien varaan 2vk - 3kk kuluttua sairasloman alkamisesta, työpaikasta riippuen.

Vierailija
10/28 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta voin kertoa, että väsymys vaan pahenee kotona makaamalla. Sairausloma on paikallaan jos on muita oireita jotka oikeesti estää työnteon, mutta väsymystä ei kannata ihan ensimmäisenä yrittää hoitaa jäämällä töistä pois.

Vierailija
11/28 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kai jossain tapauksessa, mutta ei ihan helposti tai nopeasti. Työkaverini on ollut sairaslomalla yhyäjaksoisesti yli vuoden eikä häntä ole irtisanottu.

Työkaverillasi on hyvä työnantaja, koska työkaverisi olisi ihan laillista irtisanoa tuossa vaiheessa.

Vierailija
12/28 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys ei sitten ole sellainen sairauden syy jotta olisit oikeutettu sairausajan palkkaan. Sairauslomaa voit saada, mutta se on sitten omalla rahalla hermojen parantelua.

Vierailija
13/28 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun Kela on maksanut 300 päivää sairauspäivärahaa, niin jos työnantaja irtisanoo työntekijän, työntekijä siirtyy työkkäriin työnhakijaksi. Noin se menee, jos työeläkeyhtiö katsoo, että eläkkeelle ei ole perusteita.

Vierailija
14/28 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasairauspäivärahalla töihin osa-aikaisesti palaamalla? Kun kerran töihin on tarkoitus palata, mutta kroppa ei anna periksi 100% niin neuvottele työnanantajan kanssaparin kuukauden jaksosta osasairauspäivärahalla . 50% töissä ja 50% sairauspäivärahaa tai 40/60 periaatteella. Tiedän että aivosumussa työskentely on aivan hiveää, mutta joskus sieltä kotoa on työhön palattava.

Edellä oleva laittoi jo linkkiä Kelan sivuille.

Vierailija
15/28 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa, mutta eri syystä. Minulla on selkäkipuja, jotka ovat invalidisoivia ainakin kotona. Olen ollut töistä pois jo kohta 4 viikkoa, siitä 3 viikkoa lääkärin määräämällä sairaslomalla. Koen, ettei kiputilan e ole vielä läheskään normaali, eli siis kivun määrä ylittää mielestäni sen, minkä kestän jos samalla pitää jaksaa muutakin elämää (siis en tarkoita missään käymistä, vaan ihan perus kodin töitä, että saa ruokaa ja talo pysyy lämpimänä. Lämmitän tulisijoja 1-2 päivän välein puilla sähkön lisäksi.) Pelkään, että katsotaan vain, että kipu ei ole liian kovaa ja patistetaan kärsimään töihin. Vaikka kipu vaikeuttaa palautumista (en muutenkaan palaudu arjessa normaalisti, olen hyvin uupunut aina) ja myöskin menee elämänilo, jos elämä on työtä ja kipua, ei mitään muuta.

Vierailija
16/28 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi, mutta aikaisintaan vuoden kuluttua joten mitään hätää ei vielä ole.

Tulosi tosin tippuvat Kelan tukien varaan 2vk - 3kk kuluttua sairasloman alkamisesta, työpaikasta riippuen.

Työnantajan ei tarvitse maksaa päivääkään palkkaa jos sairausloman syy on uupumus. Riippuu sairausloman syystä mitkä on korvattavia.

Vierailija
17/28 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väsymys ei sitten ole sellainen sairauden syy jotta olisit oikeutettu sairausajan palkkaan. Sairauslomaa voit saada, mutta se on sitten omalla rahalla hermojen parantelua.

Miten niin ei ole? Jos ei ole työkykyinen ja dg on long covid, niin tietenkin on.

Vierailija
18/28 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun sut on irtisanottu saat juosta loppuelämäsi kuulemassa miten ovat kaikki oireet vain omassa päässäsi ja joudut elämään leikatulla toimeentulotuella.

Vierailija
19/28 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa, mutta eri syystä. Minulla on selkäkipuja, jotka ovat invalidisoivia ainakin kotona. Olen ollut töistä pois jo kohta 4 viikkoa, siitä 3 viikkoa lääkärin määräämällä sairaslomalla. Koen, ettei kiputilan e ole vielä läheskään normaali, eli siis kivun määrä ylittää mielestäni sen, minkä kestän jos samalla pitää jaksaa muutakin elämää (siis en tarkoita missään käymistä, vaan ihan perus kodin töitä, että saa ruokaa ja talo pysyy lämpimänä. Lämmitän tulisijoja 1-2 päivän välein puilla sähkön lisäksi.) Pelkään, että katsotaan vain, että kipu ei ole liian kovaa ja patistetaan kärsimään töihin. Vaikka kipu vaikeuttaa palautumista (en muutenkaan palaudu arjessa normaalisti, olen hyvin uupunut aina) ja myöskin menee elämänilo, jos elämä on työtä ja kipua, ei mitään muuta.

Nyt ollaan Suomessa missä sad istit päättävät joten osasi on kärsiä ja tippua leikatulle toimeentulotuella. Lääkärit nauttivat kun pääsevät epäämään toimivat kipulääkkeet. Nähty on.

Vierailija
20/28 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin tähän asti sairauslomatodistuksen diagnoosi on ollut Covid 19 infektio, olen valtion virkamies. Palkkaa maksetaan 60 päivältä, eli 12 viikkoa. Toivon, että oireet helpottaa ennen sitä. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi