Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon voin viettää aikaa asunnossa ilman kirjoilla oloa?

Vierailija
31.05.2015 |

Suhteemme poikaystäväni kanssa on edennyt siihen, että käytännössä olen hänen luonaan varmasti noin 80% ajasta. Satunnaisesti vietän öitä tai päiviä kotonani. Onko olemassa siis jokin "määrä" minkä verran voin poikaystäväni asunnossa olla ns. vieraana? Kyseessä on omistusasunto, enkä saa Kelalta mitään asumistukia muutenkaan. Ilmeisesti kirjoilla olo ei juuri vaikuta muuhun kuin vesimaksuun? 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emt. Olin edelliskesänä kaverin luona 2-3kk päivittöin ja yhtäkkiä Kelalta tuli postia "asunnossa asuu kaksi ihmistä. Ilmoittakaa tiedot kelaan" :D Kaveri lähetti vastaukseksi että edelleen ihan yksin asuu. Ei kuulunut enää mitään.

Vierailija
2/9 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vkoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja omistusasunto eikä tukia = nobody cares

Vierailija
4/9 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä voit asua huoleti poikaystäväsi luona, vaikka et olekaan kirjoilla.

Ei ole tahoa, joka pystyy määritelemään mikä on "pysyvää". Sinullahan on osoite muualla.

Näistä on tullut joskus väännettyä. Yleensä on kyse kiinteästä asukaslukuun perustuvasta vesimaksusta. Niihin on jotkin osakkaat tarttuneet, vaan ei ole tullut asiasta lasta, ei paskaa!

Hall. Pj

Vierailija
5/9 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on rivariosake kesämökkinä. Kirjoilla siellä ei ole kukaan ja vietetään aikaa perheenä siellä ihan niin paljon kuin halutaan. Ei kiinnosta ketään. 1 vesimaksu kuuluu vastikkeeseen ja sähkö mittarin mukaan.

Vierailija
6/9 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, erityisesti hallituksen pj! 

Lähinnä tullut pohdittua, milloin taloyhtiön muutamat elämäänsä kyllästyneet vanhemmat rouvat avaavat suunsa, kun näkevät minun menevän asuntoon, vaikka ovessa edelleen vain yksi nimi...

ap

Vierailija
7/9 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittehan ilmoittaa poikaystävän taloyhtiölle, että voitte maksaa kahden hengen vesimaksut, kun vietät siellä paljon aikaa. Niin ei ole kenelläkään valittamista.

Mun poikaystävä vietti suurimman osan ajastaan mun asunnossa, varmaan pari vuotta ennen kuin virallisesti muutti tänne. Meillä vesi laskutetaan mittarin mukaan. Siihen se kyllä vaikutti, että sain yh-korotuksen lapsilisään ja asumistukea silloin kun töitä oli vähän.

Vierailija
8/9 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätteen määrä myös nousee jonkin verran, mutta siihen ei vielä ole meidän yhtiöissä huomannut tarttua. Miten lie sekin mitattaisiin?

Poismuuttajien olisi reilua ilmoittaa isännöitsijälle, mikäli tulee paljon roskiskamaa. Voisivat kustantaa yhden sekajätepurkin tyhjennyksen omalla kustannuksellaan. Etenkin yhtiöt, joissa on useita sijoitusvuokra-asuntoja sponssaavat näiden vuokraisäntien puolesta vuosittain useita ylimääräisiä jätekuormia. Pienehkössä yhtiössä.

Täytyneekin tuumia hallituksessa miten käytäntöjä voisi muuttaa tasapuolisempaan suuntaan.

Vierailija
9/9 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa kerrallaan ja sen jälkeen yksi yö pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi