Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovat ihmiset

Vierailija
30.05.2015 |

Niin oon käynyt piykään helluntaiseurakunnassa.

Nykyään en kuitenkaa kehtaa ja johtuu eräästä miehestä joka käy samassa srk:ssa.

Hän oli "kovin rakastunut" muhun, mutta päätin palata takaisin nykyisen miehen kanssa yhteen, jonka kanssa mulla on lapsikin.

Noh erään kerran tuo uskova mies oli meifän yhteiselle tutulle kertonut nähneensä "näyn".

Siinä näyssä mä itkin ja siinä oli myös pieni lapsi.
Sitten hälle sanottiin: Jumala ei siunaa syntiä.

En tiedä mitä tuo tarkoitti ja keksikö se tyyppi omasta päästään.

Nyt kuitenkin oon raskaana, ja en kehtaa tuon tuon miehen takia mennä kokouksiin.
Vaikka haluaisin.

Ollaan tän mun nykyisen kanssa menossa naimisiin tänä kesänä.
Kuitenkin oksettaa pelkkä ajatus että joutuisin näkemään sen miehen kokouksissa ja mietin miten se juoruaa yhteisille tutuille jos mut näkee.

Pistää vihaks tuollaset ihmiset jotka haluaa tarkotuksella loukata ja rupee leikkimään jotain Jumalaa.
Siltä ainakin tuntuu.
En vaan pysty oleen ajattelematta että se on "nähnyt" tuollasen näyn ja nyt kun oon paksuna, niin tiedä mitä juttuja se vielä keksii jos näkis mut kokouksissa.

En tie....miltä tuo kuulostaa? Tarviiko mun hävetä jos meen vielä seurakuntaan..

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet uskonnottomat ajattelijat ovat esittäneet, että tiede ei jätä tilaa uskonnoille muuna kuin ”historiallisesti ja kulttuurisesti tärkeänä todellisuuspaon muotona”[71]. Ateististen arvostelijoiden mukaan uskonto on säilynyt yhteiskunnassa jäänteenä ajoilta, jolloin ihmisten tieto todellisuudesta oli rajoittuneempaa.[72]

Esimerkiksi filosofi Kai Nielsenin mukaan on suorastaan uskomatonta, että eräät oppineet ajattelijat saattavat kannattaa jumalauskoa. Nielsenin mielestä luonnolliseen, naturalistiseen todellisuuskäsitykseen luontevasti liittyvä ateismi on nykyajan järkevän ihmisen valinta ja osa yleissivistystä.[73] Kukaan järkevä ihminen ei yksinkertaisesti voi enää suhtautua jumalauskoon tosissaan. Nielsenin mukaan ateismia ei kuitenkaan pitäisi omaksua pelkkänä itsestäänselvyytenä, vaan sen puolesta tulisi käydä kamppailuun älyllisesti vahingollisia uskonnollisia harhoja vastaan.[74]

Filosofi Ilkka Niiniluodon mielestä uskontojen pyhiin kirjoituksiin nojautuva käsitys todellisuutta koskevan tiedon hankkimisesta ja perustelemisesta on ristiriidassa tieteen menetelmän kanssa.[53][75] Tiede pyrkii kertomaan millainen todellisuus on, etsimään totuutta, hankkimaan tietoa todellisuudesta. Tieteellinen menetelmä, jossa tietoa tavoitellaan avoimesti, arvostelevasti ja julkisesti koeteltavin havainnoin, on tieteen puolestapuhujien mielestä tehokkain ja järkiperäisin käsitysten muodostamisen menetelmä. Esimerkiksi Charles S. Peirce korosti itseäänkorjaavan tieteellisen menetelmän ylivertaisuutta ”itsepäisyyden”, ”arvovallan” ja ”apriorisen” eli kokemuksesta riippumattoman käsitysten muodostamisen menetelmään nähden.[76]

Ilkka Niiniluodon mukaan käsitys todellisuudesta on uskonnollinen, jos siihen sisältyy väitteitä, joiden ainoana tukena on vetoaminen joihinkin uskonnollisiin arvovaltoihin (esimerkiksi uskonnollisiin kirjoituksiin) tai henkilökohtaisiin uskonnollisiin kokemuksiin. Vaikka tieteessä ei olekaan ehdottomia takeita totuudesta, tieteellisten ja uskonnollisten väitteiden ristiriitatilanteessa on Niiniluodon mukaan järkiperäisempää hyväksyä tieteen tulokset. Näin ei tule menetellä siksi, että ne välttämättä olisivat tosia, vaan siksi, että ne on saavutettu kriittisen ja julkisesti valvottavissa olevan menetelmän avulla. Arvovaltoihin tai elämyksiin vetoavia perusteluja ei voi Niiniluodon mukaan pitää todistusvoimaisina, sillä ne rikkovat kriittisyyden ja puolueettomuuden menetelmällisiä vaatimuksia. Niiniluodon mukaan mikään arvovalta ei voi vaatia tieteessä itselleen ikuista asemaa. Vetoaminen uskonnollisiin arvovaltoihin sisältää lisäksi kehäpäätelmän. Yksityisten henkilöiden omat kokemukset ja elämykset eivät ole sisällöltään julkisesti koeteltavissa, joten ne eivät kelpaa todistusaineistoksi niiden kohteen olemassaolosta. Nämä elämykset voidaan kyllä asettaa psykologian tutkimuskohteeksi ja niiden syntytavalle voidaan pyrkiä antamaan tieteellinen selitys.[77]

Uskontoa vastaan on esitetty arvostelua myös moraalisin perustein: uskonnot saavat aikaan sotia, tappamista ja kärsimystä. Uskonnottomat moraalifilosofit kuten Mario Bunge ovat esittäneet, että monet uskonnolliset näkemykset uskonnon oppien mukaan elämisen palkitsemisesta ikuisessa elämässä edustavat itsekästä nautinnontavoittelua. Uskonnon arvostelijoiden mielestä on vaarallista, että kärsimyksen tuottaminen tai tappaminen eivät ole ikuiseen, ei-ruumiilliseen elämään uskovalle moraalisesti kauhistuttavimpia asioita.[78] Arvostelijoiden mukaan kyseenalaistamaton usko on johtanut liian usein siihen, että ihmiset ovat tuhonneet ja tappaneet. Esitetyistä historiallisista esimerkeistä tunnetuimpia ovat ristiretket, uskonnolliset sodat, inkvisitio ja noitavainot.[79]

Uskontotieteilijä Ilkka Pyysiäisen mukaan uskonto on osa arkiajattelua, joka on ristiriidassa tieteen kanssa. Pyysiäisen mukaan ihmislaji on kehittynyt ympäristössä, joka ei ole suosinut nimenomaan tieteellisen ajattelun kehitystä. Monien ihmisten on edelleen helpompi uskoa esimerkiksi ihmeisiin kuin suhtautua arvostelevasti omiin käsityksiinsä. Siksi uskonnottomat ovat monissa maissa vähemmistö. Nykyisin ihmisen ympäristö on kuitenkin erilainen. Kun tieteellinen tieto leviää hyvin laajalle ihmisten keskuuteen, siitä tulee eräänlainen normi: tietämättömien alkaa olla vaikeaa saada muiden luottamusta ja menestyä yhteisössä.

Lähde Wikipedia Ateismi

Vierailija
2/23 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän varmaankin kehotti sinua menemään naimisiin, ja sinä olet menossa. Eikö kaikki ole silloin hyvin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto teitä uskovaisia.

Vierailija
4/23 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu nyt. Lopettakaa se jeesustelu.

Vierailija
5/23 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 19:11"]Hän varmaankin kehotti sinua menemään naimisiin, ja sinä olet menossa. Eikö kaikki ole silloin hyvin?
[/quote]
En tiedä tarkoittiko tuota.
Itselle tuli olo, että yritti jotenki "pelotella".

Että käy huonosti vielä tai jotain...en tiedä.

Vierailija
6/23 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi tuli olo että olisi omasta päästään keksinyt kun oli vihainen että palasin nykysen kanssa yhteen.
Ap

Vierailija
7/23 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 19:19"]

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 19:11"]Hän varmaankin kehotti sinua menemään naimisiin, ja sinä olet menossa. Eikö kaikki ole silloin hyvin? [/quote] En tiedä tarkoittiko tuota. Itselle tuli olo, että yritti jotenki "pelotella". Että käy huonosti vielä tai jotain...en tiedä.

[/quote]

Jumala on rakkaus. Rakkaudessa ei ole pelkoa. Se on totta, että Jumala ei siunaa syntiä, mutta sinähän olet menossa naimisiin. Onhan teillä se mahdollisuus, että kiirehditte naimisiinmenoa, jos tunnet hätää asian johdosta.. jos siis itse koet, että pitäisi toimia nopeammin. Minä en näe, miksi sinun pitäisi tuntea syyllisyyttä tuon miehen edessä. Jumalalle sinä vastaat teoistasi.

Vierailija
8/23 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 19:21"]

Siksi tuli olo että olisi omasta päästään keksinyt kun oli vihainen että palasin nykysen kanssa yhteen. Ap

[/quote]

On tärkeintä, että itselläsi on puhdas omatunto Jumalan edessä tuosta asiassa. Jos ihmiset eivät armahda, vaikka Jumala armahtaa, se on heidän syntinsä ja heidän tulee tehdä siitä parannus.

Vierailija
9/23 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpä rakkaus. Tieskö mies raskaudestasi tai oliko silloin jo raskaana kun hän näki näkyjä? Kyllä nyt melkein enemmän haisee siltä että mies taitaa olla katkerahko siitä kun ei saanutkaan sinua t. uskova.

Vierailija
10/23 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jo monta kuukautta ollut poissa kokouksista koska ehkä pelkään että joku tulee tuomitsemaan Ja sanomaan jotain loukkaavaa.

Itse odotan innolla tätä tulevaa lasta ja tätä onnea en haluu että kukaan tulee pilaamaan sanomisilla.
Jospa menen sitten kun ollaan naimisissa niin ei kukaan pääse sanomaan mitään :)

Tuli heti parempi mieli näistä kahesta kommentista. Kiitos.

Vierailija
11/23 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 19:32"]Missäpä rakkaus. Tieskö mies raskaudestasi tai oliko silloin jo raskaana kun hän näki näkyjä? Kyllä nyt melkein enemmän haisee siltä että mies taitaa olla katkerahko siitä kun ei saanutkaan sinua t. uskova.
[/quote]
En ollut silloun raskaana.
Enkä oo kertonut tutuille uskoville tästä. Koska kaikki tuntee kyseisen miehen..

Vierailija
12/23 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Profetiat tulee koetella Jumalan sanalla. Kaikki profetiat eivät automaattisesti ole Jumalasta. Joskus niissä on astian makua. Jumalan sanassa kyllä lukee, että Jumala ei siunaa syntiä. Vain sinä itse tiedät, mikä sinun elämässäsi on sellaista, missä kohtaa Jumala haluaa sinua puhutella ja käskeä hylkäämään jonkun synnin. Jos toimit niinkuin koet oikeaksi, ja vaellat Jumalan armossa ja rakkaudessa, Jumala on siunaava sinua ja sinun lapsiasi. Minä toivotan sinun elämääsi runsasta Jumalan siunausta.

Vierailija
13/23 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 19:36"]

Oon jo monta kuukautta ollut poissa kokouksista koska ehkä pelkään että joku tulee tuomitsemaan Ja sanomaan jotain loukkaavaa. Itse odotan innolla tätä tulevaa lasta ja tätä onnea en haluu että kukaan tulee pilaamaan sanomisilla. Jospa menen sitten kun ollaan naimisissa niin ei kukaan pääse sanomaan mitään :) Tuli heti parempi mieli näistä kahesta kommentista. Kiitos.

[/quote] Kuulostaa todella pahalta että pelkäät tuomiota ja jätät menemättä :( tosin en kyllä varmaan minäkään menisi kuuntelemaan mahdollista päänaukomista. Seurakunnanhan pitäisi Raamatun mukaan vetää yhtä köyttä. Jeesuskin sanoi ettei saisi tuomita. Jos et halua mennä srk, katso tv7 Armon kalliolla ja Youtubesta Satamaseurakunnan kokouksia. Näitä katsomalla itse korvaan puuttuvan srk-yhteyden.

Vierailija
14/23 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jo monta kuukautta ollut poissa kokouksista koska ehkä pelkään että joku tulee tuomitsemaan Ja sanomaan jotain loukkaavaa. Itse odotan innolla tätä tulevaa lasta ja tätä onnea en haluu että kukaan tulee pilaamaan sanomisilla. Jospa menen sitten kun ollaan naimisissa niin ei kukaan pääse sanomaan mitään :) Tuli heti parempi mieli näistä kahesta kommentista. Kiitos.

[/quote]

Et ole valitettavasti ainoa, joka kipuilee seurakuntaympyröissä tuollaisen samanlaisen asian kanssa.

Jeesus on syntisten paras ystävä. Meidän pitää turvautua synneissämme Häneen. Ei ole tarkoitus, että syntisyytemme saa meidät masentumaan ja nujertumaan. Jeesus on kuollut Golgatan keskimmäisellä ristillä meidän syntiemme tähden. Me saamme omistaa tuon armon tänä päivänä. Juuri sinä, tässä ja nyt. Juo varhurskauden lähteestä. Ole rauhassa. Uskosi on sinut pelastava.

Vierailija
15/23 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 19:43"]

[/quote]

Et ole valitettavasti ainoa, joka kipuilee seurakuntaympyröissä tuollaisen samanlaisen asian kanssa.

Jeesus on syntisten paras ystävä. Meidän pitää turvautua synneissämme Häneen. Ei ole tarkoitus, että syntisyytemme saa meidät masentumaan ja nujertumaan. Jeesus on kuollut Golgatan keskimmäisellä ristillä meidän syntiemme tähden. Me saamme omistaa tuon armon tänä päivänä. Juuri sinä, tässä ja nyt. Juo varhurskauden lähteestä. Ole rauhassa. Uskosi on sinut pelastava.

[/quote]

Joo. Kyläläiset päättivät yhdessä tuumin tappaa sen työttömän puuseppä äpärän. Olivat saaneet tarpeeksi sen kylähullun vedet viiniksi sekoilusta. Jopa lapset ilomielin sitä homoa (jeesuksella ei ollut kuin poikaystäviä, ei vaimoa) kivittivät.

Vierailija
16/23 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo näky oli varoitus sille miehelle ettei houkuttele sinua syntiin kanssaan sillä sinun ja miehesi liitto on siunattu lapsen kautta!

Vierailija
17/23 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rohkasevista sanoista.
Oma äitikin on uskossa ja hän on myös tuomitsemaan jos ei toinen uskova elä juuri samalla tavalla kuin itse...mutta isäni (on myös uskossa) taas on sanonut, että hänellä ei oo oikeutta tuomita jne koska hän on ite tehnyt elämässään niin paljon virheitä.

Pelkään että ihmiset on samanlaisia kuin äitini.

Seurakunnassa oon aiemmin todella tykännyt käydä ja en haluis jättää sitä tämän asian takia...
Se on vaan totta että jos ei käy kokouksissa, helposti erkanee Jumalasta..

Vierailija
18/23 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 19:50"]Tuo näky oli varoitus sille miehelle ettei houkuttele sinua syntiin kanssaan sillä sinun ja miehesi liitto on siunattu lapsen kautta!
[/quote]
Mistä tuli tuollainen mieleen?

Vierailija
19/23 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 19:55"]

Kiitos rohkasevista sanoista. Oma äitikin on uskossa ja hän on myös tuomitsemaan jos ei toinen uskova elä juuri samalla tavalla kuin itse...mutta isäni (on myös uskossa) taas on sanonut, että hänellä ei oo oikeutta tuomita jne koska hän on ite tehnyt elämässään niin paljon virheitä. Pelkään että ihmiset on samanlaisia kuin äitini. Seurakunnassa oon aiemmin todella tykännyt käydä ja en haluis jättää sitä tämän asian takia... Se on vaan totta että jos ei käy kokouksissa, helposti erkanee Jumalasta..

[/quote]

Sinä olet Jumalalle rakas lapsi, rukousten lapsi. Antakoon Jumala sinulle halun ja kyvyn antaa anteeksi myös heille, jotka taitamattomasti sanansa asettavat. Ihmisillä on usein liian suuri suu ja liian pienet korvat ja sydän.

Vierailija
20/23 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos koskettavasta kommentista <3
Oon saanut Jumalalta niin paljon kaikkea hyvää enkä halua joutua eroon Hänestä minkään takia.
Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä