Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esimiehen käytös harmittaa

Vierailija
29.05.2015 |

Olen ollut eräällä yläkoululla vaativassa hommassa sijaisena lokakuusta lähtien. Meillä oli tänään aamupäivällä henkilökunnan kahvitilaisuus, jossa eläkkeellejääviä muistettiin ja sijaisena olleita muistettiin kukkasin. Minua jäi harmittamaan, kun minua ei edes mainittu nimeltä. No, ei niillä kukilla niin väliä, mutta olisi kai rehtori nyt voinut edes kiittää minua 7kk työpanoksestani todella haastavan ryhmän kanssa. Sain luotsattua ongelmatapauksia elämässään eteenpäin ja moni muu ope sanoi, että olen saanut ryhmässä selvän parannuksen aikaan. Sen lisäksi, ettei minulla ole jatkoa syksyllä koulussa (vakkari palaa vapaalta) ja jään huomisen jälkeen työttömäksi, en saanut edes kiitosta :( olenko pikkumainen?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mielestäni. Mutta ehkä sut on mielletty enemmän vakkarikalustoon eikä sijaiseksi, ja sen vuoksi sinua ei muistettu... Vaikka jos olet lopettamassa, niin olisihan se ollut ihan ystävällistä sinutkin kukittaa.

Vierailija
2/8 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistettiinko kaikkia muita sijaisena olleita mutta sinua ei? Törkeä unohdus esimieheltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 15:48"]

Muistettiinko kaikkia muita sijaisena olleita mutta sinua ei? Törkeä unohdus esimieheltä.

[/quote]

Kukkia saivat koko lukukauden sijaisena olleet (eli elo-toukokuu). Minä tulin messiin "vasta" kaksi kuukautta myöhemmin. Lyhempiä sijaisuuksia tehneet ei olleet tänään enää edes paikalla. AP

Vierailija
4/8 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun ryhmä muistaa sua huomenna? Vaikka sitten vain kortilla tai kiitoksella, niin se maistuu tuplasti paremmalta kun kehut tulee niiltä keiden vuoksi olet oikeasti raatanut :)

-2

Vierailija
5/8 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 15:52"]

Ehkä sun ryhmä muistaa sua huomenna? Vaikka sitten vain kortilla tai kiitoksella, niin se maistuu tuplasti paremmalta kun kehut tulee niiltä keiden vuoksi olet oikeasti raatanut :)

-2

[/quote]

Meillä ei ole huomenna enää koulua. Iso koulu (ala- ja yläkoulu samassa), pitää jakaa kevätjuhlat kahdelle eri päivälle että kaikki mahtuvat. Mun ryhmän juhla oli jo tänään ja mulla on huomenna vapaapäivä (korvattiin taksvärkkilauantaina aikaisemmin keväällä...) AP

Vierailija
6/8 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetusala on muutenkin niin kiittämätön. Oppilaista jokunen osaa tulla sanomaan että kiitti, olit kannustava opettaja. Vanhemmista vielä harvempi antaa positiivista palautetta. Päättäjät/yhteiskunta ei tee muuta kuin arvostele ja valita, opetustyön tulokset eivät ole rahassa mitattavia joten siitä näkökulmasta ei ole "mitään kiiteltävää". En ikinä jaksaisi opettajana, olen seurannut vierestä mieheni työtä ja aivan jäätäväähän se touhu on.

Vierailija
7/8 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 16:06"]

Opetusala on muutenkin niin kiittämätön. Oppilaista jokunen osaa tulla sanomaan että kiitti, olit kannustava opettaja. Vanhemmista vielä harvempi antaa positiivista palautetta. Päättäjät/yhteiskunta ei tee muuta kuin arvostele ja valita, opetustyön tulokset eivät ole rahassa mitattavia joten siitä näkökulmasta ei ole "mitään kiiteltävää". En ikinä jaksaisi opettajana, olen seurannut vierestä mieheni työtä ja aivan jäätäväähän se touhu on.

[/quote]

Tämä on niin totta. Toki kiinni myös koulusta. Joissain on hyvä henki ja oppilaatkin muistaa kiittää. Sitten taas toiset (etenkin yläkoulut) on aivan perseestä, eikä oppilailta voi odottaa mitään muuta kuin haistattelua. Siksi lopetin opetustyöt ja ryhdyin yrittäjäksi. Ei tuommoisissa työoloissa tarvitse kenenkään työskennellä.

Vierailija
8/8 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tökeröä. Käytöstapoihin kuuluu kiittää ilman muuta kaikkia vähintään sanoin. Ja kukkaset voisi kyllä antaa kaikille eikä vaan joillekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän