Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku laihtunut pätkäpaastolla?

Vierailija
30.05.2015 |

Jos olet, niin kauanko meni ja paljonko putosi? Olen pari vuotta sitten paastonnut ihan "henkistymismielessä" reilun viikon, ja pätkäpaasto voisi sopia minulle. Mutta toimiiko se todella? Eikö seuraavana päivänä olen järkyttävä nälkä? Juu, ja anteeksi, tiedän, että tästä on luultavasti paljon ketjuja jo perustettu, mutta puhelimella on ärsyttävä käyttää hakua.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 23:19"]

Jos olet, niin kauanko meni ja paljonko putosi? Olen pari vuotta sitten paastonnut ihan "henkistymismielessä" reilun viikon, ja pätkäpaasto voisi sopia minulle. Mutta toimiiko se todella? Eikö seuraavana päivänä olen järkyttävä nälkä? Juu, ja anteeksi, tiedän, että tästä on luultavasti paljon ketjuja jo perustettu, mutta puhelimella on ärsyttävä käyttää hakua.

[/quote]

Olen ollut puolitoista vuotta. Vaatekoko on pienentynyt 40:stä 36:een ja jopa 34:ään - en ollut siis kovin ylipainoinen lähtötasoltani vaan aloitin muista syistä. Ihonalainen rasva väheni selvästi. Aion jatkaa lopun ikääni välillä 6/1, välillä 5/2. Paastopäiviä suorastaan kaipaa esim. lomien jälkeen ja katson nykyisin muutenkin paljon tarkemmin mitä syön. minulle sopii siis loistavasti.
[/quote]

Wau! Kiitos! Eniten tuossa on arveluttanut, kun se tuntuu niin dieettaamiselta, enkä voi sietää mitään kuureja. Mahtavaa kuulla, että kyseessä voi olla kokonaisvaltainen elämäntapa. Ymmärrän hyvin muut syyt, sen mainitsemani paastonkin pidin aikoinaan "henkisemmistä" syistä kuin laihdutus. Ehkäpä tässä olisi minullekin jotain pysyvämpää.

Vierailija
2/17 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:43"]Sairastan syöpää ja sain suuret määrät kortisonia. Kortisoni turvottaa ja saa aikaan valtavan ruokahalun. Painoni nousi kahdessa vuodessa kauhistuttavat 30 kiloa. Kortisonia vähennettiin, mutta paino ei pudonnut lainkaan, vaikka ruokailin terveellisemmin ja liikuin enemmän.

5:2 -paastolla putosi neljä kiloa kahdessa viikossa. Paino ei ole tullut takaisin.

Paastotessani en syö aamulla mitään. Syön vasta myöhäisen lounaan ja illalla jotain. Tuoreita kasviksia ja hyvää proteiinia, esimerkiksi lohta, broileria tai raejuustoa. Aiheesta on kirjoja ja keittokirjoja.

Minulla ei ole nälkä. Seuraavana päivänä ei tule syötyä enempää. Suosittelen! 
[/quote]

Onpas ollut hurja tahti, kelpaisi kyllä mullekin. Olen aikaisemmin laihduttanut noin puolen kilon viikkopudotusvauhtia. Kiitos tästä! Täytynee pistäytyä kirjastossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi ihan huomaamatta tuo alun ilmoituksesi, numero 11, voimia ja paranemista sinulle!

Vierailija
4/17 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 23:19"]

[/quote]

Olen ollut puolitoista vuotta. Vaatekoko on pienentynyt 40:stä 36:een ja jopa 34:ään - en ollut siis kovin ylipainoinen lähtötasoltani vaan aloitin muista syistä. Ihonalainen rasva väheni selvästi. Aion jatkaa lopun ikääni välillä 6/1, välillä 5/2. Paastopäiviä suorastaan kaipaa esim. lomien jälkeen ja katson nykyisin muutenkin paljon tarkemmin mitä syön. minulle sopii siis loistavasti.
[/quote]
Samoin, pudotin 20 kiloa vajaassa vuodessa 2 vuotta sitten, tosi helppoa , joustavaa ja näppärää ja ylläpitokin sujuu vaivatta.

Vierailija
5/17 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovatko tulokset pysyneet?

Vierailija
6/17 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitkään ehtinyt pätkäpaastota, kun aina alun jälkeen olen tullut sattumoisin raskaaksi. Mutta silloin kun olen sitä tehnyt, on joitakin kiloja lähtenyt ja syömiseen tullut kontrollia. Mulle pätkäpaastossa vaikeinta oli se aloittaminen, jostain syystä syömisen vähentäminen (koska eihän se totaalipaastoa ole) edes yhdeksi päiväksi tuntui vaikealta. Mutta se auttoi, kun ajatteli että tämä päivä vaan ja huomenna voin taas syödä ihan mitä haluan. Siitä se pätkäpaaston paras puoli minulle lopulta sitten tulikin, sitä oppi että voi olla syömättä eikä menetä mitään, mitään kamalaa ei tapahdu. Herkut voi syödä joku toinen päivä.

Ideahan siinä on syödä kohtuudella niinä muinakin päivinä, mutta alkuun itse tein niin että viikossa pidin kolmisen paastopäivää ja muina söin vapaasti. Ainoa ehkä muutos entiseen syömispäivinä oli, että yritin saada itseni syömään ison määrän kasviksia, en siis kieltänyt mitään vaan yritin psyykata itseni syömään enemmän. Paastopäivinä laskin kalorit tosi tarkkaan ja syömispäivinä en ollenkaan. Käytännössä kuitenkin kävi niin, että ei hirveitä määriä tullut syötyä. Kun olin jo yhden päivän ollut syömättä keksejä kaapista tms., sinäkin päivänä kun ne olisin saanut syödä, ei joko tehnyt mieli, taikka otin yhden ja se riitti, tai ajattelin että jospa antaisi niiden olla vielä huomiseen, voihan ne silloinkin syödä. Aiemmin oli ollut paljon sitä, että jos tuli mieliteko niin pakko syödä kaikki mitä löysi, vaikka olisin ostaessa ajatellut että hankin nyt nämä vierasvaraksi tms. 

Pätkäpaastoa on minusta helppo muokata vaikka loppuiän syömistavaksi, se onnistuu niin että jos eilen on tullut syötyä runsaammin, seuraavana päivänä ja ehkä sitä seuraavanakaan ei tarvitse syödä niin paljon. Voi jättää ruokia väliin, valita salaatteja ja tunnustella sitä nälän tunnetta, että tuleeko se edes. Painoa tulee sillä tavalla että useana päivänä syö jonkin verran yli tarpeen, kun välillä katkaisee sen ja jättää kalorit joksikin päiväksi alas, voi taas monta päivää syödä ihan oman mielen mukaan eikä tarvitse rajoittaa jatkuvasti.

Vierailija
7/17 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hyvä ja perusteellinen kirjoitus aiheesta, 17, kiitos! - Ap

Vierailija
8/17 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/17 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, pitänee kysyä huomenna uudestaan.

Vierailija
10/17 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5:2-rytmillä paastoamalla (ja liikunnalla) 9 viikossa -11 kiloa :) Paastopäivien jälkeen ei ollut sen kummemmin nälkä, ennemminkin paastopäivän jälkeen arvosti sitä kanasalaattia tai yhtä leipäpalaa enemmän kuin normaalidieetillä. Paastopäivinä tuli kyllä helposti mielitekoja, joten vaatii itsekuria. Mahalaukku mielestäni myös kutistui, että toisaalta oli helpompi syödä muinakin päivinä kohtuullisia annoksia.

Vierailija
11/17 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 4, kuulostaa lupaavalta. Ongelmanani on erityisesti liian isot annoskoot ja syömiseen keskitymisen vaikeus. Onko muita?

Vierailija
12/17 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin netistäkin aiheesta enemmän, mutta vähän kyllä arveluttaa. Toisaalta, mitäpä siinä menettää. Ehkäpä kokeilen. Kiitos neloselle, hienon työn teit!

Vierailija
13/17 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihdutin ne muutamat viimeiset kilot 5:2 menetelmällä. Helppoa ja vaivatonta. Pitäisi varmaan taas aloittaa :/ 

Vierailija
14/17 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Helppoa ja vaivatonta". Vaikea uskoa. :D Mulla on pudotettavaa peräti 30 kg, enkä usko, että kaikkea saan paastoilemalla, mutta jos edes kympin saisin pois, niin olisi mukavampi jatkaa tasaisemmalla energian vähentämisellä.

Vierailija
15/17 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 siis ap. Kiva kun 7 vastasit, aikamoista yksinpuhelua ollut tämä ketju.

Vierailija
16/17 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 23:19"]

[/quote]

Vierailija
17/17 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan syöpää ja sain suuret määrät kortisonia. Kortisoni turvottaa ja saa aikaan valtavan ruokahalun. Painoni nousi kahdessa vuodessa kauhistuttavat 30 kiloa. Kortisonia vähennettiin, mutta paino ei pudonnut lainkaan, vaikka ruokailin terveellisemmin ja liikuin enemmän.

5:2 -paastolla putosi neljä kiloa kahdessa viikossa. Paino ei ole tullut takaisin.

Paastotessani en syö aamulla mitään. Syön vasta myöhäisen lounaan ja illalla jotain. Tuoreita kasviksia ja hyvää proteiinia, esimerkiksi lohta, broileria tai raejuustoa. Aiheesta on kirjoja ja keittokirjoja.

Minulla ei ole nälkä. Seuraavana päivänä ei tule syötyä enempää. Suosittelen!