Käyttekö esittäytymässä muuton jälkeen uusille naapureillesi?
Eli jos muutat uuteen paikkaan, niin käytkö esittäytymässä?
Kommentit (24)
Pääkaupunkiseudulla ja kerrostalossa asuvana pitäisin erikoisena mutta ei kait siinä mitään vikaa sinällään olisi. En tiedä tarkkaan edes ketä naapurissani asuu.
Ehkä jos pihalla törmää, niin sitten ja omakoti/rivitaloalueella, mutta ei kerrostalossa. Ihmettelin aikoinaan, kun vanha työkaverini kysyi, että joko olet tutustunut uusiin naapureihisi, kun olin muuttanut.
En varta vasten käy esittytymässä, mutta jos rappukäytävässä kohdataan mielelläni tervehdin ja esittelen itseni nopeasti.
Juu käyn. Vien pullakorin tuliaisiksi ja toivotan hyvää naapurisuhdetta.
Omakotitalossa asuessa kannattaa antaa hyvä vaikutelma heti alusta alkaen. Joskus voi tarvita jelppiä matkojen ajaksi ja siinä vaiheessa on myöhäistä mennä että hellurei, minä olen tosiaan uusi naapurinne, mutta se siitä, nyt pitäisi pitää talo asutun näköisenä matkan ajan, voitteko auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Sitten minä kysyn, että ovatko nämä pullat gluteenittomia
Stadissa kerrostalonaapureihin tutustuu aikanaan paikallisessa. Muita voi moikata rapussa ja pihalla. Jos ei joku tervehdin sen tyypin voi ohittaa jatkossakin moikkaamatta.
Täh? Häh? Kuka tekee enää edes näin tänä päivänä? Huh huh sentään!!!!! Itku potku nauru raivot! Apua!
Ei kukaan käy, ainakaan kerrostalossa.
En usko, että kukaan avaisi ovea, jos kolkuttelisin. Rapussa tai pihalla tavatessa voi yrittää jutella. Kaupungilla eivät tervehdi.
no en todellakaan. rapussa moikkaan
Me muutettiin just omakotitaloon, mutta ei kyllä tullut mieleenkään alkaa kiertää naapurustossa esittäytymässä. Mutta ollaan siinä pihalla tavatessa toki tervehditty ja muutama sana vaihdettu, rajanaapurien kanssa enemmänkin, joten kaikki lähinaapurit on tullut moikattua. Yksiltä naapureilta saatiin lapsille lumikola kun heidän on jo isompia ja koirat on tehneet tuttavuutta keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalossa asuessa kannattaa antaa hyvä vaikutelma heti alusta alkaen. Joskus voi tarvita jelppiä matkojen ajaksi ja siinä vaiheessa on myöhäistä mennä että hellurei, minä olen tosiaan uusi naapurinne, mutta se siitä, nyt pitäisi pitää talo asutun näköisenä matkan ajan, voitteko auttaa.
No joo, joidenkin kohdalla ollaan tehty näin ja sitten ne ainaiset hyväksikäyttäjät jotka nakittavat eläinvahdeiksi mutta itse eivät tee minkäänlaisia vastapalveluja, noh, ei sitä auttamista jaksa loputtomiin.
Rivitalossa muutettuani esittäydyin, kun pihalla tapasin. Ne jotka sittemmin on naapuriin muuttaneet, eivät kyllä oma-aloitteisesti ole esittäytyneet. On tuntunut jotenkin todella tylyltä ja epäkohteliaalta!
Vierailija kirjoitti:
Oletko tosissasi? Aika creepy.
En kävisi. Sitten jossain kymmenen vuoden kohdalla alkaisi tuntea ihmisiä jo sillä tavalla, että voi jutella pihalla.
En käy