Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko saada apua peräpukamiin julkisessa terveydenhoidossa

Vierailija
26.01.2022 |

Minun elämääni vaivaavat enenevässä määrin ulkonevat peräpukamat. Olen 45 ja kolmen synnytyksen jälkeen ne ovat alkaneet vaivata yllättäen. Pyyhkiminen sattuu melko usein ja välillä tulee verta. Jopa seksi on alkanut sattua. Olen aivan hämmentynyt ja säikähtänyt tilanteessa. Minulla ei ole varaa mennä yksityiselle niitä hoidattamaan ja mietin, että olisikohan mahdollista saada apua ihan terveyskeskuksessa? Pelottaa jopa soittaa ja kertoa kenellekään vaivasta.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttavat omassa terveyskeskuksessa. Varaat vain ajan.

Vierailija
2/34 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain että julkisessa ei juuri niitä hoideta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu kävi juuri pukamaleikkauksessa julkisilla. 3 kk jonotti terveyskeskus aikaa ja sitten 8 kk leikkaukseen. Leikkaus meni hyvin ja nyr kaikki ok.

Vierailija
4/34 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti saat hoitoa. Äläkä ollenkaan häpeile normaaleja vaivoja. Samaa ihoa ja verisuonia sulla on suussa ja sormissa ja takapuolessa.

Vierailija
5/34 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa pitkä aika

Vierailija
6/34 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/34 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa viilleettiin ne pukamat auki(3kpl) saman tien varoittamatta terveyskeskuskäynnillä. Lääkäri ei sitten kysynyt lainkaan kuinka olin tullut sinne. Voitte vain kuvitella sen millaista oli ajaa autolla kotiin toimenpiteen jälkeen. 3-5 päivää vuosin verta.

Vierailija
8/34 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia ei persehommiakin julkisella hoidettaisi?

Vierailija
9/34 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ne hoitaa työterveydessä?

Vierailija
10/34 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräpukamat voivat olla todella kivulias vaiva.

Vierailija
11/34 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jo kokeillut voidehoitoa? Minulla se on auttanut.

Vierailija
12/34 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko ne hoitaa työterveydessä?

Työterveydessä ei hoideta mitään toimenpiteitä missä roiskuu veri.

Vierailija
13/34 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tulehtuneet ulkoiset peräpukamat, niin silloin ne voidaan viiltää auki terkkarissa ja poistaa hyytynyt veri. Jäljelle jää sellaiset heltat peräpäähän.

Jos niitä laskimoita siinä pinnalla on todella paljon, ne ovat isoja ja haittaavat, niin sitten leikataan. Toisaalta se on julmetun kivuliasta ulkoisten pukamien leikkauksen jälkeen. Saattavat aueta ihan kunnolla jos yhtään pinnistää vessassa tai muutenkin, tämä vie sitten taas kirurgin pakeille jälkikorjaukseen. Sisäisten pukamien hoito on niin paljon helpompaa.

Vierailija
14/34 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hädensä oli ihanaa silloin kun siinä oli vielä mentolia, se auttoi välittömästi. Olen miettinyt voisiko oikein rasvaista mentolipitoista jalkarasvaa käyttää samaan... Apteekissa sanoivat ettei Suomesta tällä hetkellä saa mentolipitoista peräpukamavoidetta.

Vicks Vaporub taitaisi sattua enemmän kuin helpottaa... XD

Vierailija
15/34 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mulla ulkoiset vai sisäiset kun on sisällä mutta paskoessa pursuaa ulos?

Vierailija
16/34 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Lidoposter voidetta, auttoi minulla merkittävästi. Lisäksi lämpimällä vedellä suihkuta suihkuta suihkuta….

Vierailija
17/34 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella ei hoideta kosmeettisia vaivoja ja miksi pitää antaa panna sinne kakkoseen?

Vierailija
18/34 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei siis pysty harrastamaan ihan perinteistä seksiä ilman kipua.

Ap

Vierailija
19/34 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mulla ulkoiset vai sisäiset kun on sisällä mutta paskoessa pursuaa ulos?

Sisäiset. Ne voidaan hoitaa helposti hirttämällä. Siis sellaisella kumilenkkihoidolla. Tosin tämä tehdään sairaalassa päivätoimenpiteenä, ei edes kestä kuin hetken. Lähete tietenkin tarvitaan, ensin terkkarilääkäri tai vastaava tutkii peräsuolen rektoskoopilla.

Vierailija
20/34 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hädensä oli ihanaa silloin kun siinä oli vielä mentolia, se auttoi välittömästi. Olen miettinyt voisiko oikein rasvaista mentolipitoista jalkarasvaa käyttää samaan... Apteekissa sanoivat ettei Suomesta tällä hetkellä saa mentolipitoista peräpukamavoidetta.

Vicks Vaporub taitaisi sattua enemmän kuin helpottaa... XD

Siis mitä? No, kyllä sinne lääkäriin kannattaa mennä jo ihan sen takia, että saa respalla tehokkaammat lääkeaineet sisältävät paikallishoitovoiteet/puikot. Reseptivapaat on niihin verrattuna hyvin heikkotehoisia. ”Viilennys” ei hoida tulehdusta, mistä kipu johtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä