Ärsyttävät myyjät vaatekaupassa!! t _N17_
1. Astut kauppaan ja myyjä tulee heti kyselemään tarvitsetko apua yms.
2. Katselet rauhassa vaatteita, kunnes toinen myyjä ilmaantuu ja kyselee tarvitsetko apua.
3. Menet sovittelemaan vaatteita ja myyjä ankeaa koppiin kertomaan mikä sopii sinulle ja mikä ei, vaikka sanot ettei tarvitse apua.
4. Menet kassalle ja ripeästi lähdet myyjien moniottelussa.
JA VAIKKA SANOO "En tarvitse apua, kiitos kun kysyit." NII SILTI SE SAMA (tai eri) MYYJÄ TULEE KYSELEMÄÄN. JA SAMALLA ÄNKEÄÄ KOPPEIHIN.
En yleistä asiaa.
_N17_
Kommentit (66)
Ton tuputtamisen takia en enää osta vaatteita muualta kuin netistä. Joskus olisi kiva kiertää liike ja katsella, mitä kivaa voisi löytyä piristämään vaatekaappia, mutta kun heti ovella ollaan tuputtamassa, niin pois vaan.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 18:08"] Suomessa en oikeastaan ole itse törmännyt mihinkään pahaan "tuputtamiseen" ja yleensä palvelu on ollut asiallista ja toivottua. Glitterin myyjät ovat olleet siinä rajalla että meneekö hermo. Sen sijaan jenkkilässä on monessa paikassa tätä aivan kamalaa teennäistä "girl bonding" jutustelua, pukukoppiin saattamista, nimen hokemista ja asusteiden tyrkyttämistä... Huh, varmasti rantautuvat nämä käytännöt kohta tännekin. [/quote] Pitäisi mennä maassa maan tavalla. En usko että Suomen kulttuuri niin nopeasti tai rajusti muuttuu että kohta kaupat ovat täynnä pinnallisesti puhuvia ihmisiä. Korostunut yksityisyys on osa suomalaisuutta. Minä menin kerran goottivaateliikkeeseen jossa heti hyökkäsi kuin hyeena vanhempi naisihminen, joka heti sanoin jotain siihen tyyliin että "juuri Sinulle voisi sopia tämä ja tämä vaate" ja hän napsii kolme vaatepartta tangoilta ja ohjaa minut vaatekoppiin. Jäin kuuntelemaan mitä kaupan puolella tapahtui ja tämä sama nainen kosiskeli jotain toista asiakasta samalla tavalla tyyliin "Vain Sinulle sopisi tämä ihana ja erityinen vaate". Näen herkästi tuollaisen P:n puhumisen lävitse. [/quote] Kampin Morticia? Mä hämmennyin siitä myyjästä eka kerralla, mutta ihmeesti se oikeesti löysi mulle ihan täydelliset kuteet ja jokainen sovitettu oikeaa kokoa. Mä oon ite ihan surkea etsiin yhteensopivia juttuja niin mä tykkään siitä myyjästä nykyään kun ei itse tartte tuskastua miljuunan eri vaatteen ja asusteen kanssa. :D
[/quote]
Just toi liike :D . Jahas, se siis on siellä vieläkin. Minä olen vähän haasteellinen tapaus, enkä minä muista tarkalleen mitä vaatteita minulle tarjottiin, mutta yksi oli todella punainen, eikä sellainen sovi minun couperosa ihon kanssa. Toinen taisi olla joku todella pitkä paita ja minun persejalkaisen olemuksen kanssa jalkani näyttävät vieläkin lyhyemmiltä sellaisten kanssa. Mutta hyvä jos joku saa helpotusta siitä. Kiinnitin vain huomiota siihen miten nopeasti hän meni sanomaan saman asian heti seuraavalle.
-37
Juuri tästä syystä asioin ainoastaan nettivaatekaupoissa
Meillä myyjän työnkuvaan kuuluu asiakaspalvelu. Kysyn etsiikö asiakas jotain tiettyä ym. Se helpottaa ASIAKASTA, koska vaihtoehtoja/merkkejä on paljon. Jos haluaa katsella niin se on ihan ok, annan olla rauhassa.
Ja aika moni sitä palvelua kuitenkin kaipaa. Itsepalveluliikkeet (cubus, hm, lindex...) eri tyyppisiä liikkeitä. Kenkiä ostaessa on tärkeää saada asiantuntevaa palvelua. T. Myyjä nro 51
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 18:57"]Meillä myyjän työnkuvaan kuuluu asiakaspalvelu. Kysyn etsiikö asiakas jotain tiettyä ym. Se helpottaa ASIAKASTA, koska vaihtoehtoja/merkkejä on paljon. Jos haluaa katsella niin se on ihan ok, annan olla rauhassa.
[/quote]
On se kummallista kun vauvapalstalla on näin paljon näitä myyjiä jotka antavat asiakkaan olla rauhassa mutta oikeissa vaatekaupoissa niitä ei ikinä ole.
Toisaalta ei tuo vaatekaupoissa käynti enää minua kosketa koska nussin David Beckhamia ja sen takia muotitalot lähettävät minulle kaikki mallistonsa ilmaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 18:34"]
Mua vähän huvitti kun olin miehen kanssa Dressmanilla ostamassa hänelle kauluspaitaa, niin siellä oli mukava naismyyjä joka osasi auttaa kokojen kanssa jne mutta sitten kassalla hän alkoi kauppaamaan miehelle kalsareita. "Nämä voisivat olla sulle tosi hyvät", "Ota tää väri, tosi kiva". Ja mä en tykännyt niistä kuoseista yhtään. Ehdotin sitten miehelle toisen värisiä jotka hän ottikin, mutta myyjä sanoi siihen vielä että no nämä olisivat kyllä olleet kivat. Siis ihanko oikeasti rupeaa vänkäämään miehen vaimon kanssa millaiset kalsarit sille ostetaan? Sai sentään myytyä ne hiton kalsarit. Noh, onneksi tuo vaan nauratti mua (luojan kiitos mies ei valinnut niitä myyjän tyrkyttämiä :D ).
[/quote]
Kaikkihan arvostaa miehiä joiden vaimo valitsee kalsarit.... eli myyjä oli oikeassa koittaessaan saada mieheesi vähän särmää , joka pelastaa avioliittosi.
[/quote]
Avioliitossamme ei ole mitään vikaa, kiitos vain huolenpidostasi :)
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 17:20"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 17:18"]Missä vaatekaupassa? [/quote] Esim H&M, Seppälä ja Vero Moda. Ap
[/quote]
En oo koskaan saanu Seppälässä myyjiä kimppuuni, aina ei niitä näe edes kassalla :(
Täytyypä sitten alkaa tyytyä nettikauppoihin. Missä ois hyviä vaatteita ja nopea postitoimitus? Onko Forever21 hyvä kauppa?
Ap
Mitä ihmiset valittaa tästä? Usein käsky käy työnantajalta, että asiakkaita pitää hiillostaa. Liika on tietenkin liikaa, mutta jättäkää sitten menemättä tällaisiin liikkeisiin. Ja oletteko kuulleet sellaisesta asiasta, kuin suoraan sanomisesta? Tämä tehoaa aika helvetin hyvin.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 19:16"]
Mitä ihmiset valittaa tästä? Usein käsky käy työnantajalta, että asiakkaita pitää hiillostaa. Liika on tietenkin liikaa, mutta jättäkää sitten menemättä tällaisiin liikkeisiin. Ja oletteko kuulleet sellaisesta asiasta, kuin suoraan sanomisesta? Tämä tehoaa aika helvetin hyvin.
[/quote]
Kiitosta vaan, mutta mä en haluaisi heti kauppaan astuessani selvittää kuulustelijalle motiivejani tulla ko. kauppaan. Olen kuitenkin aika ilmeisesti ostoksilla tai mahdollisesti aikeissa ostaa jotain.
Tyrkyttämistä tapahtuu ainoastaan Vilassa ja Vero Modassa. Muualla saa olla rauhassa, tyrkyttämonen ja hyvä palvelu on kaksi eri asiaa. T. Myyjä nro 52
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 19:34"]Tyrkyttämistä tapahtuu ainoastaan Vilassa ja Vero Modassa. Muualla saa olla rauhassa, tyrkyttämonen ja hyvä palvelu on kaksi eri asiaa. T. Myyjä nro 52
[/quot
Sorry...51 siis;)
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 17:58"]Tuputtakoot ihan rauhassa mutta jos sovituskoppiin änkeevät ni auta armias mitkä tupenrapinat!
[/quote]
Mitä muuten rikoslaki sanoo tuosta koppiin tunkeutumisesta? Eikö se ole seksuaalirikos?
[/quote]
On.
Tästä syystä rakastan nettikauppoja. Esim glitterissä ei voi katsoa mitään ilman että myyjäparka hönkii niskaan.
asos.com on hyvä nettikauppa
jos haluaa luksusta niin sitten net-a-porter
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:14"]asos.com on hyvä nettikauppa
jos haluaa luksusta niin sitten net-a-porter
[/quote]
Ok, kiitos.
ap
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 18:08"] Suomessa en oikeastaan ole itse törmännyt mihinkään pahaan "tuputtamiseen" ja yleensä palvelu on ollut asiallista ja toivottua. Glitterin myyjät ovat olleet siinä rajalla että meneekö hermo. Sen sijaan jenkkilässä on monessa paikassa tätä aivan kamalaa teennäistä "girl bonding" jutustelua, pukukoppiin saattamista, nimen hokemista ja asusteiden tyrkyttämistä... Huh, varmasti rantautuvat nämä käytännöt kohta tännekin. [/quote] Pitäisi mennä maassa maan tavalla. En usko että Suomen kulttuuri niin nopeasti tai rajusti muuttuu että kohta kaupat ovat täynnä pinnallisesti puhuvia ihmisiä. Korostunut yksityisyys on osa suomalaisuutta. Minä menin kerran goottivaateliikkeeseen jossa heti hyökkäsi kuin hyeena vanhempi naisihminen, joka heti sanoin jotain siihen tyyliin että "juuri Sinulle voisi sopia tämä ja tämä vaate" ja hän napsii kolme vaatepartta tangoilta ja ohjaa minut vaatekoppiin. Jäin kuuntelemaan mitä kaupan puolella tapahtui ja tämä sama nainen kosiskeli jotain toista asiakasta samalla tavalla tyyliin "Vain Sinulle sopisi tämä ihana ja erityinen vaate". Näen herkästi tuollaisen P:n puhumisen lävitse. [/quote] Kampin Morticia? Mä hämmennyin siitä myyjästä eka kerralla, mutta ihmeesti se oikeesti löysi mulle ihan täydelliset kuteet ja jokainen sovitettu oikeaa kokoa. Mä oon ite ihan surkea etsiin yhteensopivia juttuja niin mä tykkään siitä myyjästä nykyään kun ei itse tartte tuskastua miljuunan eri vaatteen ja asusteen kanssa. :D
[/quote]
Just toi liike :D . Jahas, se siis on siellä vieläkin. Minä olen vähän haasteellinen tapaus, enkä minä muista tarkalleen mitä vaatteita minulle tarjottiin, mutta yksi oli todella punainen, eikä sellainen sovi minun couperosa ihon kanssa. Toinen taisi olla joku todella pitkä paita ja minun persejalkaisen olemuksen kanssa jalkani näyttävät vieläkin lyhyemmiltä sellaisten kanssa. Mutta hyvä jos joku saa helpotusta siitä. Kiinnitin vain huomiota siihen miten nopeasti hän meni sanomaan saman asian heti seuraavalle.
-37
[/quote]
Siitä on nyt hetki (vuosi) kun kävin niin on se voinut lähteäkin. Asun nykyään muualla niin ei oo tullut käytyä siellä päin. Jostain puskaradiosta kuulin, että se olis se putiikin omistaja, en oo kyllä yhtään varma, eli ei kannata luottaa tähän tietoon. :D
-46
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 17:51"]
Ja vaikuttaa vahvasti että vaateliikkeiden asiakkaiksi ovat jäämässä vain he jotka eivät periaatteen vuoksi suostu netistä ostamaan.
[/quote]
Ei noin. Itse ostan sovitettavat tuotteet kivijalasta koska no, niitä pääsee siellä sovittamaan. Ja toki sekin on kiva että saa haluamansa mukaan heti eikä seitsemäs päivä, kun ensin vaivautuu ihan väärässä suunnassa olevaan postiin.
Ei mulla muuten mitään netistä ostamista vastaan ole ja kaikenlaista sieltä onkin vuosien kuluessa tullut tilattua.
Ikinä ei oo kukaan myyjä mun kaa koppiin tunkeutunut, ellen ole ollut rintaliiviostoksilla erityisliikkeessä. Tavallisessa H&M:ssä tai Lindexillä saan olla ihan rauhassa, ei tule kukaan välttämättä edes kyselemään mitään, tai tyytyvät vastaukseen, jos sanon, etten tartte apua.