Miksi te vanhemmat ostatte alaikäisille nuorillenne alkoholia?
Olen kuullut monenkin vanhemman ostavan alkoholia teineilleen, miksi? Ensinnäkin, se on rikos, toiseksi miksi haluatte antaa nuoren ymmärtää, että alkoholin juominen alaikäisenä on ok, puhumattakaan terveyshaitoista? En tarkoita saarnata, nautin toki itsekin alkoholia ja kaiken lisäksi tupakoin. Lapsen kanssa asioista keskusteltu, hän on harvinaisen fiksu nuori mies. En koskaan ole ostanut, enkä tule ostamaan alaikäiselle alkoholia tai tupakkaa. Välitä, älä välitä alkoholia nuorelle.
Kommentit (5)
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 19:57"]Mieluummin ostan lapselleni itse muutaman miedon juoman, kuin että hän hakee ne muutamat joltain tuntemattomalta hakijalta, joka ottaa vieläpä varmasti kovaa hintaa siitä hakemisesta. Jos ei luota lapseensa, häntä ei tarvitse päästää mihinkään.
[/quote]
Idiootti. Sinä annat "pohjat" ja hyväksynnän juomiselle ja loput juomat ostetaan joltain muulta.
Kysyin asiasta siskoltani, joka siis joka viikonloppu tuo 15-v alkoholia. No vastaus oli se, että muuten se varastaa ne juomat lähi Siwasta. Toivottavasti meidän vuotta nuorempi ei keksi tuota... :/
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 19:57"]Mieluummin ostan lapselleni itse muutaman miedon juoman, kuin että hän hakee ne muutamat joltain tuntemattomalta hakijalta, joka ottaa vieläpä varmasti kovaa hintaa siitä hakemisesta. Jos ei luota lapseensa, häntä ei tarvitse päästää mihinkään.
[/quote]
Toivottavasti lapsesi otetaan huostaan.
Mieluummin ostan lapselleni itse muutaman miedon juoman, kuin että hän hakee ne muutamat joltain tuntemattomalta hakijalta, joka ottaa vieläpä varmasti kovaa hintaa siitä hakemisesta. Jos ei luota lapseensa, häntä ei tarvitse päästää mihinkään.