Mikä on mielestäsi pettämistä?
Mikä seuraavista on mielestäsi pettämistä:
1) halaaminen
2) kevyt pusu huulille
3) suutelu
4) kaksin illallisella käyminen
5) samassa sängyssä nukkuminen ilman mitään muuta
6) suuseksi
7) seksi
Kommentit (27)
Meillä pettämistä olisi - puolin ja toisin - kaikki muu, paitsi halaaminen. Se, että mies nukkuisi samassa sängyssä jonkun naisen kanssa, passaisi mulle periaatteessa muutamassa poikkeustapauksessa, mutta pääsääntöisesti ei. En kyllä edes keksi, miksi sen pitäisi missään olosuhteissa tehdä niin.
Jos mitä tahansa noista tekee puolison suostumuksella, se ei ole pettämistä. Sehän on sopimuskysymys.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 15:51"]
Meillä pettämistä olisi - puolin ja toisin - kaikki muu, paitsi halaaminen. Se, että mies nukkuisi samassa sängyssä jonkun naisen kanssa, passaisi mulle periaatteessa muutamassa poikkeustapauksessa, mutta pääsääntöisesti ei. En kyllä edes keksi, miksi sen pitäisi missään olosuhteissa tehdä niin.
[/quote]
Ja tuo kaksin illallisella käyminenkin voisi periaatteessa olla mulle ok jossain tilanteessa, mutta en usko, että miehelläni mitään tarvetta, halua tai syytä olisi muiden naisten kanssa käydä kaksin illallisella.
Kaikki, jos kyseessä on henkilö, josta on kiinnostunut. Mutta jos halaa kaveria tai käy illallisella, niin ei se oo pettämistä.
Ihmisillä on omat määritelmät pettämiselle. Jokaisen pariskunnan täytyy itse määritellä rajat.
Itse en kyllä näe kovin suurta eroa suuseksin ja seksin välillä. :D Ehkä joku muu näkee.
Nimenomaan sopimuskysymys, niin kuin kutonen kirjoittikin. Parisuhteen pelisäännöistä pitää keskustella ja sopia yhdessä, vaikka onkin ihanaa kuvitella, että kyllä tuo oma rakas ajattelee tästä ihan samalla tavalla kuin minäkin. Jos yhdessä on sovittu, ettei saa edes nukkua samassa sängyssä jonkun toisen kanssa (vaikka ahtaalla mökkireissulla tms.), niin sitten se on pettämistä, jos toinen tätä yhdessä tehtyä sopimusta rikkoo. Sen sijaan jollekin toiselle pariskunnalle voi olla ok, että harrastetaan seksiä muidenkin kanssa, kunhan ei vain rakastuta ja sekoiteta siihen tunteita. Omassa parisuhteessani sopimuksena on täysi rehellisyys: saa maata muiden kanssa, mutta kaikesta pitää kertoa, ei saa salailla toiselta mitään. Jollekin toiselle parille tämä ei missään nimessä toimisi, vaan he nimenomaan eivät halua tietää yhtään mitään toistensa muista seksisuhteista.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 15:56"]
Kaikki, jos kyseessä on henkilö, josta on kiinnostunut. Mutta jos halaa kaveria tai käy illallisella, niin ei se oo pettämistä. Ihmisillä on omat määritelmät pettämiselle. Jokaisen pariskunnan täytyy itse määritellä rajat. Itse en kyllä näe kovin suurta eroa suuseksin ja seksin välillä. :D Ehkä joku muu näkee.
[/quote]
Eli siis jos panee random ihmistä josta ei varsinaisesti ole kiinnostunut niin sitä ei lasketa?
Mielestäni kiinnostusta enemmän merkkaa teot. Varmasti jokainen ihastuu silloin tällöin muihin mutta jos ei tee mitään tai vaan halaa tmv... Niin ei se oo paha
Lyhyt platoninen halaus menisi, mutta muuten kaikki. Kaikki on pettämistä mitä ei tekisi myös puolison läsnäollessa.
Vaikea kuvitella tilannetta, missä perheellinen aikuinen mies(joka ei käy ryyppyreissuilla)joutuisi nukkumaan samassa sängyssä jonkun muun naisen kanssa.
:D
No ei puolisolle kaikkea tarvitse kertoa. Ei kai kukaan nyt oikeasti pysty olemaan 30v yhdessä ilman mitään virheliikkeitä...
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 16:01"]Lyhyt platoninen halaus menisi, mutta muuten kaikki. Kaikki on pettämistä mitä ei tekisi myös puolison läsnäollessa.
[/quote]
Samaa mieltä.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 15:59"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 15:56"]
Kaikki, jos kyseessä on henkilö, josta on kiinnostunut. Mutta jos halaa kaveria tai käy illallisella, niin ei se oo pettämistä. Ihmisillä on omat määritelmät pettämiselle. Jokaisen pariskunnan täytyy itse määritellä rajat. Itse en kyllä näe kovin suurta eroa suuseksin ja seksin välillä. :D Ehkä joku muu näkee.
[/quote]
Eli siis jos panee random ihmistä josta ei varsinaisesti ole kiinnostunut niin sitä ei lasketa?
Mielestäni kiinnostusta enemmän merkkaa teot. Varmasti jokainen ihastuu silloin tällöin muihin mutta jos ei tee mitään tai vaan halaa tmv... Niin ei se oo paha
[/quote]
:D Öö paneeko ihmiset useinkin random-tyyppejä joista ei ole kiinnostunut? Yhdenillan jutuissakin luulisi useimmiten olevan joku kiinnostus/vetovoima sitä toista kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 16:02"]
Vaikea kuvitella tilannetta, missä perheellinen aikuinen mies(joka ei käy ryyppyreissuilla)joutuisi nukkumaan samassa sängyssä jonkun muun naisen kanssa. :D
[/quote]
Työmatkalla naispuolisen työparin kanssa, hotellissa sattunut virhe ja yhteinen sänky, koko hotelli täynnä? :D
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 16:07"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 15:59"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 15:56"] Kaikki, jos kyseessä on henkilö, josta on kiinnostunut. Mutta jos halaa kaveria tai käy illallisella, niin ei se oo pettämistä. Ihmisillä on omat määritelmät pettämiselle. Jokaisen pariskunnan täytyy itse määritellä rajat. Itse en kyllä näe kovin suurta eroa suuseksin ja seksin välillä. :D Ehkä joku muu näkee. [/quote]
Eli siis jos panee random ihmistä josta ei varsinaisesti ole kiinnostunut niin sitä ei lasketa? Mielestäni kiinnostusta enemmän merkkaa teot. Varmasti jokainen ihastuu silloin tällöin muihin mutta jos ei tee mitään tai vaan halaa tmv... Niin ei se oo paha [/quote] :D Öö paneeko ihmiset useinkin random-tyyppejä joista ei ole kiinnostunut? Yhdenillan jutuissakin luulisi useimmiten olevan joku kiinnostus/vetovoima sitä toista kohtaan.
[/quote]
"Kiinnostus" on tässä kontekstissa mielestäni laajennettu, eli kiinnostus seksuaaliseen kanssakäymiseen henkilön kanssa.
Seksi ilman tätä toivetta ei ole seksiä vaan raiskaus, ja sitä ei tule missään olosuhteissa pitää pettämisenä!
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 16:09"]
Työmatkalla naispuolisen työparin kanssa, hotellissa sattunut virhe ja yhteinen sänky, koko hotelli täynnä? :D
[/quote]
Vaikka koko hotelli olisi täynnä, niin kai niiltä irtoaisi edes varavuode. Jos ei irtoaisi, niin parisängystä ainakin irtoaa patja. Minä kyllä ainakin mieluummin nukkuisin lattialla peittojen päällä kuin loukkaisin puolisoani.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 15:41"]
Mikä seuraavista on mielestäsi pettämistä:
1) halaaminen
2) kevyt pusu huulille
3) suutelu
4) kaksin illallisella käyminen
5) samassa sängyssä nukkuminen ilman mitään muuta
6) suuseksi
7) seksi
[/quote]
Lähtökohtaisesti ei mikään noista. Kaikki riippuu siitä, mitä on sovittu. Pettäminenhän tarkoittaa sitä, että tekee jotain sellaista, jota on luvannut olla tekemättä. Siis puhtaasti sopimuskysymys. Jos molemmat hyväksyy sen, että vieraissa saa käydä, niin silloinhan se on ok. Jos taas on sovittu, että vieraiden kanssa ei peuhata yhtään mitenkään, niin silloinhan suutelukin on kiellettyä.
3, 6, 7