Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkavereille "olen sairaana" -viesti, eikä kukaan vastannut "pikaista paranemista"

Vierailija
27.01.2022 |

Ilmoitin töissä lähimmille kavereille, että joudun jäämään sairaslomalle, sekä pyysin heitä hoitamaan akuutit tehtävät. Pari vastasi, että eivät ehdi kuin omat työnsä, mutta kukaan ei vastauksessaan tsempannut tai toivotellut, että paranisin nopeasti. Mitä hittoa, onko mulla jotain umpimulkkuja työkavereita. Eikö kuulu hyviin tapoihin sanoa työkaverille jotain kivaa, jos tietää tämän olevan saikkarilla??

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaista paranemista ap !

Vierailija
22/33 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP alapeukuttelee täällä.

Sulla ei taida riittää kauheesti empatiaa työkavereille. Kyllähän tosiasia on se, että jos joku on sairaana, toiset joutuvat tekemään enemmän töitä, ja se harmittaa. Yleensä saikulle ei voi mitään, mutta se saattaa olla silti stressin aihe muille. Etenkin silloin, jos käsket muita hoitamaan tehtäväsi saikun ajaksi. Riippuen siitä, miten paljon töitä on, vaatimus on aika kohtuuton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö, eikös tuoteomistaja tai scrum master yleensä mieti nuo työresurssiasiat? Tai edes lähin esimies. Mun työpaikassa ei ole ikinä ollut tapana kertoa sairastumisesta muille kuin omalle lähiesimiehelle. En muutenkaan halua kertoa yksityisasioitani työkavereille.

Vierailija
24/33 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietävät, että olet vain pitkällä viikonloppulomalla.

Jep ja kun ap:lla on näitä äkillisiä "sairastumisia" monta kertaa kuukaudessa, niin olisi parempi jos hän jäisi kokonaan saikulle ja antaisi työpaikan tekevämmälle.

Vierailija
25/33 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten minusta vaikuttaa, että ap on ihan itse se umpimulkku?

Jos minä laitan työkaverille viestin, että olen sairaana, niin saan tasan heti muutaman viestin, jossa oloani kysellään, ollaan huolissaan ja kysytään, voisiko auttaa jotenkin, käydä vaikka kaupasta tai apteekista ostamassa jotain jne. Sitten päivän aikana tulee muutamakin huolehtiva viesti.

Jep, jos ap puhuu noin rumasti työkavereistaan, niin mulkut löytyvät ap:n suunnalta.

Vierailija
26/33 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP alapeukuttelee täällä.

Sulla ei taida riittää kauheesti empatiaa työkavereille. Kyllähän tosiasia on se, että jos joku on sairaana, toiset joutuvat tekemään enemmän töitä, ja se harmittaa. Yleensä saikulle ei voi mitään, mutta se saattaa olla silti stressin aihe muille. Etenkin silloin, jos käsket muita hoitamaan tehtäväsi saikun ajaksi. Riippuen siitä, miten paljon töitä on, vaatimus on aika kohtuuton.

Tämä! Kyllä minua ainakin niin paljon veetuttaa työkavereiden saikut. Ihan vaan sen takia, ettei sijaista tietenkään oteta sille ajalle, vaan ne duunit kaatuu muiden päälle! Ja juuri tuo, että sinä itse jakelet töitäsi, hohhoijaa... Se on sen saikulla olijankin turha itkeä, jos hommia on hänelle kasaantunut ihan älyttömästi, kun muut ei vaan ehdi.

Vierailija
27/33 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla on hoidettu työkaverin asiakasyhteydenottoja, jos työkaveri on akuutisti sairastunut ja on ehtinyt luvata asiakkaalle että asia hoidetaan asap. Hyvin harvoin sitä tapahtuu, mutta ei siihen tarvita esimiestä.

Vierailija
28/33 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi pientä kun ei saanu huomiota.

Jokuhan voisi ottaa vinoiluna sen että sairaslomalla olevan halutaan palaavan pian töihin. Työkaverit näkevät sitten kun toinen on palannut sieltä sairaslomalta ja sitä ennen he joutuvat luultavasti tekemään hänenkin työnsä, jos hän on niin korvaamaton.

Vierailija
29/33 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Ei todellakaan voi odottaa mitään tsemppausviestejä. Työt hoidetaan ja jos on sairas, on sairas. Paranemisien toivottaminen on teennäistä pissistoivottelua.

Vierailija
30/33 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietävät, että olet vain pitkällä viikonloppulomalla.

Jep ja kun ap:lla on näitä äkillisiä "sairastumisia" monta kertaa kuukaudessa, niin olisi parempi jos hän jäisi kokonaan saikulle ja antaisi työpaikan tekevämmälle.

Jos niitä "sairastumisia" sattuu näppärästi perjantaiksi tai maanantaiksi, niin voihan siinä vähän epäilykset herätä.

Vierailija
31/33 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljolle nimipäivä onnittelut ❤️❤️

Vierailija
32/33 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että tuollaista se nykyään on. Kenestäkään ei välitetä laisinkaan. Oma napa ensin, ja ei edes sen jälkeen toista huomioida. En tiedä mistä johtuu. Harmittaa nykypäivän välinpitämättömyys. Itsekin menin eräs aamu lasin läpi ja jouduin sairaalaan. Esimies oli vain huolissaan kun jouduin saikulle, että kuka muka tekee työt, muuten asiasta ei puhuttu. Menin seuraavana päivänä töihin sen takia ja työkaveri istui koko päivän vieressä sanomatta sanaakaan. Ei tulisi mieleenkään olla puhumatta jos näkisin että työkaverini olisi naarmuilla ja käsi paketissa.

Vierailija
33/33 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemistöllä on niitä työpaikkoja joissa ei kaikkien työntekijöiden nimiä muisteta. Porukka tulee ja menee klikin ulkopuolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi