Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen on ihminen joka myrkyttää työpaikan ilmapiiriä?

Vierailija
27.01.2022 |

Tai joka ei sovellu työyhteisöön?

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä sanalla: Audikuski!

Vierailija
22/102 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omillaan toimeentuleva, joka näkee ihmisten tekopyhyyden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valikoivasti tervehtivä

Vierailija
24/102 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen katkera keski-ikäinen mies.

Kyllä minä omasta kokemuksesta sanon, että se on enimmäkseen nainen.

Usein siihen liittyy jotain työpaikalla koettua joka katkeroittaa, mutta voi se tull ihan kotioloistakin. Ei ole nimitetty johonkin tiettyyn asemaan tai tehtävään, joku mies mennyt ohi. Tai ei tullut jotain palkankorotusta jonka itse koki ansaitsevansa. Tai esimies vaati tekemään töitä. Tai kotona mies harrastaa vierraissakäyntiä. Näitä on omassa duunissa tullut nähtyä.

Lopputuloksena on yleensä sellainen vajaa 50 - 60v nainen, joka ehkä näennäisesti hoitaa hommiaan, mutta selän takana myrkyttää yhteisön ilmapiiriä puhumalla kaikesta paskaa. Jos joku nuorempi kollega innostuu jostain, niin pian kuullaan kuinka paska idea se taas oli ja mikään ei toimi ja minä en ainakaan lähde tollaseen mukaan... Sairaslomille heti jos työnantaja koittaa puuttua saamattomuuteen ja seläntakana jatkuvaa pomon haukkumista miten kiusaa eikä tajua mistään mitään.

Varsinkin valtiolla pitäisi olla nopeammat keinot päästä näistä riippakivista eroon. Nyt he roikkuvat usein monta vuottakin haittana yhteisössä ennekun tulee yt ja nämä siivotaan pois. Tietysti oikealla verukkeella -eihän ketään nyt luonteen takia potkita...

Vierailija
25/102 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomo joka haukkuu pikkuasioistakin päästäkseen sanomaan jotain itseään ylentävää, mikromanageroituaan ensin vartin verran asiasta jota ei firmassa ole tehnyt kymmeneen vuoteen.

minulla on aika vähän työkokemusta mutta onko tämä miten yleistä koska olen törmännyt usein tähän ilmiöön?

eli pomolle on tärkeämpää olla olla suuri johtaja kuin saada jokin tavoite maaliin. esimerkiksi tehtävä jonka lapsikin osaisi tehdä ei muka kelpaa, vaan täytyy lopuksi kertoa mikä siinä on pielessä (omasta mielestä) tai miten itse olisi tehnyt sen erilailla. ei voi todeta "se on hyvä" ja jatkaa eteenpäin.

toinen on antaa tehtäviä vaikka kaksi ja painottaa niiden tärkeys järjestystä. kun tehtävät tehdään järjestyksen mukaisesti tullaan sanomaan että olisi pitänyt tehdä toisin päin. jos huomauttaa että sanoit kyllä aiemmin toisin, niin ei todeta "ai sanoinko? no anteeksi näin sen olisi pitänyt olla" vaan kiistetään koska koetaan sen olevan jonkinlaista heikkoutta esimiehenä myöntää huono johtaminen.

tuntuu että pitäisi jokainen työtehtävän anto dokumentoida video kuvaamalla että voisi jälkeen päin näyttää että olet nyt aika sekaisin hyvä ihminen.

Vierailija
26/102 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein siihen liittyy jotain työpaikalla koettua joka katkeroittaa, mutta voi se tull ihan kotioloistakin. Ei ole nimitetty johonkin tiettyyn asemaan tai tehtävään, joku mies mennyt ohi. Tai ei tullut jotain palkankorotusta jonka itse koki ansaitsevansa. Tai esimies vaati tekemään töitä. Tai kotona mies harrastaa vierraissakäyntiä. Näitä on omassa duunissa tullut nähtyä.

Lopputuloksena on yleensä sellainen vajaa 50 - 60v nainen, joka ehkä näennäisesti hoitaa hommiaan, mutta selän takana myrkyttää yhteisön ilmapiiriä puhumalla kaikesta paskaa. Jos joku nuorempi kollega innostuu jostain, niin pian kuullaan kuinka paska idea se taas oli ja mikään ei toimi ja minä en ainakaan lähde tollaseen mukaan... Sairaslomille heti jos työnantaja koittaa puuttua saamattomuuteen ja seläntakana jatkuvaa pomon haukkumista miten kiusaa eikä tajua mistään mitään.

Varsinkin valtiolla pitäisi olla nopeammat keinot päästä näistä riippakivista eroon. Nyt he roikkuvat usein monta vuottakin haittana yhteisössä ennekun tulee yt ja nämä siivotaan pois. Tietysti oikealla verukkeella -eihän ketään nyt luonteen takia potkita...

minulla on kanssa kokemus tällaisesta tapauksesta. työpaikalle tuli vanhempi rouva vuokratyöpaikan kautta. hänellä täysin eri työtehtävät kuin minulla. rouvan historiassa paljon esimies tehtäviä eli ex-pomo (jostain kumman syystä ei enää) 

oma esimies teki virheen ja sanoi hänelle että minä voin olla tälle rouvalle tarvittaessa apuna kun ehdin omista työtehtävistäni.

lopputulos oli että olin tämän rouvan alaisuudessa täysin ja viikottain riitelemässä oman pomon kanssa miksi en tee hänen antamia työtehtäviä. no kun aika ei niihin riittänyt. halusin että esimies tekisi selväksi asian tämän rouvan kanssa mutta eihän nuorella mies pomolla löytynyt munaa.

Vierailija
27/102 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka kirjoittaan elämäkerrassaan itsestään sen sankarin ja kaikista muista syypäitä kaikkiin ongelmiin.

Vierailija
28/102 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen lievästi kehitysvammainen uhoava nilittäjä.

Vierailija
29/102 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse itsensä jonkinlaiseksi pomoksi ylentänyt rivityöntekijä.

Näillä riittää vahdittavaa toisten tekemisistä niin paljon, etteivät ehdi tehdä varsinaista työtään ollenkaan, vaan toisten on tehtävä Tertunkin työt. Terttu seisoo aulassa vahtimassa kellokortin leimausta, vahtii vessataukoja, ruokatunnin pitoa, juoksee toisten työhuoneissa kyttäämässä ja juoruamassa.

Joskus saa tehdä hommiaan rauhassa koko iltapäivän, kun kyylä on omin luvin lähtenyt kotiin jo ruokikselta. Tertulla on niin paljon plussaa, kun on tullut joka aamu jo seiskalta pitämään vahtia. Mitään työtähän ei niin aikaisin edes ole, tosin eihän tämä kyylä mitään hyödyllistä koskaan tee.

Vierailija
30/102 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä riittää vahdittavaa toisten tekemisistä niin paljon, etteivät ehdi tehdä varsinaista työtään ollenkaan, vaan toisten on tehtävä Tertunkin työt. Terttu seisoo aulassa vahtimassa kellokortin leimausta, vahtii vessataukoja, ruokatunnin pitoa, juoksee toisten työhuoneissa kyttäämässä ja juoruamassa.

Joskus saa tehdä hommiaan rauhassa koko iltapäivän, kun kyylä on omin luvin lähtenyt kotiin jo ruokikselta. Tertulla on niin paljon plussaa, kun on tullut joka aamu jo seiskalta pitämään vahtia. Mitään työtähän ei niin aikaisin edes ole, tosin eihän tämä kyylä mitään hyödyllistä koskaan tee.

Terttu on tyypillinen narsisti. meillä oli raksalla samanlainen Jouko.

Joukon ruokatunti oli 30 minuutin sijaa 2 tuntia, kahtitauko 40 minuuttia ja työpäivä 5 tuntia, 8 tunnin sijaan. Lomaa ei ollut kertynyt mutta se ei estänyt Joukoa pitämästä kuukauden kesä lomaa.

Töitä Jouko ei tehnyt mutta palkaa nosti. 

Koska Joukolla ei ollut alan tutkintoa mutta oikeat kaverit tai paremminkin uhrit oikeilla palleilla tulee Joukosta raksamestari. 

Vierailija
31/102 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen kaikesta valittava joka ei tiedä missä ovi on.

Tämä se on!

Pilaa jatkuvalla marmatuksellaan muidenkin päivän ja yrittää saada ihmisiä puolelleem tuohon ikuiseen negatiivisuuteen.

Vierailija
32/102 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pois työpaikalta häntä ei kuitenkaan saa kirveelläkään, vaikka tilaisuuksia lähtöön olisi.

Vierailija
33/102 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kova päsmäröitsiä ja saikkupörssin kärkikastia.

Vierailija
34/102 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka työntää nokkansa joka asiaan! Asioihin jotka ei kuuluis hänelle tippaakaan. Esiintyy pikku pomona tiiminsä jäsenille,ookaa ja vinkuu ,tarkastelee toisten töitä jne. Todella rasittavia tälläiset idiootit!

Itse olen ehkä tällainen. Niin moni tekee väärällä tapaa ja eihän he koskaan opi, ellei heitä ystävällisesti neuvo. Monesti olen sivusta seurannut kuinka asiakkaille menee kakkoslaatua, koska en halua saada työntekijöiden vihoja niskaani. Osa ei osaa eikä halua ottaa palautetta vastaan.

Vierailija
35/102 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rami kerran päräytti pierut vitsin päätteeksi ja ilmapiiri on hyvin myrkyllinen sen jälkeen.

Vierailija
36/102 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terttu on tyypillinen narsisti. meillä oli raksalla samanlainen Jouko.

Joukon ruokatunti oli 30 minuutin sijaa 2 tuntia, kahtitauko 40 minuuttia ja työpäivä 5 tuntia, 8 tunnin sijaan. Lomaa ei ollut kertynyt mutta se ei estänyt Joukoa pitämästä kuukauden kesä lomaa.

Töitä Jouko ei tehnyt mutta palkaa nosti. 

Koska Joukolla ei ollut alan tutkintoa mutta oikeat kaverit tai paremminkin uhrit oikeilla palleilla tulee Joukosta raksamestari. 

Narsisti on kyllä laaja käsite palstalla. :D Itse kutsuisin Joukoa ihan vain laiskaksi lusmuilijaksi.

Vierailija
37/102 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuu pahaa selän takana ja asioita jotka eivät ole totta, levittää toisten asioita, laiska tekemään työhön kuuluvia hommia ja poimii ne mieluiset, teettää muilla ikävämmät ja samalla kehuu miten hän kyllä tekee eikä koskaan virheitä, äyskii ja puhuu rumasti muille...Onneksi pääsin eroon tyypistä.

Vierailija
38/102 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7

Vierailija kirjoitti:

Hui, millainen käsitys naisista. Taidat olla juurikin tämä katkeroitunut keski-ikäinen mies. Koko teksti on pelkkää naisvihaa.

Vierailija
39/102 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielikello joka kyttää muiden työtä ja käy kertomassa kaikki esimiehelle. Keksimällä keksii valituksen aiheet ja uhriutuu koko ajan.

Vierailija
40/102 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valikoivasti tervehtivä

Tätä olen pohtinut, kenen kuuluu tervehtiä ensin, onko valikoivasti tervehtivä, jos ei tervehdi ensin ihmistä, joka ei ole joskus vastannut tervehdykseen ja tervehtinyt sitten mielenosoituksellisesti seuraavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme