Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avopuoliso tapailee salaa exäänsä

Vierailija
30.05.2015 |

Avopuolisoni on 1,5 vuoden yhteiselomme ajan tapaillut säännöllisen epäsäännöllisesti exäänsä, josta oli ihan hiljattain ennen meidän tapaamistamme eronnut. Ongelma tässä on että nuo tapailut on tehty minulta salassa ja minulle valehdellen. Kuulemma exä lähes aina yhteydenottaja ja syy yhteydenottoon kriisi omassa parisuhteessaan. On ollut kahvilla käyntejä, viestejä, puheluita, kerran ex on yöpynyt puolisoni kodissa puolisoni ollessa minun luonani. Puolisoni on kertomansa mukaan keskustellut, kuunnellut, lohduttanut, halannut, mutta ei  muuta. 

Syy valehteluun ja salailuun on hänen mukaansa ollut halu suojella minua pahalta mieleltä. Olen kerran, suhteen alussa, hermostunut isosti kun olivat tavanneet. Olisin silloin halunnut tietää asian etukäteen kun se oli minulle iso asia. Silloin sovimme, että puolisoni jatkossa kertoo minulle etukäteen kun on exää tapaamassa. Mutta kun aina exällä on akuutti kriisi niin puolisoni vetoaa ettei ole etukäteen voinut kertoa. Eikä sitten jälkikäteenkään jotta minun mieleni ei pahoitu ja meille ei tule riitaa. Nyt multa on tän asian mittasuhteet hukassa. Auttakaa mua kertomalla omia mielipiteitä tilanteesta. Mun suurin ongelma on puolisoni valehtelu. Selvennyksesi että tämä yhteydenpito selvisi eilen, ja pitkän lypsämisen tuloksena yksi asia kerrallaan. Joka välissä vielä sanoi että nyt on kertonut kaiken eikä enää ikinä valehtele minulle mutta kohta taas kertoi lisää kun painostin.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 21:16"]

Astetta vaikeammaksi päätöksen tekee se, että mulla on kaksi lasta, jotka ovat häneen jo vahvasti ehtineet kiintyä. ap

[/quote]No eipä näytä miestä se asia haittaavan ja mietityttävän kun reissuillaan on ja valehtelee. Oikeastaan asia olisi ennemmin helpompi päättää silloin. Kyllähän lapset ymmärtävät, että kaikki ystävyyssuhteet eivät kestä, mutta elämä jatkuu silti.

Vierailija
2/31 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi sama homma exän kanssa. Salaa koko ajan tapaili exäänsä ja aina kiisti ja valehteli. Pakon edessä kertoi myös lohduttaneensa exäänsä sen parisuhdejutuissa. Liian myöhään otin exään yhteyttä ja kysyin asiasta niin johan juttu muuttui. Tämä neitokainen kertoi mulle kaiken ja kyllä oli ollut seksiä ja paljon. Yritimme olosuhteiden pakosta jatkaa suhdetta, mutta luottamus ei ikinä palannut. Olin katkera ja vittuilin ja aloin vihata miestä. Uskon että ihan suhteemme loppuun asti se edelleen tapaili sitä naista (plus muita) ja valehteli. Se nainen irtisanoutui kaikesta kun totuus tuli ilmi. Oli siis se poju valehdellut myös minusta exälleen, että minä asun jonkun toisen kanssa... En suosittele jatkamaan. Myöhemmin sua vain kaduttaa kun olet ollut hyväuskoinen ja tuhlannut elämääsi. Ikävää että lapset ovat kiintyneet, mutta lapset toipuu kyllä. Suosittelen eroamaan. Asap.

Vierailija
4/31 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti myös panevat.

Vierailija
5/31 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten? Jos kotona on sellainen hirmu, ettei hänelle uskalla edes tunnustaa tapaavansa exän kans, niin parasta on erota. Mustasukkaisuus - aiheellinen tai aiheeton - pilaa aina suhteen. Puolisoon täytyy voida luottaa.

Vierailija
6/31 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen exäni kanssa hyvä ystävä, hän on mulle läheinen. Kertaakaan emme eron jälkeen ole panneet, edes suudelleet, emmekä ole puhuneet suhteemme mahdollisesta jatkosta. Olemme muuten tainneet nukkuakin samassa sängyssä pari kertaa eron jälkeen, poikkeusolosuhteissa. Ei edes kosketusta, selät vastakkain.
Kannustan häntä olemaan hyvä nykyiselle puolisolleen, ja puhumme lähinnä yhteisistä tutuista ja omista asioistamme, emme meidän välisestä suhteesta. En tiedä lopettaisinko yhteydenpidon exääni, jos tuleva puolisoni kieltäisi. En ylipäätään usko toisen rajoittamiseen ja sitä kautta sitoutuneempaan suhteeseen. Ennemmin yrittäisin saada puolisoni tapaamaan exäni ja sitä kautta hyväksymään sen, että tulemme aina olemaan tavalla tai toisella toistemme elämässä.
Minä en taas arvostaisi ihmistä, joka ei arvosta ja kunnioita entistä puolisoaan. Jos toinen pn tietty normaali. Ja puhutaan pitkistä parisuhteista.

Vierailija
7/31 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 jatkaa. Exän tapaamisesta valehtelu ei siis ole ok. Yritän vain sanoa, että aina exän tapaamisen ei tarvitse olla ongelma, siihen voisi yrittää suhtautua niin, että onneksi puolisoni arvostaa ihmisiä, jotka ovat olleet hänelle tärkeitä. Ehkä hän suhtautuisi sinuunkin hyvin, jos eroaisitte.
Puhupa vielä asiasta. Oletko itse tavannut exää ja nähnyt heidän kehonkielensä/suhtautumisen sinuun tilanteessa.

Vierailija
8/31 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ukko, sittenhän hän voi lohdutella exäänsä kaikessa rauhassa, ilman että tarvitsee salailla.

En katselisi tuollaista touhua.

Vierailija
9/31 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 taitaa olla outo tai poikkeus?

Vierailija
10/31 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 21:16"]Astetta vaikeammaksi päätöksen tekee se, että mulla on kaksi lasta, jotka ovat häneen jo vahvasti ehtineet kiintyä.
ap
[/quote]

Mä en tajua näitä uusperhekuvioita. Lapset kärsii ja monta kertaa.

Vierailija
11/31 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Kyllä laittaisin ukon pihalle samantien. Jos on niin kiinni exässään että menee lohduttamaan aina kun toinen vähä itkee ku on nii paha mieli, niin pysyköön siellä exänsä luona.

Ja vaikka mies tekis tuota samaa ilman salailua niin ei se tilannetta paremmaksi muuttas.

Vierailija
12/31 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki salailu on väärin, jos on kerta puhtaat jauhot pussissa niin miksi salailisi? On kyllä todella epäilyttävä tilanne. 

Vierailija
13/31 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tuossahan nyt pahinta on nimen omaan tuo salaaminen ja valehtelu. En tiedä millaiset raivarit olet suhteen alussa saanut exän tapaamisesta. Jos ohet heittäytynyt aivan hysteeriseksi JA mies on varustettu huonolla itsetunnolla, on hän ehkä oikeastikin voinut säikähtää liikaa kertoakseen totuutta. Mutta jos näin on, on suhteenne myös hyvin hataralla pohjalla.

Parisuhteessa on uskallettava puhua, vaikeistakin asioista, ja antauduttava kuuntelemaan, vaikeitakin totuuksia. Ei ole todellakaan aina helppoa. Itse elän suhteessa, jossa miestä on aikaisemmissa suhteissa petetty, ja hän oli varsinkin aluksi kovin varpaillaan ja mustasukkainen. Minua taas mustasukkaisuus ahdisti (ahdistaa sen ilmetessä yhä) ja olisin mielelläni vain jättänyt kertomatta miehelle asioista, joista hän saattaisi hermostua. Askel kerrallaan olemme kuitenkin yhteisten vuosien aikana lähentyneet ja ymmärrys on lisääntynyt. Minä sanon, vaikka hermostuttaisi hänen reaktionsa. Hän ei hermostu, vaikka jokin ahdistaisikin, vaan koettaa rauhoittaa omat tunteensa.

Vierailija
14/31 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pettää sua. Siksi valehtelee.

Vierailija
15/31 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies taas kävi tsemppaamassa omaa eksäänsä ja sain aikamoisen raivarin kun kuulin siitä.:( Mun mieletä yksi nainen kerrallaan eikä monta yhtä aikaa. Mies alkaa olemaan nykyisin eks itsekin, joten saa vapauden kehuskella ketä haluaa. 

Ja joo - ongelmia oli tuon eksän takia muitakin hiukan laajemmassa mittakaavassa. 

Vierailija
16/31 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuossa kaksi pahaa juttua: a) salailu ja valehtelu ja b) exän hyppyytettävänä oleminen. Enpä tiedä pystyisinkö itse pääsemään yli kummastakaan.

Vierailija
17/31 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme molemmat tulleet petetyksi edellisissä suhteissamme. Puolisoani on pettänyt tämä samainen exä jota nyt on salaa tapaillut. Ja joo, kyllä mä aikalailla hysteerinen olin suhteen alussa kun toi eka tapaaminen kävi ilmi.

ap

Vierailija
18/31 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne panee. Usko pois.

Vierailija
19/31 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä ketään joka olisi päässyt puolison valehtelusta yli ja saanut rakennettua luottamuksen takaisin? Puolisoni kuulemma haluaa vain minut. Ja lupaa jatkossa olla rehellinen.

Vierailija
20/31 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää vaikka tauko, näät juokseeko hän kuitenkin salaa takaisin erän helmoihin. En luottaisi, etenkin kun asioita on salailtu. Miten kaikki tämä paljastui Sinulle ap?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän