Työmatkakuluvähennys vaikka olin paljon ulkomailla
Katselin veroilmoitustani ja siitä tietysti puuttuu työmatkakuluvähennys, kuten tavallista. Minulla on nyt vain sellainen moraalinen onglema että ketaanko laittaa 11kk matkakulut, vaikka olen ollut puolet vuodesta 2014 työmatkoilla, enkä siis ole kulkenut kodin ja työpaikan välisiä työmatkoja.
Veroilmoituksessa ei näy ulkomaanpäivärahoja tms. josta voisi suoraan päätellä että en ole kulkenut päivittäin tavanomaiselle työntekopaikalle kotoa.
Vedänkö vaan vanhaan tapaan työmatkat vähennyksiin? Onko suuri riski jäädä kiinni ja jos käry käy, niin mitä siitä voi seurata?
Kommentit (4)
Kyllä siitä käry käy. Kyllä verottaja näkee ne maksetut päivärahat firman kautta. Ei se sun veroilmoitus ole ainoa paperi, mitä susta verottajalla liikkuu.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:44"]
Kyllä siitä käry käy. Kyllä verottaja näkee ne maksetut päivärahat firman kautta. Ei se sun veroilmoitus ole ainoa paperi, mitä susta verottajalla liikkuu.
[/quote]
No olen minä ennenkin laittanut täydet matkakuluvähennykset, vaikka olen ollut ulkomailla kokonaisia kuukausia, mutta nyt näitä matkapäiviä on jo ehkä lähemmäs 75% työajasta. Voinhan minä väittää että olen ajanut autolla ulkomaillakin työmatkaa aivan samalla tavalla kuin kotimaassa.
Sun työmstkakulut on siis enemmän kuin 620€
Kyllä mä ainakin laittaisin. Miten se käry vois muka käydä?