Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 4kk mummon hoitoon kahdeksi viikoksi

Vierailija
31.05.2015 |

Meillä voi olla tilanne tämä loppukesästä jos mies ei saa sovittua kesälomiaan uusiksi. Minulla alkaa töissä kuukauden projekti jossa minun täytyy olla osallisena koska olen kyseisen projektin ennen äitiyslomaa suunnitellut. Miehellä piti olla loma tuona aikana mutta nyt selvisi että hänen lomansa alkaakin 2vk myöhemmin. Hänen lomaansa ei aika varmasti pysty enää vaihtamaan.
Äitini ehdotti että hän hoitaisi vauvaa päivät, noin 9h/pv. Luotan äitiini 100% hoitajana mutta ongelmana on se että äiti on tähän asti nähnyt vauvaa vain muutaman kerran, koska äiti asuu kaukana. Äitini siis muuttaisi tänne siksi ajaksi. Toki hän tulee tänne ennen kun minä menen töihin, ehtii siis rauhassa tutustella vauvaan ja vauva häneen.
Ainoa plussa tässä loman siirtymisessä on se, että me saadaan miehen kanssa yhteistä loma-aikaa pari viikkoa. Ja tietty se, että äiti pääsee kunnolla tutustumaan meidän neitiin.
Kuulostaako ihan kamalalta järjestelyltä? Kellään kokemusta vastaavasta?
Ja ennen kuin kukaan sanoo että minun pitäisi vain kieltäytyä projektista/miehen vaatia lomansa eri aikaan niin voin sanoa että siinä kohtaa riskinä on työnmenettäminen. Täällä kun ei nuo oikeudet työntekijällä ole niin hyvät kun Suomessa. Äitiyslomallakaan minä en sinänsä enää ole.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä näe tuota pahana kun kuitenkin näette vauvan iltaisin/aamulla. Sitten jos lähtisitte 2 viikoksi lomalle niin en ymmärtäisi.

Vierailija
2/71 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos riski työn menetyksestä on todellinen, niin eiköhän tuo ratkaisu, että mummo hoitaa, ole paras mahdollinen. Vauva saa kuitenkin olla tutussa ympäristössä ja sama hoitaja koko ajan. Varaudu siihen, että imetysfanaatikot tulevat joukolla tähän ketjuun kirkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä idea. En näe siinä mitään negatiivista. Lypsäät maidon pulloon ja isöäiti ruokkii.

Vierailija
4/71 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:33"]Jos riski työn menetyksestä on todellinen, niin eiköhän tuo ratkaisu, että mummo hoitaa, ole paras mahdollinen. Vauva saa kuitenkin olla tutussa ympäristössä ja sama hoitaja koko ajan. Varaudu siihen, että imetysfanaatikot tulevat joukolla tähän ketjuun kirkumaan.
[/quote]

Imetyksestä unohdinkin mainita! Eli se kyllä onnistuu myös tuon kahden viikon aikanakin, sitä joutuu vaan vähentämään. Eli lounastunnilla ehdin käymään kotona imettämässä/mummo tuo vauvan töihin. Metrolla meiltä töihin menee vain noin 10 min. Pitää alkaa totuttamaan tyttöä kuitenkin jo pikku hiljaa pulloonkin. Ap

Vierailija
5/71 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:33"]Jos riski työn menetyksestä on todellinen, niin eiköhän tuo ratkaisu, että mummo hoitaa, ole paras mahdollinen. Vauva saa kuitenkin olla tutussa ympäristössä ja sama hoitaja koko ajan. Varaudu siihen, että imetysfanaatikot tulevat joukolla tähän ketjuun kirkumaan.
[/quote]

Miten imetys tähän liittyy? Vauvahan ei siis mene isoäidille kahdeksi viikoksi putkeen, yksinään. Taidat nähdä mitä haluat...

Vierailija
6/71 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:33"]

Varaudu siihen, että imetysfanaatikot tulevat joukolla tähän ketjuun kirkumaan.

[/quote]

En ole imetysfanaatikko, mutta voihan vauvalle halutessaan pumpata ainakin osan maidosta. Siis JOS vielä imettää ja JOS näin haluaa tehdä.

Vierailija
7/71 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:36"]Ihan hyvä idea. En näe siinä mitään negatiivista. Lypsäät maidon pulloon ja isöäiti ruokkii.
[/quote]

Katso viesti 5 :) Eli imetys onnistuu osaksi. Ja jos pulloruokinnassa ei mitään ongelmia tule/minun rinnat kestää pumppaamisen, niin sitten voidaan olla ilman imetystäkin päiväsaika. Ap

Vierailija
8/71 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pystyisi. Rakastan lastani liikaa.

Vierailija
9/71 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:40"]Itse en pystyisi. Rakastan lastani liikaa.
[/quote]

Ai että, tämmöset viestit ne lämmittää huonosta omastatunnosta kärsivän tuoreen äidin sydäntä! Ap

Vierailija
10/71 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:40"]

[/quote]

Mihin et pysty? Ei ap ole etelänavavalle menossa. Ja sitä paitsi, ei ap:lla taida parempaakaan vaihtoehtoa olla. Tuo, että mummo tulee hoitamaan kotiin vauvaa työpäivän ajaksi, on paras vaihtoehto.

Vierailija
11/71 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumoja tulee!

Vierailija
12/71 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelonen kirjoitti tuon vietin ennen viitosta, joten ei ole voinut vastausta nähdä ennen omaa kirjoitustaan.

Vierailija
13/71 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:44"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:40"]

[/quote]

Mihin et pysty? Ei ap ole etelänavavalle menossa. Ja sitä paitsi, ei ap:lla taida parempaakaan vaihtoehtoa olla. Tuo, että mummo tulee hoitamaan kotiin vauvaa työpäivän ajaksi, on paras vaihtoehto.
[/quote]

Olemaan erossa lapsestani. Hän tarvitsee ÄITIÄ 24/7 vielä tuossa vaiheessa, ei siinä mikään ikäloppu mummo auta. Lapseni on nyt 16kk ja olemme olleet erossa tasan kerran kahden tunnin ajan. Ja osaksi siitä syystä meillä on todella läheiset välit♥

Vierailija
14/71 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö tosiaan ole törmänneet av:lla ketjuihin, joissa imetysfanaatikot teilaavat, kun joku onneton väsynyt äiti pohtii, voisiko isä syöttää yöllä pullosta. Uhkaillaan maidontuotannon hiipumisella ja todetaan ylimielisesti että jos oman vauvan hyvinvointi ei kiinnosta, niin... Näitä siis tarkoitin varoituksellani fanaatikoista. Ap:lla rinnat töissä ollessa varmaan vähemmällä käytöllä kuin kotona.

Vierailija
15/71 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaahan vauvalta mennä rutiinit ja unet ja muutenkin vähän stressaantua, mutta näinhän tämä valitettavasti menee monessa maassa maailmalla. Typaikka ei ole itsestäänselvyys enää missään tänä päivänä ja kyllä sen eteen on pakko venyä koko perheen, myös vauvan.

Vierailija
16/71 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen vauva kykenee säilyttämään muistikuvan kiintymyssuhteensa toisesta osapuolista muutaman tunnin ajan. Sen jälkeen hän alkaa luultavasti hermostua ja kokea voimakasta ahdistusta, koska tuttu aikuinen puuttuu. Ei välttämättä aiheuta lyhytaikaisesti traumoja mutta vauvan käytös ja mieliala varmasti muuttuvat. Hyvä jos yhtäjaksoisesti ette olisi koko päivää erossa.

Vierailija
17/71 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:47"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:44"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:40"]

[/quote]

[/quote]

Olemaan erossa lapsestani. Hän tarvitsee ÄITIÄ 24/7 vielä tuossa vaiheessa, ei siinä mikään ikäloppu mummo auta. Lapseni on nyt 16kk ja olemme olleet erossa tasan kerran kahden tunnin ajan. Ja osaksi siitä syystä meillä on todella läheiset välit♥
[/quote]

Äitini on 52, ei siis erityisen ikäloppu. Ap

Vierailija
18/71 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon perusteella luulin että ap on lähdössä tyttöjen kanssa Ibizalle bilettämään tms. Ei ehkä ideaalitilanne lapsen tai äidin kannalta, mielumminhan sitä kotona olisi noin pienen kanssa vielä. Mutta tilanteen ollessa mitä on, tuo on mielestäni paras vaihtoehto. Lapsella on tuttu ympäristö, hoitajakaan ei ole ventovieras ja imettäminen voi jatkua. Ongelmia tulee jos vauva ei tahdo hyväksyä pulloa, mutta peukut pystyssä että sekin onnistuu hyvin. :)

Vierailija
19/71 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:50"]Tuon ikäinen vauva kykenee säilyttämään muistikuvan kiintymyssuhteensa toisesta osapuolista muutaman tunnin ajan. Sen jälkeen hän alkaa luultavasti hermostua ja kokea voimakasta ahdistusta, koska tuttu aikuinen puuttuu. Ei välttämättä aiheuta lyhytaikaisesti traumoja mutta vauvan käytös ja mieliala varmasti muuttuvat. Hyvä jos yhtäjaksoisesti ette olisi koko päivää erossa.
[/quote]

Lounastunnilla on mahdollisuus nähdä. Mutta ymmärrän kyllä että mitä luultavimmin vauvan käytös voi muttuua. Ap

Vierailija
20/71 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:51"]Otsikon perusteella luulin että ap on lähdössä tyttöjen kanssa Ibizalle bilettämään tms. Ei ehkä ideaalitilanne lapsen tai äidin kannalta, mielumminhan sitä kotona olisi noin pienen kanssa vielä. Mutta tilanteen ollessa mitä on, tuo on mielestäni paras vaihtoehto. Lapsella on tuttu ympäristö, hoitajakaan ei ole ventovieras ja imettäminen voi jatkua. Ongelmia tulee jos vauva ei tahdo hyväksyä pulloa, mutta peukut pystyssä että sekin onnistuu hyvin. :)
[/quote]

Aletaan treenaamaan pulloa jo pikku hiljaa nyt. Ja jos pullo ei onnistu niin sitten ei auta muu kun että äitini käyttää vauvaa töissä useammin kun vaan silloin lounastunnilla. Ap