Miten köyhällä varaa enää tupakoida
Itse poltan askin päivässä ja huolestuttaa miten rahat riittää ruokaan enää jos monta euroa tosiaan kallistuu tupakka. Nytkin tiukkaa tekee kun niin pieni on sosiaaliturva suomessa. Helppo sanoa että lopeta tupakointi kun tupakka on semmonen tuote josta en luovu vaikka kuinka köyhä olisin ja olen niin vahvasti riippuvainen.
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 05:37"]Eittekö te tupakoitsijat tosiaan älyä löyhkäävänne kamalalle? Hyi! Ja jotkut vielä syövät pastillia tai laittavat hajuvettä. Huhuh!
[/quote]
Köyhällä ei pidä olla oikeutta syödä pastillia ja laittaa hajuvettä!
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 05:27"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 05:21"]Musta ei voi laskea köyhäksi jos on varaa tupakkaan ja viinaan. Onneksi kummankin hinnan muutokset jätetään pois tulevaisuudessa toimeentulon indeksikorotusta laskettaessa.
[/quote]
Tällä leikatulla indeksillä ei ole mitään käytännön yhteyttä alkoholin ja tupakan kulutukseen, sen kai idioottikin ymmärtää.
[/quote]
Idiootti olet itse. Väitinkö että vaikuttaa viinan ja tupakan kulutukseen? Jatkossa köyhän toimeentulotuki nousee entistä vähemmän, joten joutuu tinkimään jatkossa jostakin. Jos ei tingi tupakasta ja viinasta tinkii sitten ruuasta tai muualta. Ei yhteiskunnan kuulu verovaroin tukea tupakointia ja ryyppäämistä.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 05:44"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 05:27"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 05:21"]Musta ei voi laskea köyhäksi jos on varaa tupakkaan ja viinaan. Onneksi kummankin hinnan muutokset jätetään pois tulevaisuudessa toimeentulon indeksikorotusta laskettaessa.
[/quote]
Tällä leikatulla indeksillä ei ole mitään käytännön yhteyttä alkoholin ja tupakan kulutukseen, sen kai idioottikin ymmärtää.
[/quote]
Idiootti olet itse. Väitinkö että vaikuttaa viinan ja tupakan kulutukseen? Jatkossa köyhän toimeentulotuki nousee entistä vähemmän, joten joutuu tinkimään jatkossa jostakin. Jos ei tingi tupakasta ja viinasta tinkii sitten ruuasta tai muualta. Ei yhteiskunnan kuulu verovaroin tukea tupakointia ja ryyppäämistä.
[/quote]
Voi jumalauta mitä typeryyttä. Olen sanaton.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 05:50"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 05:44"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 05:27"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 05:21"]Musta ei voi laskea köyhäksi jos on varaa tupakkaan ja viinaan. Onneksi kummankin hinnan muutokset jätetään pois tulevaisuudessa toimeentulon indeksikorotusta laskettaessa.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Voi jumalauta mitä typeryyttä. Olen sanaton.
[/quote] Hyvä kun sulla ei ollutkaan mitään järkevää sanottavaa.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 04:33"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 04:18"]
Jokainen pystyy lopettamaan, jos haluaa.
60 vuotta polttanut himotupakoitsija Jörn Donnerkin lopetti kertalaakista, kun keuhkoista löytyi keuhkosyöpä.
Sitä ennen oli aina uskotellut itselleen, että lopettaminen on mahdotonta, koska on polttanut koko elämänsä - lähes lapsesta asti.
Tiedän lukuisia samanlaisia tapauksia. Kertalaakista pois ja sillä sipuli. Tekosyiden keksiminen on pelkkää tekosyiden keksimistä. Pelkkää henkistä laiskuutta.
[/quote]
Se on aina niin hyvä, kun tupakoimattomat henkilöt esiintyvät asiantuntijoina, kuinka "helppoa" se on. Muuten vaan nikotiinikin vastaa heroiinia koukuttavuudeltaan, kuten ihan lääkäritkin ovat todenneet.
[/quote]
Minä vedin 1,5 askia/ päivä yli 30 vuotta mutta sitten lopetin. Nikotiinipurkkaa vedin vuoden leuat kipeenä mutta nyt ei enää sitäkään. Näin taakse päin ajateltuna yllättävän helppoa kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 05:30"]
Kauhean helpolla ihmiset saadaan aina vihaamaan erilaisia asioita. Menee ihan sen mukaan, mitä asioita mediat syyllistävät. Vihatuimmat ovat työttömät ja tupakoijat.
Ihmiset ovat keskimäärin tyhmiä, eivätkä ajattele juuri lainkaan, vaan luottamus on hyvin suuri lehdissä kirjoitettuun. Suomessa on sattumoisin euroopan suurin medialuottamus :( Voi mikä ylläri taas! Ei tarvitse ajatella itse, koska lehdet tekevät sen puolesta, siellä on asiantuntijat. Ne tietää kyllä. Lukijalle jää vain tehtäväksi muistaa asiat, joita on kirjoitettu, ja niiden asioiden toistaminen.
Suomessa on myös Euroopan suurin luottamus ja arvostus poliisiin. Ylläri sekin! Suomalaiset on niin saatanan tyhmiä, suuri osa, että ne tarttee aina jonkin ylemmän auktoriteetin, johon uskoa.
[/quote]
Mitä horiset?
Minä en tarvitse mitään "mediaa" vihatakseni tupakkaa.
Olen entinen pitkäaikainen tupakoitsija ja minulla on ollut syöpä. Minulla on ihan tarpeeksi syitä vihata tupakkaa!
Yleensä ne, jotka eniten vihaavat tupakkaa, ovat entisiä tupakoitsijoita, jotka ovat lopettaneet tupakoinnin oman terveytensä takia.
Minkään median kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Säälittävää selitystä taas yhdeltä tupakoitsijalta, joka ei uskalla myöntää mitä hänen addiktionsa tekee hänen terveydelleen.
Tupakka tappaa. Se on fakta. Ei auta vaikka kuinka horisisit jostain "medioista" tai "nikotiiniriippuvuuksista".
Jokainen pystyy lopettamaan. Se on vain tahdon asia.
Tupakoitsijoille pitäisi olla netissä "AA-ryhmä". Yritän lopettaa tupakoinnin ja mulla on tosi huono itsekuri mikä tekee tästä tosi haastavaa. Jos himon yllättäessä voisi äkkiä mennä nettiin ja saisi just sillä sekunnilla vertaistukea ja kannustusta olemaan polttamatta, auttaisi varmasti.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 04:39"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 04:33"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 04:18"]
60 vuotta polttanut himotupakoitsija Jörn Donnerkin lopetti kertalaakista, kun keuhkoista löytyi keuhkosyöpä.
Sitä ennen oli aina uskotellut itselleen, että lopettaminen on mahdotonta, koska on polttanut koko elämänsä - lähes lapsesta asti.
Tiedän lukuisia samanlaisia tapauksia. Kertalaakista pois ja sillä sipuli. Tekosyiden keksiminen on pelkkää tekosyiden keksimistä. Pelkkää henkistä laiskuutta.
[/quote]
Se on aina niin hyvä, kun tupakoimattomat henkilöt esiintyvät asiantuntijoina, kuinka "helppoa" se on. Muuten vaan nikotiinikin vastaa heroiinia koukuttavuudeltaan, kuten ihan lääkäritkin ovat todenneet.
[/quote]
Pelkkää idiotismia. Sama kuin laiha neuvoisi lihavaa, että kuinka helppoa se on laihduttaa ja muuttaa ruokailutottumuksia, jotka olleet koko iän. Tupakoimattomat voi pitää turpansa kiinni, koska oma kokemus puuttuu! Voivat pitää turpansa kiinni, vaikka kuinka ärsyttäisi tupakoivat.
[/quote]
No minä aloitin tupakan polton 15-kesäisenä. Melkein parikymmentä vuotta poltin ja käytännössä aski päivässä paloi. No sitten totesin, että piisaa tämä touhu ja lopetin kuin seinään. Ei se vaadi muuta kuin, että ottaa itseään niskasta kiinni. Ja on tiukkaa tekee niin erilaisia nikotiinituotteita on paljon.
Ketuttaa kuunnella tuollaista tyhjänpäiväistä vinkumusta.
Köyhyys, typeryys ja tupakointi liittyvät kaikki toisiinsa.
Mulla olisi ryssän tupakkaa ylimääräisenä kun en polta.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 07:39"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 04:39"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 04:33"]
[/quote]
[/quote]
Pelkkää idiotismia. Sama kuin laiha neuvoisi lihavaa, että kuinka helppoa se on laihduttaa ja muuttaa ruokailutottumuksia, jotka olleet koko iän. Tupakoimattomat voi pitää turpansa kiinni, koska oma kokemus puuttuu! Voivat pitää turpansa kiinni, vaikka kuinka ärsyttäisi tupakoivat.
[/quote]
No minä aloitin tupakan polton 15-kesäisenä. Melkein parikymmentä vuotta poltin ja käytännössä aski päivässä paloi. No sitten totesin, että piisaa tämä touhu ja lopetin kuin seinään. Ei se vaadi muuta kuin, että ottaa itseään niskasta kiinni. Ja on tiukkaa tekee niin erilaisia nikotiinituotteita on paljon.
Ketuttaa kuunnella tuollaista tyhjänpäiväistä vinkumusta.
[/quote]
Entä jos ei yksinkertaisesti halua lopettaa?
Ja toinen asia, nikotiiniriippuvuutta on eriasteista, tämä johtunee geeneistä.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 07:44"]
Entä jos ei yksinkertaisesti halua lopettaa? Ja toinen asia, nikotiiniriippuvuutta on eriasteista, tämä johtunee geeneistä.
[/quote]
Selkärangattomuus voi olla perinnöllistä, samoin yhteiskuntaluokka periytyy, mutta mistään tupakointigeenistä en ole kuullutkaan. Tupakointi on heikkon roskaväen puuhaa.
champixinkin saa tänä päivänä respetillä jossa on 35% korvattavuus. Aloituspakkaus maksaa tuola reseptillä siis normaalin 100€+rapiat sijaan n.66€. Reseptiin tarvitaan maininta riippuvuudesta jne. itse sain nyt tuon ja aijon lopettaa sen avulla kun tahto ei ole ollut aikaisemmin niin vahva. Olen useaan otteeseen ollut polttamatta 2, 3 tai jopa 4 viikkoa mutta palannut pahan tielle. Nyt tämä loppuu totaalisesti. Eniten tässä kai ahdistaa se että kuink atyhmä on ollut kun noidenkin viikkojen jälkeen jatkanut tätä paskaa.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 07:47"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 07:44"]
Entä jos ei yksinkertaisesti halua lopettaa? Ja toinen asia, nikotiiniriippuvuutta on eriasteista, tämä johtunee geeneistä.
[/quote]
Selkärangattomuus voi olla perinnöllistä, samoin yhteiskuntaluokka periytyy, mutta mistään tupakointigeenistä en ole kuullutkaan. Tupakointi on heikkon roskaväen puuhaa.
[/quote]
Lue viesti 14, siinä on linkki myös. Jos teksti on sinulle liian vaikeaa, kysy vaikka täältä neuvoa.
Tuo riippuvuusasia tuntuu oikeasti olevan jotenkin vaikea sisäistää monelle.
Tupakkaan tosiaan voi olla eriasteisia riippuvuuksia.
Minulla on ollut tuttavapiiri, jossa lähes kaikki ovat tupakoineet.
Yksi on sellainen, jolla ei tunnu kehittyvän riippuvuutta tupakkaan. Voi siis polttaa tai olla polttamatta miten haluaa, eikä lopettaminen aiheuta minkäänlaisia vieroitusoireita.
Mutta tunnen myös kaksi ihmistä, joille tupakoinnin lopetus on ollut ns.viimeinen naula arkkuun. Toinen ajautui psykoosiin vieroitusoireista. Toinen yritti itsemurhaa.
Mikään leikin paikka se lopetus ei kaikille ole.
Yleensä mielenterveysongelmaiset monesti ovat tupakoitsijoita. Tupakkihan oikeasti rauhoittaa ja polttamisen aiheuttama mielihyvä voi olla ainoita mielihyvän tunteita elämässä. Tupakka on siis toimiva masennuslääke joillekkin.
Täytyy ymmärtää, että Tälläinen riippuvuus ei ole mikään kevyt riippuvuus. Kyseessä ei ole nikotiinin aiheuttamat vieroitusoireet, vaan se henkinen riippuvuus. Eli purkka tai muut vieroitusvalmisteet eivät lopetukseen auta. Fyysiset vieroitusoireethan ei kellään varsinaisesti kestä muutamaa vuorokautta pidempään. Loppu on psyykkistä riippuvuutta.
Eli tuo virsi itseä niskasta kiinni on niin kulunut. Tupakoinnin lopettamista edistäisi pikemminkin se, että lopetusta tuettaisiin enemmän ja ymmärrettäisiin, että joillekkin ihan se tupakkakin voi olla henkireikä tässä elämässä.
[/quote] Kyllä hän vielä tarjottaessa polttaa. Sanoi näin naistenlehden haastattelussa, jossa oli poikansa kanssa.
Eittekö te tupakoitsijat tosiaan älyä löyhkäävänne kamalalle? Hyi! Ja jotkut vielä syövät pastillia tai laittavat hajuvettä. Huhuh!