Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia AINA elämäni muutokset (laihdutus, alkoholin käyttö) karisevat lähtöpisteeseen kun olen tietyssä seurassa. Joudun aloittamaan uudestaan.

Vierailija
28.01.2022 |

Tämän olen huomannut ja saa minut tympiintymään. Aivan kuin muuttuisin ihmisenä tai ajattelultani kun olen siinä yhdessä tietyssä seurassa, jossa syödään ja käytetään alkoholia runsaammin.
HIljalleen minustakin tulee sellainen: " No otetaan vaan, ollaanhan me tänään yhdessä, niin otetaan rennosti".

Esimeriksi olin hyvin aloittanut elämäntapamuutosprojektin jo toista viikkoa, ei tehnyt pahaa. Olin nämä viikot aivan itsekseni ja oli ihanaa keskittyä kaikenlaiseen hyvään ja tervehdyttävään tekemiseen.
Menin auttamaan kaveria sitten hänen kotiinsa, joka venyi usean päivän projektiksi. Siinä unohtui kolmen päivän jälkeen oltuani kaikki ne omat tavoitteeni, vähät välitin ja retkahdin sitten oikein kunnolla ottamaan alkoholia ja söin juuri päinvastaisesti kuin miten ruokavalioni olin suunnitellut.
Tämä on toistunut ennenkin. Nyt olen taas itsekseni ja tottakai tahdon jatkaa mutta joudun aloittamaan taas lähtöpisteestä.

Sopeudun aina vallitsevaan tilanteeseen ja olen seurassa "muiden joukossa". Eihän tämä kenenkään vika ole muuta kuin itseni mutta silti en vain enää näe motviaatiota siinä vaiheessa toimia kuin pitäisi vaan sulaudun porukan tapoihin, hauskaa on mutta terveydelle se ei tee hyvää, ei henkiselle eikä fyysiselle.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
22/24 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmisaivot ovat sellaiset, että ne oppivat yhdistämään tietyt tavat tiettyihin rituaaleihin ja asiayhteyksiin.

Addiktioiden hoidossa on ihan tunnettu tosiseikka, että parhaiten onnistuvat ne, jotka pystyvät jättämään entisen elämänsä ihan kokonaan taakseen ja uusimaan tuttavapiirinsäkin.

Tiettyjen ihmisten seurassa retkahtaa kaikista helpoiten esimerkiksi alkoholiin, mutta kyllä tämä pätee pienemmässäkin mittakaavassa, esimerkiksi ihminen joka on tottunut lohtusyömään suklaata onnistuu ensin elämäntaparemontissa, mutta kun tulee vastoinkäymisiä, ahdistus iskee ja sattuu seisomaan kassajonossa suklaahyllyn edessä, niin yhtäkkiä yksi asia johtaakin taas toiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/24 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up