Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kokemuksia silmien laserleikkauksesta?

Vierailija
30.05.2015 |

Siinäpä kysymys otsikossa :)

Kiinnostaisi kuulla kokemuksia, harkitsen asiaa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan jos tulis jotain kommenttia vielä
ap

Vierailija
2/16 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla leikattu kauan sitten prk-menetelmällä. Näkökyky ei säilynyt hyvänä kuin muutaman vuoden, vaan likinäköisyys palautui osittain, lievempänä kyllä. Toiseen silmään jäi pysyvä arpi. Valo- ja heijastusherkkyys lisäharmeina. En suosittele esim. Omalle lapselleni, joka nyt täysikäinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieleen meni. Käyn nyt Meilahdessa silmien sarveiskalvo-ongelmien kanssa. Harkitse tarkkaan. Minäkään en suosittele lapselleni, jolla silmälasit.

Vierailija
4/16 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse harkitsin leikkausta, mutta tykkään esteettisesti itselläni silmälaseista. Lisäksi ymmärsin, että leikkauksen jälkeen toiseen silmääni olisi saattanut jäädä karsastus, joka laseja käyttäessä hoituu.

Vierailija
5/16 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla leikattiin 13 vuotta sitten. En tarvitse laseja vieläkään. -7,5 oli vahvuudet ennen leikkausta. Leikkaus oli helppo ja kivuton ja välittömästi näki paremmin (mutta kuitenkin kuten kyynelten läpi) Päiväunien jälkeen sitten näkikin terävästi.

Vierailija
6/16 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta leikattu 9 vuotta sitten ja edelleen tuntuu hyvältä päätökseltä. Oli paljon miinusta, joten arki helpottui huomattavasti. Ensimmäisen vuoden aikana riesana oli silmien kuivuus, mutta se meni ohi.

Vierailija
7/16 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hyviä kokemuksia lasik-leikkauksesta. -7,5 oli lähtötilanne ja en ole sen jälkeen (20 v) tarvinnut silmälaseja.

Vierailija
8/16 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on leikattu ja tunnen tuttavapiiristäni kaksi muuta, joilta leikattu. Omat silmäni leikattiin kaksi vuotta sitten, koska miinuksia oli paljon. Toimenpide oli nopea ja kivuton, mutta toimenpiteen jälkeen meni pari päivää toipuessa kotona. Mitään ongelmia ei ole ollut, ei myöskään tuttavillani. Olen kyllä lukenut,että vuosia sitten leikatuilla on ollut ongelmia, koska leikkaustekniikat eivät olleet niin kehittyneitä. Myöskään optikot eivät pidä toimenpiteestä :), sehän vie heiltä asiakkaita.

Vierailija
9/16 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen! Elämäni paras sijoitus. Mulla oli -5 molemmissa silmissä ja laserleikkauksen jälkeen näen edelleen todella tarkasti. Aikaa kulunut nyt kolme vuotta. Hinta oli Medilaserilla kaikkine kuluineen noin 2 500 euroa.

Vierailija
10/16 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 2008 loppuvuodesta Mehiläisessä operoimassa silmäni. Miinuksia oli 3,75 ja 3,5. Leikkauksen jälkeen näkökykyni oli huippu hyvä! Vuosien varrella näköni on huonontunut, mutta en tarvitse laseja. Olen ollut supertyytyväinen! Pari vuotta piti käyttä ahkerasti silmätippoja, mitään muuta erikoista ei ole ollut

Vierailija
11/16 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jotain esteitä leikkaukselle? Ahkera googlaus kertoi että sarveiskalvon ohuus tai joku sairaus voivat olla esteenä. Mä oon huolissani että miljoona vuotta käyttämäni piilarit on tehneet jotain pysyvää ailmille enkä ikinä pääse laseista...

Vierailija
12/16 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 16:22"]Pieleen meni. Käyn nyt Meilahdessa silmien sarveiskalvo-ongelmien kanssa. Harkitse tarkkaan. Minäkään en suosittele lapselleni, jolla silmälasit.
[/quote]

Mikä meni pieleen?

Vierailija
13/16 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treen Mehiläisessä leikattiin 10 vuotta sitten. -5 oli molemmissa silmissä ja karsastusta. Kaikki leikattiin pois. Hyvin meni, ei mitään ongelmia tai kuivuutta ja näkö edelleen priimaa. Mulla on nykyään feikkilasit näön vuoksi :D suosittelen kyllä, elämäni paras investointi.

Vierailija
14/16 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla meni vituiksi, toista silmää operoitiin monta kertaa ja joku linssi laitettiin lopuksi, mutta näkö jäi huonoksi ja tarvitsee laseja.

Vierailija
15/16 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin helmukuussa, täydellinen lopputulos eikä kuivuuskaan vaivaa enää. Tippoja laitan kerran päivässä osittain tavan vuoksi. Elämänlaatu parani ja elämäni paras kesä tiedossa, kun ei tarvitse miettiä laseja ja piilareita matkoilla, uidessa ym.! :) Suosittelen siis lämpimästi! Riskit on hyvä tiedostaa, mut se ei pelaa joka pelkää;)

Vierailija
16/16 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pelottavaa ajatella että silmään kosketaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan