Miksi lapsella on rikkinäiset sukat?
Silloin tällöin lapsilla näkee erittäin rikkinäisiä sukkia. Siis ei mitään yhtä pientä reikää, vaan esim. useita reikiä. Miksi ihmeessä kukaan käyttää noin rikkinäisiä sukkia? Ja siis reiät voivat olla heti aamulla sukissa, eivät ole tulleet koulupäivän aikana. Miten vanhemmat eivät ole huomanneet sukkien kuntoa? Vai tarkoituksellako noin rikkinäisiä sukkia käytetään.
Erityisesti tämä pisti silmään lastemme koulun kevätjuhlassa, jossa eräällä lapsella oli äärimmäisen rikkinäinen sukka, vaikka muut vaatteet olivat juhlavat ja hienot.
Kommentit (8)
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 19:08"]
Kyllä minun pojilla on ollut rikkinäisiä sukkia koulussa monta kertaa. Pojat eivät sano jos sukassa reikä ja heittää vaan pyykkiin. Meillä melkein kaikki sukat on ostettu seppälä/lindex/kappahl liikkeistä ja laatu ei näköjään kovin hyvää ole koska muuten sukka kuin uusi mutta reikä varpaassa tai muualla :/ Kun huomaan niin käsken heittää roskiin. Koululaisia pojat jo. Pojat tuossa vieressä ja katsoin äsken heidän sukkia niin toisella eripariset sukat :D Kiire ollut kavereille päivällä :)
[/quote]Eikö ne pojat huomaa sukkaa jalkaan laittaesaan jos siinä on lähes jalanmentävä reikä? Pesevätkö he myös sukkansa itse?
Meidän poikaa ei reiät kiinnosta, ei kiinnosta likainen paitakaan. Joudun riistämään vaatteet päältä.
Konetta täyttäessä en tarkasta erikseen hikisten sukkien kuntoa. Rikkinäiset sukat lahtevät roskiin jos näen ne lapsen jalassa.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 19:24"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 19:08"]
Kyllä minun pojilla on ollut rikkinäisiä sukkia koulussa monta kertaa. Pojat eivät sano jos sukassa reikä ja heittää vaan pyykkiin. Meillä melkein kaikki sukat on ostettu seppälä/lindex/kappahl liikkeistä ja laatu ei näköjään kovin hyvää ole koska muuten sukka kuin uusi mutta reikä varpaassa tai muualla :/ Kun huomaan niin käsken heittää roskiin. Koululaisia pojat jo. Pojat tuossa vieressä ja katsoin äsken heidän sukkia niin toisella eripariset sukat :D Kiire ollut kavereille päivällä :)
[/quote]Eikö ne pojat huomaa sukkaa jalkaan laittaesaan jos siinä on lähes jalanmentävä reikä? Pesevätkö he myös sukkansa itse?
[/quote]
En ole tuo, jolle kommentoit, mutta minä pesen päivittäin ainakin pari koneellista pyykkiä. En tarkasta niitä jokaista, ja koska käyän kuivuria, en tarkastele sukkia tarkkaan missään vaiheessa. Kuivurista ottaessa kääräisen varret yhteen, en katso erikseen sukkien kantoja ja kärkiä.
Joten jos lapset eivät itse heitä rikkinäisiä roskiin tai en erityisesti satu itse katsomaan heidän jalkojaan, en välttämättä huomaa sukkien reikiä. En ainakaan aamutohinoissa.
Miksi tämä sinua ap niiin hämmästyttää? Luuletko, että reikä sukassa on laiminlyönti ja merkki huonosya vanhemmuudesta...? ;-)
Ainakaan meidän poikalasta ei voisi vähempää kiinnostaa onko sukassa reikä, onko paita oikeinpäin ja onko verkkarit puhtaat.
Myönnettävä on, että joskus tulee itsekin kiireessä aamulla laitettua sukat, joista toinen voi olla reikäinen. Saatan huomata reiät, kun otan koneesta, mutta ajattelen aina, että heitän roskiin, kunhan kuivavat. Enpä sitten enää muista.
Jos ne on vaikka niin lempisukat, ettei millään raaski hävittää. Minulla oli ainakin pienenä suosikkivaatteita. Vielä jos muksu pukee itse, niin tahallaan laittaa ne kivoimmat mutta kenties ei ehjimmät sukat.
Meillä tytöllä sen tähden kun "luistelee" sukilla. Koulussa käytäviä pitkin laahaa jalkojaan! Sama kenkien kanssa. Uudet kengät kestää ehjinä noin 2kk. Olen niin raivoissani tuosta tavasta rikkoa sukat ja kengät tahallaan joten saa pitää rikkinäisiä jospa oppisi. Nyt just rikkoi uudet converset, kesti oikeasti kuukauden. Puhki kantapään kohdilta kun laahannu kävellessään jalkojaan.
Kyllä minun pojilla on ollut rikkinäisiä sukkia koulussa monta kertaa.
Pojat eivät sano jos sukassa reikä ja heittää vaan pyykkiin.
Meillä melkein kaikki sukat on ostettu seppälä/lindex/kappahl liikkeistä ja laatu ei näköjään kovin hyvää ole koska muuten sukka kuin uusi mutta reikä varpaassa tai muualla :/
Kun huomaan niin käsken heittää roskiin. Koululaisia pojat jo.
Pojat tuossa vieressä ja katsoin äsken heidän sukkia niin toisella eripariset sukat :D
Kiire ollut kavereille päivällä :)