Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 7.6 keskiarvo tytöllä ihan keskiverto?

Vierailija
30.05.2015 |

Ysejä muutamia, mut myös kutosia. Enimmäkseen seiskoja ja kaseja.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 11:15"]

Huonoin mahdollinen arvosana on 4, paras on 10. Niiden keskiarvo on 7

[/quote]

Niin mutta peruskoulun arvosanoja ei taideta gaussittaa?

Vierailija
22/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölläni oli sama keskiarvo. Ihan okei, olisi pystynyt parempaankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli 7.9 ysiluokan päättötokarissa, ja hyvin olen pärjännyt elämässä! :) sanoisin että ihan hyvä todistus on ja voi olla ylpeä!

Vierailija
24/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 11:37"]

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 11:15"]

Huonoin mahdollinen arvosana on 4, paras on 10. Niiden keskiarvo on 7

[/quote]

Niin mutta peruskoulun arvosanoja ei taideta gaussittaa?

[/quote]

Ei gaussiteta, joten hajonta on vääristynyt todellisten suoritusten osalta. Opettajilla on todella suuri kynnys antaa seiskaa huononpaa numeroa.

Seiskan ja kasin välinen ero on hiuksenhieno ja ns. pärstäkerroin vaikuttaa. Kymppi tarkoittaa yleensä kyllä ihan todellista osaamista ja kutonen täydellistä osaamattomuutta. Vitonen on paitsiossa.  

Vierailija
25/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla vielä kunnon lukioon pääsee, niissä on keskiarvoraja 7,0 suunnilleen. Hyvä keskiarvohan tuo ei ole, pitäisi olla päälle kasi ainakin, jotta voisi olla tyytyväinen "keskitason" oppilas.

Vierailija
26/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan saman minkä kirjoitin tuonne toiseenkin ketjuun:

Mieheni tokaisi pojalleni, nyt jo 30v, että "kyllä sitä pääsee moniin paikkoihin kun on aikoinaan tehnyt läksynsä kunnolla..." kun tämä laittoi kuvan viime viikolla jonkun huippuhotellin kattoterassilta Aasiasta. Itse koemme onnistuneemme vanhempina, vaikka ansio ei tietenkään ole meidän, siinä että saimme luotua kannustavan ja oikealla tavalla vaativan systeemin kotona jonka tuloksena jokainen lapsistamme on nyt suorittanut maisteritutkinnon. Meillä vanhemmilla tai suvussamme ei ole tätä ennen ollut yhtään maisteritutkintoa.

Meillä ei koskaan katstottu numeroita mustavalkoisesti, sillä kahdeksikon arvosana jostain aineesta oli jollekin lapsellemme hyvä, toiselle heikko. Opeta lapsellesi tinkitämätön tapa tehdä asioita oikein ja tehokkaasti, se on yksi parhaista lahjoista ja kasvatusopeista mitä voit lapsellesi siirtää, älä tuijota numeroita, ne tulevat aikanaan kunhan perusasiat ovat kunnossa. Oma poikani muistaa kiittää tästä opetuksesta meitä hyvinkin usein.

Vierailija
27/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono on. Mulla oli tuo kun 9 luokan lopetin ja musta ei tullut mitään.t.ammattivalittaja

Vierailija
28/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi meillä katsottiin aian vain lukuaineiden keskiarvoja, vain sillä on oikeasti merkitystä.

Vierailija
29/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mikä on tyttöjen keskiarvo ja poikien keskiarvo suurin piirtein yleisesti ottaen. Mutta mun koulussa oli aikanaan kaikkien ysiluokkien (muistaakseni 7 luokkaa yhteensä) yhteinen keskiarvo 7.2 ja parhaan luokan keskiarvo 7.7. Rehtori kertoi tuollaiset tulokset aikanaan koulun kevätjuhlassa. Nuo siis luokkien keskiarvoja, yksilöiden keskiarvot ovat sitten voineet olla aivan mitä tahansa.

Eli tuohon tulokseen suhteutettuna suhteellisen normaali keskiarvo.

Vierailija
30/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytön keskiarvo oli vähän alle 7. Sen mielestä se on laitonta paskaa ja pari huoraa lesboa ja homoa antaa aina paljon paskempia numeroita mitä kuuluisi. Eipä toi peruskoulu mitään elämässä meinaa ja ei se huono todistus ollut. Turhaa stressata asioista liikaa. ei siitä lukioon olis ja se on muutenkin aika turha koulu.