Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kämppis ottaa aivoon !!

Vierailija
31.05.2015 |

Mulla on jo pitkän aikaa ottanu kämppis niin paljon aivoon, että tekis mieli hakata sen päätä patteriin. Muutettiin helmikuussa kaksioon, mun piti alunperin muuttaa ihan eri henkilön kanssa, mutta tuli sellainen este ettei voinutkaan muuttaa ja mun piti kahden-kolmen päivän varoajalla keksiä uus kämppis. Tää kämppis oli silloin asunnoton, tai ainakin sossun papereilla, mutta oli oikeasti katto pään päällä jne.

Kämppis ei käy töissä tai koulussa, eli on kotona suurimman osan ajasta. Me ei enää edes puhuta hirveämmin toisillemme. Kämppis katoilee välillä pariksi päiväksi, kävi niin juuri nyt viikonloppuna: olin kutsunut ystäviä istumaan iltaa, kämppis pamahtaa paikalle illalla ja ilmoittaa menevänsä nukkumaan (kello oli n. 18). Tarjosin kämppikselle omaa huonettani, koska hänen sänkynsä on olohuoneessa, mutta ei kelvannut, joten jouduin häätämään vieraat meiltä ja perumaan illan. Okei, ei siinä mitään, kaverit lähtee ja ite rupean kattomaan sitten vaan telkkaria ja sarjoja netistä.

Kuten sanoin, niin ei olla puhuttu siis pitkiin aikoihin, joten se tarkoittaa myös sitä että kämppiksenikään ei ole kysynyt minulta hänen vieraistaan. Minä käyn töissä ja kämppis tietää hyvin, että minulla on arkisin aikainen herätys = menen aikaisin nukkumaan iltaisin. Tästä huolimatta kämppikselle tulee vieraita arkisin ihan ihmeellisiin aikoihin, kun olen jo nukkumassa ja herään tietenkin, kun alkaa älämölö meidän kaksiossa.

Lisäksi en voi sietää kämppiksen elämistapoja. Hänellä ei paljon tavaraa ole, mutta silti ne ei tunnu mahtuvan omille paikoilleen. Kaapeissa ja laatikoissa on hyvin tilaa hänen tavaroilleen ja vaatteilleen, mutta silti niitä löytyy jatkuvasti lattioilta, KEITTIÖN pöydältä likaisia vaatteita, sohvalta, vessasta... Joka kerta laitan tavarat oikeille paikoilleen ja uskottelen itselleni, että kyllä kämppikseni osaa laittaa ne seuraavan kerran takaisin paikalleen. Tiedän, etten saisi korjata hänen tavaroitaan, mutta välillä on pakko. Niin kuin nyt kutsuessani vieraita, oli pakko siistiä hänen tavaransa ympäri asuntoa. Usein kyllä kerään kaikki tavarat ja vaatteet yhteen kasaan ja heitän ne hänen vaatehuoneeseensa, jos tajuaisi jotain, mutta ei..

Olen viimeisen viikon aikana yrittänyt vasten tahtoani elää samalla tavalla kuin hän, että hän huomaisisi sotkevansa ihan järkyttävästi. Mitään ei ole tapahtunut, ehkä vain pahentunut. Yksi päivä tulin kotiin ja haistoin kannabiksen, kysyin kämppikseltä ja hänen poikaystävältään, että ovatko he poltelleet meidän asunnossa, mutta en saanut mitään vastausta kun hihittelivät vain sohvalla. Eli olivat polttaneet. Toisena kertana kämppis oli kerännyt kaikki roskat eteiseen ja odotin hänen vievän ne myös ulos, mutta ei vienyt joten siinä ne haisivat pari päivää itse ollessani vanhempieni luona.

Järki ja ymmärrys ei riitä enää, kämppis on vanhempi kuin minä, ei ole tehnyt päivääkään töitä eikä tee elettäkään sen eteen, että hakisi opiskelemaan tai töihin. Elää onnellisesti sossun rahoilla ja nähtävästi myös minun kustannuksellani. Minä jouduin hommaamaan kämppikselle laatikoston ja parvisängyn tänne muutettuamme, koska ei itse USKALTANUT hoitaa kauppoja.. En voi heittää kämppistä pihallekkaan, koska meillä on yhteinen vuokrasopimus, eikä hän suostuisi varmasti lähtemään, jos ilmoittaisin että haluan asunnon kokonaan itselleni. Olen ihan umpikujassa ja hermot kireällä.. :(

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmota, että muutat pois. Ja muuta kans, ei tollasta kämppistä kannata katsella. Jospa sen poikaystävä ottas sun puolikkaan vuokrasta. Mutta hoida kans vuokranantajan kanssa asiat kuntoon, erityisesti sun lopputarkastus, ettet joudu kämppiksen hutilointien maksajaksi.

Vierailija
2/17 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:12"]

Ilmota, että muutat pois. Ja muuta kans, ei tollasta kämppistä kannata katsella. Jospa sen poikaystävä ottas sun puolikkaan vuokrasta. Mutta hoida kans vuokranantajan kanssa asiat kuntoon, erityisesti sun lopputarkastus, ettet joudu kämppiksen hutilointien maksajaksi.

[/quote]

En usko että muuttais tänne, koska olleet vasta pari kk yhdessä. Ja tosiaan kun on työtön, niin sillä ei oo varaa asua yksinkään tässä. Meillä on vuoden sopimus kämpässä, ennen sitä ei voi molemmat muuttaa pois tai tulee sakkomaksuksi 1-2kk vuokrat. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita poliisit, jos olet varma kannabiksesta. Jos jostain ihmeellisestä syystä poliisi teille tulisi, olisit sinäkin kusessa.

Vierailija
4/17 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:16"]

Soita poliisit, jos olet varma kannabiksesta. Jos jostain ihmeellisestä syystä poliisi teille tulisi, olisit sinäkin kusessa.

[/quote]

No tätä mietin itsekkin, että jos joku soittaa poliisille tai vuokranantajalle, niin olisin itsekkin kusessa ja en antaisi sitä IKINÄ anteeksi kämppikselleni. Siinä samassa menisi varmasti työpaikkakin, kun olen turvallisuusalalla.

Vierailija
5/17 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 kk ei ole paljon sakkoa siitä, että pääset tyypistä eroon (olettaen tietysti, että sun on mahdollista rahat kaivaa). En jäisi odottelemaan.

Vierailija
6/17 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etpä sinäkään unelmakämppis ole. Varaat toisen huoneen omaan käyttöösi ja nöksähdät, kun hän tulee kotiin.

Vierailija
7/17 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 16:04"]

No etpä sinäkään unelmakämppis ole. Varaat toisen huoneen omaan käyttöösi ja nöksähdät, kun hän tulee kotiin.

[/quote]

Kämppis ei ollut kotona kahteen päivään ja hän harrastaa ihan samanlaista toimintaa. Paitsi ettei hänellä ole huonetta ja siksi tarjosinkin omaani hänen käyttöönsä. ap

Vierailija
8/17 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:51"]

1-2 kk ei ole paljon sakkoa siitä, että pääset tyypistä eroon (olettaen tietysti, että sun on mahdollista rahat kaivaa). En jäisi odottelemaan.

[/quote]

Nyt ei ole kyllä niin paljon ylimääräistä, että voisin niin tehdä =/

Vierailija
9/17 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tätä minäkin mietin. Ei se niin voi mennä, että toisella on oma huone ja toinen nukkuu olohuoneessa, vaan sitten se olohuone on sen toisen huone eikä sinne mennä istumaan iltaa.

Yhteisten tilojen sotkeminen on toki perseestä, ja se ettei noudateta yhteisesti sovittuja hiljaisuus- ja käyttäytymissääntöjä. Niin, onhan ne sovittu vai oletatko vain, että toinen tietää ja muistaa sinun työvuorosi?

Vierailija
10/17 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita sinitellä pari kk, elä pienellä ja laita rahaa sivuun kaikessa hiljaisuudessa. Älä anna kämppikselle mahdollisuutta kääntää päätäsi. Ilmoita muutostasi vasta, kun uusi asunto on varma. Kaikkein paras olisi muuttaa sillä aikaa kun kämppis on poissa, jotta vältyt mahdolliselta riehumiselta tai sanktiolta.

Vierailija
11/17 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 16:15"]

[/quote]

Oon joka päivä töissä 7.30-16 ja tietää sen. Siinä ei ole paljon muistettavaa :)

Tätä minäkin mietin. Ei se niin voi mennä, että toisella on oma huone ja toinen nukkuu olohuoneessa, vaan sitten se olohuone on sen toisen huone eikä sinne mennä istumaan iltaa.

Yhteisten tilojen sotkeminen on toki perseestä, ja se ettei noudateta yhteisesti sovittuja hiljaisuus- ja käyttäytymissääntöjä. Niin, onhan ne sovittu vai oletatko vain, että toinen tietää ja muistaa sinun työvuorosi?

[/quote]

Vierailija
12/17 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 16:15"]

[/quote]

[/quote]

Olen arkisin töissä 7.30-16 ja kämppis tietää sen, ei oo mitään vuorotyötä. ap

Vierailija
13/17 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt haluaisin tietää onko tuo tavaroiden laittaminen sellaisiin paikkoihin johon ne eivät kuulu, vain vaakojen tekemisiä. Vai tekevätkö muutkin horoskoopit sitä?

Olen ollut kahden vaakaihmisen kanssa kämppiksenä ja kumpikin levittivät aina tavaransa juuri pöydille ja likaiset lenkkivaatteet pesukoneen päälle jne. Miten tuohon tulisi suhtautua ja onko se ihan normaalia että pyytää vieraita samaan aikaan kuin itsekin pyydän omia vieraita kylään?

Vierailija
14/17 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei se niin voi mennä, että toisella on oma huone ja toinen nukkuu olohuoneessa, vaan sitten se olohuone on sen toisen huone eikä sinne mennä istumaan iltaa.

Yhteisten tilojen sotkeminen on toki perseestä,

[/quote]

Siis ymmärrätkö, että kyseessä KAKSIO? Ei ole mitään "yhteisiä tiloja", jos toisella on makkari ja toisella olkkari. Ainakin kaikissa kerrostalokämpissä, joissa itse olen asunut, keittiö on liitettynä olkkariin.

Itsekin olen asunut kämppiksen kanssa kaksiossa niin, että sänkyni oli olohuoneessa. Muutimme kolmioon juurikin siksi, että hermoni slkoi repeillä oman tilan puutteen vuoksi. Vaikka olikin kiva kämppis kyseessä.

Vierailija
15/17 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:30"]

[/quote]

Ei se niin voi mennä, että toisella on oma huone ja toinen nukkuu olohuoneessa, vaan sitten se olohuone on sen toisen huone eikä sinne mennä istumaan iltaa.

Yhteisten tilojen sotkeminen on toki perseestä,

[/quote]

Siis ymmärrätkö, että kyseessä KAKSIO? Ei ole mitään "yhteisiä tiloja", jos toisella on makkari ja toisella olkkari. Ainakin kaikissa kerrostalokämpissä, joissa itse olen asunut, keittiö on liitettynä olkkariin.

Itsekin olen asunut kämppiksen kanssa kaksiossa niin, että sänkyni oli olohuoneessa. Muutimme kolmioon juurikin siksi, että hermoni slkoi repeillä oman tilan puutteen vuoksi. Vaikka olikin kiva kämppis kyseessä.

[/quote]

En ole tuo, jolle huudat, mutta kyllä keittiötä ja kylpuhuonetta varmaan voi pitää tuossa tapauksessa yhteisinä tiloina. "Olohuonetta" sen sijaan ei voi, vaan sen pitäisi olla tämän toisen tyypin huone. Sitähän tämä kirjoittaja sanoi, oikein järkevästi, että ei ole mitään "yhteiset tilat ja mun huone", joten mikä sinua nyt tänään repii?

Vierailija
16/17 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti voin vaan kuvitella millainen se on. Haiseva, laiska wannabe-hippi joka ei edes yritä hakea töitä.

Vierailija
17/17 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei kuitenkaan sulle kuulu, onko kämppis kotona vai "katoileeko". Hän ei ole sinulle tästä asiasta tilivelvollinen, vaan vain siitä, että kotona eletään inhimillisesti.