Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tajua, miten selviätte keitolla! Söin keiton klo 11, ja jo 12.30 jouduin syömään jogurttia ja pähkinöitä

Vierailija
27.01.2022 |

Eihän keitolla voi millään pärjätä illalliseen asti!

Olen hoikka ihminen, jolla on säännöllinen ateriarytmi.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran laitoin lautasen täyteen jalkapalloreissussa kun oltiin matkanvarrella buffetissa ja yksi stalkkaava joukkuelainen sanoi erittäin sietämättömällä tavalla koko buffetin kuullen että "täh et kai sä niin paljon syö. Voi helvetti mitä paskaa stalkkaamista suomessa. Heitin koko buffet annoksen roskikseen tämän joukkoelaisen helvetillisen paskanjauhannan jälkeen.

Ps. Minä en syö paskanjauhajien ja stalkkaajien kanssa.

Vierailija
22/35 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keiton kanssa voi syödä esim. ruisleivän jonka päällä on kananmuna

Tai vaan tehdä sellaista keittoa minkä kanssa ei tarvitse syödä ylimääräistä, että nälkä lähtee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on kyllä huvittavia, ketkä sanoo että hyvin pärjää kaurapuurolla tai pinaattikeitolla. Todellisuudessa siihen on lisätty raejuustoa, pari leipää kylkeen, pari kananmunaa jne. Joten oikeasti on syöty enemmän kaikkea muuta.

Niin no mun mielestä on ihan itsestäänselvää että esim. pinaattikeittoon kuuluu ne kananmunat, kun ei siinä kauheasti muuta kovin täyttävää ole. Musta ne on vaan yksi sen keiton ainesosa. Samoin vaikka voisilmä puurossa on sen puuron ainesosa.

Vierailija
24/35 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennenpitkää vatsa tottuu vähäiseen ravintoon et enää pystykkään syömään niin paljoa kuin ennen. 

Olen aika vähäruokainen, mutta tämä nyt oli aivan liian vähän. Kasviskeitto. ap

Ehkä kuitenkin sisällöltään huonoa.

Vierailija
25/35 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ehkä 1x/vkossa kasvissosekeittoa eväänä töissä ja sen kylkeen teen aina Vaasan ruispalasen tuplana, välissä juustoviipale tai kaksi ja kurkkua tai sitten riisipiirakan ja kourallinen kirsikkatomaatteja. Jälkkäriksi klementiini ja tummia rypäleitä.

Hyvin pärjään kunnes kotona päivällinen joskus klo17 aikaan, tosin kyllä silloin jo nälläkin on.

Vierailija
26/35 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasva ja proteiini pitävät nälän loitolla. Laita keittoosi näitä, ei vain kasviksia.

Vierailija
27/35 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, millaista keittoa syö. Itse teen rasvaista borssia jotta on kunnolla lihaa, tai sitten seljankaa, ja niitä kun syön päivällä, pärjään iltaan vaivatta. Jollain kesäkeitolla ei ehkä onnistu, vaikka se hyvää onkin.

Vierailija
28/35 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivätkös kaikki aina intoile, että lounaalla kuuluu syödä vain keitto? ap

Lounaalla saa syödä, mitä kukakin haluaa. Itse syön kaurapuuroa kurpitsansiemenillä, mustaherukoilla ja maapähkinävoilla.

Vierailija
29/35 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin myös salaattia, leipää ja jälkiruuan. Ihan täyteen tulin.

Vierailija
30/35 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin tuossa yhdentoista jälkeen lautasellisen eilistä lohisoppaa - tosin oli jo aika laihaa, kun eilen syöjät närppivät parhaita paloja enemmän lautasilleen, enimmäkseen lientä, porkkanaa, perunaa, parsakaalinpaloja. Voitelin sitten kaksi palaa ruisleipää ja otin palanpainikkeeksi lasillisen kuplavettä, ja jälkiruuaksi pari keksiä. Ei pelkoa, että olisi vielä nälkä, ehkä se tuossa neljän jälkeen sitten muistuttelee, jos en kahvitauolla muista syödä jotain.

Pelkkä kasvissosekeitto tuskin nälkää pitäisikään. Itse syön mielelläni tukevamman lounaan, niin pärjään sillä sitten iltaruokaan asti (meillä 18-19 aikoihin) ehkä pienen välipalan kanssa.

Vierailija
31/35 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennenpitkää vatsa tottuu vähäiseen ravintoon et enää pystykkään syömään niin paljoa kuin ennen. 

Olen aika vähäruokainen, mutta tämä nyt oli aivan liian vähän. Kasviskeitto. ap

Mikä ihmeen "kasviskeitto"?

Tomaattikeitto? Kylmä kurkkukeitto? Porkkanasosekeitto? Kesäkeitto? Mangoldikeitto (joka muuten on hyvää ja täyttävää)?  Purjo-perunasosekeitto? Linssikeitossakin on yleensä vain kasvikunnan tuotteita.

"Kasviskeitto" voi olla täyttävä ja esim. kanakeitosta jäädä nälkä.

Vierailija
32/35 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin klo 11 lautasellisen kaali-chorizokeittoa eikä ole yhtään nälkä. Jos huikoo ennen seuraavaa ruokaa n 16.30 syön tomaatin

Vierailija
33/35 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nälän tunne ei ole vaarallinen tila.

Siitä ei myöskään ole mitään hyötyä. Ei ole mitään syytä olla nälkäinen, jos ruokaa on saatavilla. Nälän sietäminen ei ole merkki hyvästä painonhallinnasta, lujasta mielenlaadusta tai vahvasta tahdosta. Sellainen ajatus, että on hyvä syödä niin vähän, että aina on vähän nälkä, pohjautuu syömishäiriökulttuuriin.

Vierailija
34/35 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen koronaa kävin 2-3 kertaa viikossa ravintoloissa buffet-lounailla. Löysin pari ihan hyvää ravintolaa, jossa oli lounasbuffet ja siis tasoltaan paljon jotain Raxia parempi ja hyvä hinta-laatusuhde. Tuon lounaan jälkeen koko päivänä ei sitten tarvinnutkaan syödä oikeastaan mitään korkeintaan joku hedelmä tai riisipiirakka ja tietysti vettä. Kaipaan oikeasti tätä. Nykyään syöminen on pahemmin hakoteillä. Selvästi tuo kunnon lämmin ateria lounasaikaan oikeasti sopi itselleni parhaiten.

Vierailija
35/35 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitoissa ongelma itselläni tuntuu olevan se että niissä paljon nestettä, joka nopeasti imeytyessään (ei tarvitse sulamista) jättää taas tilaa vatsalaukkuun ja aiheuttaa näläntunteen (vatsahapot villiintyy).