Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Olen raskaana. Mitä hittoa teen?

Vierailija
31.05.2015 |

Alkushokilta laitan tämän nyt tänne kun en tiedä mistä muualta kysyä mielipiteitä. En ole velä kertonut kenellekään enkä uskalla. Olen vaan itkenyt koska tuntuu niin hirveältä.

Olen ekan vuoden kandiopiskelija, alalla jossa työllistyn kyllä jo pelkällä kandillakin. En opiskele Suomessa, mutta Euroopan sisällä kuitenkin. Olen seurustellut vajaa 6kk poikaystäväni kanssa joka on 32-vuotias ja käy vakituisesti melko hyvin palkatussa työssä. Mitä teen? Saako abortin teetettyä Euroopassa vai onko sitä varten tultava Suomeen? Ihan kamala olo. Juuri kun elämä alkoi sujua, pääsin opiskelemaan, löysin kivan miehen ja muutin ulkomaille niin tällainen iskee päin näköä. (ja kyllä, ehkäisy ollut aina käytössä.) 

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joutunut tähän tilanteeseen kaksi kertaa. Nämä ovat olleet todella vaikeita tilanteita ja päätöksiä ja myös koetuksia suhteellemme, mutta onneksi olemme selviytyneet niistä yhdessä. Ehdottomasti kannattaisin sitä, että kertoisit miehellesi ja keskustelette yhdessä mitä teette (toki sinulla on viime kädessä päätösvalta omasta ruumiistasi). Kumpikaan vaihtoehto ei ole helppo. Kannattaa kuitenkin muistaa, että lapsen saaminen on todella elämän pysyvästi muuttava päätös, joten sinun täytyy olla siihen valmis ja haluta sitä, muuten voi tulla aika rankkaa.

Tsemppiä!

Vierailija
2/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:38"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:31"]

Mikset voisi pitää lasta? Olen kuullut monen abortin tehneen sanovan että olisi halunnut tietää etukäteen, miten vaikea paikka se on niin henkisesti kuin fyysisesti. Suuri osa abortin tehneistä suree jälkikäteen pitkän aikaa, jopa loppuelämän ajan, vaikka abortti olisi ollut hyvin harkittu. Se on kuitenkin kovin pysyvä ja lopullinen teko. Jos puitteet on kutakuinkin kunnossa, niin kannattaa miettiä asiaa pitkään ja hartaasti. Päätös on kaikkea muuta kuin helppo vaikka ensireaktio olisikin että ehdottomasti abortti.

[/quote]

Suurin osa ei kadu.

[/quote]

Voi olla, että vielä suurempi osa katuisi sitä, jos pitäisikin lapsen! Se on vain semmoinen tabu, ettei siitä voi puhua. Mielestäni lapsella on oikeus syntyä haluttuna ja sellaisille vanhemmille, jotka ovat motivoituneita ja haluavat yrittää parhaansa sen vauva-ajan, kun vanhempana on oikeasti ihan helvetin rankkaa. Ja silläkin ajalla on kuitenkin merkitystä lapsen tunne-elämän hyvinvoinnille sitten aikuisena (kiintymyssuhdeteoria jne). Voin kuvitella, että yllätysraskauksen kokenut vastentahtoisesti tilanteeseen joutuva voi sitten oireilla sitä vanhemmuuden rankkuutta vahvemmin esim. olemalla poissaoleva lapselleen. Ei tietenkään aina eikä tietenkään tahallaan, mutta keskimäärin varmaan enemmän kuitenkin kuin harkiten lapsen saaneet. 

Vierailija
4/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:57"]Ei tuo nyt mikää mahdoton tilanne ole lapsen pitämiselle. Keskustelkaa miehen kanssa.
[/quote]

6kk seurustelun jälkeen...? Minä en pitäisi/tekisi lasta vielä edes 2v seurustelun jälkeen...

N17
[/quote]

Mitäpä sinä lapsi vielä elämästä tiedät
[/quote]

Tiedän ainakin sen, etten hanki lasta noin lyhyen seurustelun pohjalta, koska en pystyisi silloin tarjoamaan lapselle parasta mahdollista elämää vakaalla pohjalla :)

N17

Vierailija
5/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:09"]Mä taas toivon niin hartaasti tulevani raskaaksi.... Kiva lukea sit tämmöistä.. Taidan heti lähteä tältä palstalta pois. :(
[/quote]

Olet vauva.fi keskustelupalstalla ja valitat, jos joudut lukemaan jotain vauvajuttuja... mitä jos menisit vaikka demiin.

Vierailija
6/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kertoisin miehelle raskaudesta ja sen jälkeen voitte yhdessä selvittää missä ja miten sen abortin saa tehtyä jos siihen päädytte.

Vierailija
7/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:59"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:57"]Ei tuo nyt mikää mahdoton tilanne ole lapsen pitämiselle. Keskustelkaa miehen kanssa. [/quote] 6kk seurustelun jälkeen...? Minä en pitäisi/tekisi lasta vielä edes 2v seurustelun jälkeen... N17

[/quote]

Miksi tän vastuullisen nuoren viesti saa noin paljon alapeukkua? En yhtään ihmettele, että yh.mammoja on niin paljon...

Vierailija
8/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:59"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:57"]Ei tuo nyt mikää mahdoton tilanne ole lapsen pitämiselle. Keskustelkaa miehen kanssa. [/quote] 6kk seurustelun jälkeen...? Minä en pitäisi/tekisi lasta vielä edes 2v seurustelun jälkeen... N17

[/quote]

Miksi tän vastuullisen nuoren viesti saa noin paljon alapeukkua? En yhtään ihmettele, että yh.mammoja on niin paljon...
[/quote]

Ehkä siksi, että 17v neitokainen jakelee mustavalkoisia neuvojaan Totuutena. Mahtaisiko arvon neiti vielä 37-vuotiaana, tavattuaan viimeinkin elämänsä miehen jaksaa odottaa yli kaksi vuotta lapsen yrittämisen aloitusta? Juu ei. Kasva vähän, kyllä se siitä! :)

Vierailija
9/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä maa? Täällä Hollannissa näyttivät uusille ulkomaalaisille opiskelijoille aina raskaustukipisteen yhteystiedot kun aloittivat opintonsa, näin ainakin 4 vuotta sitten. Aborttia lähdetään kai hakemaan oman lääkärin kautta, sama kuvio käynee Saksan malliin. Toivottavasti terveysvakuutukset ja rekisteröinnit kunnossa, tsemppiä ap.

Vierailija
10/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt ihan ensiksi kannattaisitulevan isän kanssa  keskustella asiasta? Ja mitä jos vaikka isukki jäisi kotiin vauvan kanssa?

Vierailija
11/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:04"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:57"]Ei tuo nyt mikää mahdoton tilanne ole lapsen pitämiselle. Keskustelkaa miehen kanssa.
[/quote]

6kk seurustelun jälkeen...? Minä en pitäisi/tekisi lasta vielä edes 2v seurustelun jälkeen...

N17
[/quote]

[/quote]

Tiedän ainakin sen, etten hanki lasta noin lyhyen seurustelun pohjalta, koska en pystyisi silloin tarjoamaan lapselle parasta mahdollista elämää vakaalla pohjalla :)

N17
[/quote]

Oikein hyvä, mutta nythän ei ollut kyse "hankkimisesta" vaan vahingosta.

Vierailija
12/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:06"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:09"]Mä taas toivon niin hartaasti tulevani raskaaksi.... Kiva lukea sit tämmöistä.. Taidan heti lähteä tältä palstalta pois. :(
[/quote]

Olet vauva.fi keskustelupalstalla ja valitat, jos joudut lukemaan jotain vauvajuttuja... mitä jos menisit vaikka demiin.
[/quote]
Eiköhän ongelma olekin juuri siinä, että tää ei ole vauvajuttu vaan vauvantappojuttu.

Vierailija
13/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:31"]Mikset voisi pitää lasta? Olen kuullut monen abortin tehneen sanovan että olisi halunnut tietää etukäteen, miten vaikea paikka se on niin henkisesti kuin fyysisesti. Suuri osa abortin tehneistä suree jälkikäteen pitkän aikaa, jopa loppuelämän ajan, vaikka abortti olisi ollut hyvin harkittu. Se on kuitenkin kovin pysyvä ja lopullinen teko. Jos puitteet on kutakuinkin kunnossa, niin kannattaa miettiä asiaa pitkään ja hartaasti. Päätös on kaikkea muuta kuin helppo vaikka ensireaktio olisikin että ehdottomasti abortti.
[/quote]

Hyvin yksilöllistä tämäkin. Itsellekin on tehty abortti ja kyllähän se silloin herätti tunteita, mutta oma tilanne oli silloin sellainen että suurempi murhe oli kusipäinen mies...
Mutta en todellakaan ole katunut tai surrut myöhemmin asiaa, joskus se tulee mieleen ja silloinkin ajattelen vain että semmoinenkin kokemus on elämässä tullut koettua. En sano että se olisi ollut helppoa, mutta ei se nyt mikään maailmaa kaatava asia kuitenkaan ole. Tämän kerron siksi, että mielestäni ap:n ei kannata tässä tilanteessa pitää lasta, vaan abortti on järkevin vaihtoehto.

Vierailija
14/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:46"]

Synnytä ja anna adoptioon ja älä enää ikinä avaa haarojasi

[/quote]

Mene sinä nyt jonnekin kuuseen typerien neuvojesi kanssa.

Vierailija
15/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:04"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:57"]Ei tuo nyt mikää mahdoton tilanne ole lapsen pitämiselle. Keskustelkaa miehen kanssa.
[/quote]

N17
[/quote]

[/quote]

N17
[/quote]

Oikein hyvä, mutta nythän ei ollut kyse "hankkimisesta" vaan vahingosta.
[/quote]

Jos harrastetaan seksiä, niin voidaan myös puhua mitä tehdään, jos sattuu vahinko. Me puhuttiin se asia ennen ensimmäistä kertaa ja otetaan vieläkin välillä puheeksi, koska mielipiteet voi vaihtua parissa vuodessa.

N17

Vierailija
16/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:09"]

Mä taas toivon niin hartaasti tulevani raskaaksi.... Kiva lukea sit tämmöistä.. Taidan heti lähteä tältä palstalta pois. :(

[/quote]

No otsikosta voi päätellä mitä tämä ketju pitää sisällään. Ei ole pakko avata ihan kaikkia ketjuja. Vai kuinka?

Vierailija
17/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:06"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:09"]Mä taas toivon niin hartaasti tulevani raskaaksi.... Kiva lukea sit tämmöistä.. Taidan heti lähteä tältä palstalta pois. :(
[/quote]

[/quote]
Eiköhän ongelma olekin juuri siinä, että tää ei ole vauvajuttu vaan vauvantappojuttu.
[/quote]

Haista sinä vittu vauvantappoinesi. Solumöykky jota ei ole toivottu, vähän kuin syöpä

Vierailija
18/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:06"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:09"]Mä taas toivon niin hartaasti tulevani raskaaksi.... Kiva lukea sit tämmöistä.. Taidan heti lähteä tältä palstalta pois. :(
[/quote]

[/quote]
[/quote]

Haista sinä vittu vauvantappoinesi. Solumöykky jota ei ole toivottu, vähän kuin syöpä
[/quote]
Niin, solumöykky siinä kuin sinä itsekin tai se haiseva vittusi.

Vierailija
19/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:05"]

[/quote]

No niin kukkahattutäti. Voisitko poistua tästä keskustelusta, kun ei kerran ole mitään järkevää sanottavaa. Niin ja abortti ei ole mikään vauvantappojuttu.

Vierailija
20/38 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:06"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:09"]Mä taas toivon niin hartaasti tulevani raskaaksi.... Kiva lukea sit tämmöistä.. Taidan heti lähteä tältä palstalta pois. :(
[/quote]

[/quote]
[/quote]

[/quote]
Niin, solumöykky siinä kuin sinä itsekin tai se haiseva vittusi.
[/quote]

Minä on ole enää kymmeniin vuosiin ollut solumöykky ja olin ihan toivottu ja tekemällä tehty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme