Minkälainen on ihminen joka myrkyttää työpaikan ilmapiiriä?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Selän takana puhujat kaiken alku ja juuri.
Joku kuulee seinän takana puhuttavan itsestään paskaa- käytös muuttuu.
Sanoin vain, että olet ärsyttävä tyyppi. Kuulitko että lause alkoi sillä, että "Milla on tosi hyvä työntekijä, mutta"?
Ammattisaikuttaja Anne. Aina kun tulee eteen vähän ikävämpi työ, lähtee saikulle. Tulee sitten tarkistamaan tilanteen ja jos työ on edelleen tekemättä, hakee lisää saikkua.
Vierailija kirjoitti:
Itse itsensä jonkinlaiseksi pomoksi ylentänyt rivityöntekijä.
Näillä riittää vahdittavaa toisten tekemisistä niin paljon, etteivät ehdi tehdä varsinaista työtään ollenkaan, vaan toisten on tehtävä Tertunkin työt. Terttu seisoo aulassa vahtimassa kellokortin leimausta, vahtii vessataukoja, ruokatunnin pitoa, juoksee toisten työhuoneissa kyttäämässä ja juoruamassa.
Joskus saa tehdä hommiaan rauhassa koko iltapäivän, kun kyylä on omin luvin lähtenyt kotiin jo ruokikselta. Tertulla on niin paljon plussaa, kun on tullut joka aamu jo seiskalta pitämään vahtia. Mitään työtähän ei niin aikaisin edes ole, tosin eihän tämä kyylä mitään hyödyllistä koskaan tee.
Tuon tapainen koettu. Erinomainen työssään, ei tietääkseen koskaan tehnyt virheitä, toisten mitättömistä virheistäkin teki suuren haloon jos vain sai tietää. Sijaisena huolissaan jatkoista, näin ollen kävi etukäteen tiedossa olevia sijaisuuksia itselleen sopimassa. Oli sitten huolissaan, ettei näitä hänen varauksiaan sitten kuitenkin olisi annettu muille. "Ethän vain tuonut sitä mikä on minulle varattu", tiedustee närkästyneen kuuloisena kun kakkosesimies tuo huonekaverille määräyskirjaa. Ja lopulta sitten ne jatkomääräyskirjat toikin tuo huolehtija itse, siis hänen käsiensä kautta, ja tällöin päsmäröi sitä kuinka vikkelästi allekirjoitettu kopio palautettiin esimiehelle, kahvipöydässä moittii just sille esimiehelle kun ei heti palautettu, ja tietty liimautunut istumaan esimiehen kylkeen!
Se, että oli ottanut tavallaan jonkinlaisen seniori työntekijän roolin työyhteisössä oli vaikeuttamassa ilmapiiriä. Sillä vakinaisten joukossa näitä luottotyyppejä, senioreita oli kyllä itsessään, tuo siis päsmäröi heihinkin päin. Työkokemukseen perustuvaa osaamista, sillä sai heikompia seuraajikseen. Omalta osaltani olin myös sijainen, koulutus- ja työkokemustausta ilmeisesti teki minusta uhan hänen edistymiselleen. Ilmapiirin pilaamista, kun ei voi luottaa esimiehen antamaan sanaan, että juu sinä saat ensimmäisenä jatkot, paremman palkkaluokan sijaisuudet, olet ensimmäinen huomioitava. Asiaan liittyi myös muunlaista kilpailijaksi koetun syrjään puskemista... Ja huom myös vakinaisten päsmäröintiä!
Varmaan on lihavaki ja tooosi ärsyttävä juu.
Nykyisessä työpaikassa, joka asiasta valittava negatiivinen keski-ikäinen nainen. Saikuttaa suurimman osan ajasta ja paikalla ollessa haukkuu muita ja juoruaa ikävästi.
Vanhempi murjottava mies, joka on aikoinaan saanut paikan kun on omistajan tuttu. Nojailee tiskiin päivät pitkät tekemättä mitään. Ruoka ja kahvitauot venyvät todella pitkiksi.
Jos joku vihaa työpaikkaansa voi lähteä pois, sensijaan että haukkuu toisia myrkyttää koko ilmapiirin.
Kuvaa salaa muita ja levittää someen pilkkakirjoitusten kanssa. Varmasti pilaa muiden elämän tehokkaasti.
Piereskelevä ja lattialle nenäänsä niistävä kuvotus.
Ei ole äiti opettanut pojalle käytöstapoja.
Pilkunviilaaja, joka nipottaa aivan turhista asioista ja keksii kaikenlaista uutta pikkuhommaa itselleen ja muille, jotta pomo näkee miten hyvä hän on. Oikeasti tärkeitä töitä hän jättää tekemättä. Päivät menee pomon p*rseen nuolemiseen. Omaan itse tälläisen työkaverin.
Muista paskaa puhuva poterostaan huuteleva psyko. Ikää 50 +, lapsettomuuden katkeroittama, kaikkea uutta pelkäävä pomon nuolija. Tämmöisen kanssa jaksoin pari vuotta. Luojan kiitos, sain uuden työn. Ja hei, nää pahimmat katkerot löytyy, yllätys yllätys: sote-alalta. Tän kollegan takia työpaikastani oli lähtenyt jo kolme ennen minua. Mutta pois ei tuota hirviötä saa, ei sitten millään. Pomolle tärkeintä oli se, ettei hän vaan joudu mihinkään hankalaan tilanteeseen. Viis muista, kunhan tää psykoämmä pysyy tyytyväisenä. Ja meno jatkuu samanlaisena vuodesta toiseen. Tuon ämmykän eläkeikään on vielä reilusti yli 10 vuotta. Siihen saakka karuselli pyörii.
Vierailija kirjoitti:
No meillä hänen nimensä oli Tarja. Ja jo tuo nimi kertonee paljon.
Tarjat siis häiriköi joka paikassa 😳 2 eri Tarjaa myrkytteli eri työpaikoissa . Ja ovat tainneet jäädä loppu elämäksi tuonne jonnekin juoruilemaan vaikkei ole ollut samassa työssä vuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valikoivasti tervehtivä
Tätä olen pohtinut, kenen kuuluu tervehtiä ensin, onko valikoivasti tervehtivä, jos ei tervehdi ensin ihmistä, joka ei ole joskus vastannut tervehdykseen ja tervehtinyt sitten mielenosoituksellisesti seuraavaa.
Tervehtimisiä ei työpaikoilla kannattaisi analysoida, vaan tervehtiä ihan kaikkia. Silloin ei tee mitään väärin.
Kohteliaisuus lähtee tervehtimisestä. Ei kulu aikaa eikä vaivaa, ja työilmapiiria saadaan parannettua kuin itsestään.
Keski-ikäiset muutosvastarintaiset naiset. Jos otetaan käyttöön uusi toimintamalli tai ohjelma niin nämä ilmoittavat voimiensa tunnossa heti ensimmäiseksi että "Minähän en näin aio tehdä vaan minä teen samalla tavalla kuin aina ennenkin". Argh. Heiltä taitaa unohtua, että työnantaja kertoo töissä mitä tehdään, ei työntekijä.
Sitten kun nämä matamit on saatu pakotettua noudattamaan uutta toimintatapaa, he protestiksi tekevät kaiken mahdollisimman huonosti ja hitaasti.
Negatiiviset ja lannistavat ihmiset.
Lammas jolla ei ole mielipiteitä, laahustaa vaan pulleana ympäriinsä.Saa negat vibat liikkeelle.Hyyyyrr.
Omasta kokemuksesta sanoisin keski-iän ohittaneet, pitkään talossa olleet ja eläkeikää lähestyvät naiset. Kaikista poissaolevista puhutaan pahaa selän takana. Uudet työntekijät ovat tyhmiä, kun eivät tajua talon tapoja kertomattakin. Vähän jos teet erilailla jotain hommaa, heti valitetaan. Uudet ovat liian hitaita työssään, mistä valitetaan. Pahinta on, jos on jonkinlaista urakka tms. palkkausta, ja heidän tilistä vähenisi kaksikymppiä, niin vika on uuden, joka ei osaa mitään (tietenkään, koska ei ole ollut vuosia siinä työssä). Nää tulospalkkausjutut varsinkin on aivan helvetillisiä tollaisten akkojen takia. Niin, ja enkä sano, ettei tuollaisia löytyisi miehistäkin, mutta itse olen törmännyt vain tuollaisiin naisiin. Ja tosiaan jatkossa haluan olla vain perustunti tms. palkkalainem, niin on todella paljon helpompaa työelämä.
Se on se "rempsee" akka jonka lähestymisen kuulet ennen kuin näet. Hänellä on homma parhaiten hallussa omien sanojensa mukaan, hän kyykyttää uudet tulokkaat väittämällä että he tekevät asiat väärin. Hän kantelee pomoille muista vaikka aihetta ei ole, mutta se peittää oman osaamattomuuden. Hän on edellisilläkin työpaikoilla ollut aina se PARAS ja KOVIN työntekijä, vaikka mystisesti on aina joutunut duunia vaihtamaan. Hän saa nautintoa siitä jos kovalla äänellään puuttuu keskusteluun ja saa jonkun toisen hiljentymään.
Siinä ei paljon auta edes se että on muiden normaalien ihmisten kanssa hyvä työilmapiiri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä hänen nimensä oli Tarja. Ja jo tuo nimi kertonee paljon.
Meillä se oli Merja. Onneksi löysi ulko-oven.
Meillä Marja.
Luulee olevansa hieman muita parempi. Jotenkin omaa ärsyttävällä tavalla hyvän itsetunnon ja pönkittää sitä pienillä asioilla. Kommentoen ja käskyttäen muita. Ystävällisesti mutta silti alaspäin katsoen. Ei jaa omasta yksityiselämästään juuri mitään työkavereille.
Pullero keski-ikäinen Eija, haukkuu nuoremmat naiset.