Köyhät kyykkyyn!
Miksi te pienituloiset ja työttömät ym. kuvittelette että meillä jotka käymme töissä joka arkipäivä ja viikonloppuja päällle on kamalasti intoa maksaa teidän oleminen ja eläminen?
Hyvästä vuosiansiosta joutuu maksamaan niin järkyttävän määrän veroja nykyään että siinä ei ole mitään reilua!
Sitten pienituloiset ja työttömät kehtaavat tulla huutelemaan tänne että meiltä jotka tämän kaiken maksamme pitäisi ottaa jokainen etu pois!
Maksamme jo nyt paljon veroja ja sitten vielä joka asiasta kalliimman mukaan ja me emme saisi hyötyä siitä mitenkään!Missä logiikka?
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:28"]Mutta kysyinkin miten helvetissä te kehtaatte tulla vaatimaan että meiltä hyvätuloisilta pitäisi ottaa esim lapsilisät ja muut etuudet pois kun kerran kaikki maksetaan?
Totta hemmetissä niille joilla menee huonosti ja on työttömyyttä pitää turvata riittävä toimeentulo ja äideille jotka ovat lastensa kanssa kotona pitäisi maksaa siitä riittävästi.
Kaikilla pitäisi olla sitä sun tätä mutta mistä te sen rahan pierasette kun valtion kassa on tyhjä..kyllä me työssäkäyvät se maksetaan ja nostetaan totta hemmetissä niin suurta palkkaa kun mahdollista koska kaikki firmat jotka kovaa palkkaaa pystyvät maksamaan ovat tuottavia pörssiyhtiöitä..mihkäs ne rahat menis jos ei työntekijöille?
Te satanat purette ruokkivaa kättä kun vaaditte eettä meiltä hyvätuloisilta pitäisi kaikki ottaa pois.Ei kukaan halua maksaa jos ei siitä mitään saa ja varsinkin kun käy jumalattomasti töissä ja sitten verotus korjaa asian niin että saa samanverran käteen kun osa-aikainen kaupan kassa.
[/quote]
Vittu että jollain on otsaa. Hyvätuloinen ja osa-aikainen kaupan kassa saa sun mielestä saman verran käteen??
Ei kukaan inise veroista vaan siitä miten koirat kehtaa tulla vielä kuseksiin niiden jaloille jotka pitää niistä huolta?
No ei siinä kuule paljon eroa jää.
Mies on jatkuvasti töissä ja tienää tänä vuonna 60000 ja maksaa veroja sen verran että käteen jää 28000 ja siis pelkät verot plus muut maksut palkkakuitissa.Itte oon osa-aikanen kaupankassa ja saan helposti 20000 täyteen vaikken oo siellä joka päivä enkä täyttä päivää..Onks tää reilua??
Veroprosentit 16 mulla ja miehellä 40
Mä en ymmärrä, miksi jotkut ei tajua, että tänä päivänä Suomessa ei kaikille ole työpaikkaa. On paljon sellaisia aloja, joilta työpaikat on hävinnyt kokonaan. Aika moni on joutunut työttömäksi ilman omaa haluaan.
Eikä se yhteiskunnan tuki niin paljon ole, että sitä kannattaisi kadehtia. Ei se kotona makaaminenkaan herkkua ole sellaiselle, joka on tottunut töissä käymään. Suomessa työn saaminen on tänä päivänä lähes lottovoitto. Ja työttömyyspäivärahoistakin maksetaan veroa.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:06"]
Tietääkö köyhä että hyvätuloinen maksa ansioveroja ensin puolet palkastaan ja sitten vielä muut verot päälle..Kaikki on valmiita viemään mutta mitään ei saa.On vähä eri asia käydä töissä joka päivä ja v.loput päälle ja sitten ryöstetään kun maata kotona ja saada toimeentulo.Se on epäreilua!!!Ja vielä te olette viemässä meiltä edut ja kaiken mitä työllä ollaan ansaittu ja mikä ollaan itse maksettu!!!
[/quote]Mitä sinulta puuttuu kun haluaisit enemmän rahaa?
Mulla on töitä myös viikonloppuna. Ai sinäkö maksat palkkani?
Kävelisitkö sinä sitten pystyssäpäin ,kun olisit saanut ´köyhät kyykkyyn´ ? Luuletko ,ett ne kyykyssä kauaa pysyisivät ? Taitaa olla kuule sinunkin etusi ,ettei täällä ole aivan liian pahasti kyykytettyjä ihmisiä ....Sinunkin elämäsi on näin paljon turvallisempaa.
Maksan paljon veroja koska tuloni ovat, jos ei nyt suuret, niin ainakin kohtuullisen korkeat, eikä minua haittaa ollenkaan, että ansaitsemastani menee osa veroihin.
Kaikki te jotka parutte omaa surkeuttanne kun joudutte elättämään loisia, kääntäkää se ajatus niin, että se on jopa sinun mahdollinen turvasi, sillä koskaan et voi olla varma mitä huomenna tapahtuu. Tähän mennessä jokainen, JOKAINEN suureen ääneen loisista puhujat ovat kääntäneet takkinsa kun oma työ on mennyt alta! YKSIKÄÄN heistä ei ole työttömäksi jäätyään valitellut kun on joutunut loiseksi ja muiden elätettäväksi, saamiaan tukia.
Kaiken kukkuraksi, lähes jokainen meistä tuo viinansa, sikäli kun mahdollista, Virosta. Se on yksi loisimisen muoto muiden mukana, viedään verorahat muualle, eli sama juttu kuin olisi kaivamassa yhteisestä kirstusta itselleen "ilmaista" rahaa.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:45"]No ei siinä kuule paljon eroa jää.
Mies on jatkuvasti töissä ja tienää tänä vuonna 60000 ja maksaa veroja sen verran että käteen jää 28000 ja siis pelkät verot plus muut maksut palkkakuitissa.Itte oon osa-aikanen kaupankassa ja saan helposti 20000 täyteen vaikken oo siellä joka päivä enkä täyttä päivää..Onks tää reilua??
[/quote]
Tienaatpa hyvin osa-aikaisena kassana! Saman melkein minä saan kokopäiväisenä! Et taida olla ihan vertailukelpoinen tässä tilanteessa.
Ja olen ollut niin työttömänä kuin kotiäitinäkin ja siivoojana toiminut yhden 8 vuotta ja ollut sellasessa palkkakuopassa että ei tosikaan joten kokemusta on myöskin niukoista ajoista ja olen sieltä erikoismyymälään noussut myyjäksi jolla on kyllä tavallista myyjää parempi palkka mutta ei mua sinne kukaan oo tullu kotoota hakemaan.
Eikä mulle tulis mieleenkään lähteä vaatimaan niiltä joilla on parempi palkka ja jotka tekee pirusti töitä ja ovat ihan itse itsensä kouluttaneet ja hoitaneet hommansa paremmin kuin toiset lähteä vaatimaan että kaikki pois.
Kyllä ne hyväpalkkaiset tosiaan verotuksella jo tapetaan tässä maassa joten ei tartte pysyvästi taikka väliaikaisesti huonotuloisten puuttua hyvätuloisten etuihin.Ei palkka taikka yhteiskunnallisiin apuihin.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:45"]No ei siinä kuule paljon eroa jää.
[/quote]
Missä kaupassa tienaa noin hyvin? Moni tienaa kokopäiväsenä saman :o
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:06"]
Tietääkö köyhä että hyvätuloinen maksa ansioveroja ensin puolet palkastaan ja sitten vielä muut verot päälle..Kaikki on valmiita viemään mutta mitään ei saa.On vähä eri asia käydä töissä joka päivä ja v.loput päälle ja sitten ryöstetään kun maata kotona ja saada toimeentulo.Se on epäreilua!!!Ja vielä te olette viemässä meiltä edut ja kaiken mitä työllä ollaan ansaittu ja mikä ollaan itse maksettu!!!
[/quote]
No voithan sä pyytää palkanalennusta. Kolmetuhatta euroa kuussa ansaitseva maksaa veroa noin 23,5 %.
11000 € kuukausitulolla vero on 42%, että on sun tulot kyllä ihan kadehdittavan hyvät.
[/quote]
Kuvitteletko sinä, että palkansaajan maksama tulovero kattaa kaikki palkasta maksettavat veroluonteiset maksut? Tervetuloa vuoteen 2015!
No mutta kyllä niillä aika suuri osa katetaan.Myöskin sun työttömyyskorvauksesi!Oletkos kattonut vähään aikaan montako ihmistä yksi työssä käyvä kattaa tänä päivänä?
Olkaa tyytyväisiä siihen mitä saatte..
Ja kyllähän sen huomaa kun suomessa velaksi eletään ettei kata mutta ei se työssäkäyvien asia oo kuolla nälkään että saadaan työttömille ym.sliipattu elämä.
Mekin halutaan hyviä siitä että tehdään kovasti töitä..ei pelkkää piiskaa..
Teillekin jokaiselle kelpaa kaikki korvaukset kun jäätte työttömiksi, jos joku on eri mieltä niin kertokoon.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:00"]
Mulle käy, että vaihdetaan osia. Olen valmis käymään töissä ja maksamaan nuo verot. Sopiiko sulle?
t. Köyhä
[/quote]
Sinä et selviäisi siitä työstä, jota minä teen.
Just kun työttömät ja muut vastaavat pienituloiset ja tukien varassa elävät ovat valmiita ottamaan kaikki pois niiltä jotka ne tuet veroissaan maksavat ja sitten itse ollaan ihan pyhästi sitä mieltä että minua tässä sorretaan..
Miksi työssäkäyvien ja varsinkin hyvätuloisten pitää ruveta kaikenmaailman talkoisiin suomen hyväksi jos tää porukka on viä tämmöstä?Ei muutakun kassat kiinni ja kukin huolehtikoon ittestään niinkö?Kun kyse ei oo siitä että työttömältä korvaukset pois ja nälkäkuolema pienituloisille ja vähäosaisille vaan siitä että miksi käydä sen kimppuun joka maksaa sunkin leivän?
Mulle käy, että vaihdetaan osia. Olen valmis käymään töissä ja maksamaan nuo verot. Sopiiko sulle?
t. Köyhä
Kaikilla pitäisi olla oikeus elämään, jonka voi itse kustantaa. Hyvätuloiset elävät tietenkin paremmin. Ahkerat veronmaksajat ovat elättäneet näitä loisia ihan liian kauan!
Mutta kysyinkin miten helvetissä te kehtaatte tulla vaatimaan että meiltä hyvätuloisilta pitäisi ottaa esim lapsilisät ja muut etuudet pois kun kerran kaikki maksetaan?
Totta hemmetissä niille joilla menee huonosti ja on työttömyyttä pitää turvata riittävä toimeentulo ja äideille jotka ovat lastensa kanssa kotona pitäisi maksaa siitä riittävästi.
Kaikilla pitäisi olla sitä sun tätä mutta mistä te sen rahan pierasette kun valtion kassa on tyhjä..kyllä me työssäkäyvät se maksetaan ja nostetaan totta hemmetissä niin suurta palkkaa kun mahdollista koska kaikki firmat jotka kovaa palkkaaa pystyvät maksamaan ovat tuottavia pörssiyhtiöitä..mihkäs ne rahat menis jos ei työntekijöille?
Te satanat purette ruokkivaa kättä kun vaaditte eettä meiltä hyvätuloisilta pitäisi kaikki ottaa pois.Ei kukaan halua maksaa jos ei siitä mitään saa ja varsinkin kun käy jumalattomasti töissä ja sitten verotus korjaa asian niin että saa samanverran käteen kun osa-aikainen kaupan kassa.