Laihtuuko, jos lopettaa leivän syönnin
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä siihen leivän päälle laitat?
Jos itse leipoo leipänsä, niin ei niihin taikinoihin kyllä paljon rasvaa tule. Jauhoko lihottaa?
Ai nyt sorrun paheeseeni, eli otan itteni taas esimerkiksi, yhtenä kesänä jätin leivän päältä rasvan kokonaan pois ja päällysteenä muutenkin oli salaattia ja muuta kauden vihreää kuten tomaattia ja kurkkua, paprikaa, joskus joku silakkapihvi. Niin kylläpä vaan laihtui... Tosin en sitten muutenkaan rasvaa erityisesti syönyt tai makeaa.
Mikä siinä leivässä itsessään lihottaa?
Mitä otat tilalle, riisikakkujako?
Tässä taas yksi sokeriteollisuuden uhri, pelkää rasvaa. Oikeasti se leipä on jota tulisi pelätä. Voileivästä jos jättää leivän pois niin laihtuu, ja se on fakta.
Mut karppaaminen vaan on niin vastenmielistä et suurin osa jaksaa sitä paskaa todella rajallisen ajan. Mikähän tässä on teille hihhuleille niin vaikeaa hahmottaa. On niitä muitakin 100% varmoja tapoja laihtua, ihmiset ei vaan pysty niitä tapoja noudattamaan.
Jaa, enpä tiedä. Söin eilen kepabin salaatilla ja hyvää oli. Karpatessa kannattaa muistaa että elimistö tarvitsee kaloreita ja kun hiilarit on jätetty pois niin ne kalorit otetaan rasvasta. Eli rasvaista ruokaa saa ja pitää syödä. Pekonia vaan reilusti naamariin ja silti laihtuu.
Ne 100% varmat muut tavat eivät toimi, ellet sitten ala juoksemaan maratonia joka toinen päivä, ja siinäkin laihtuminen perustuu siihen ettet ehdi olemaan jääkaapilla.
Pelkkä kalorien karsiminen hiilaripitoisessa ruokavaliossa johtaa aineenvaihdunnan hidastumiseen ja painon palaamiseen lähtöruutuun vaikka pitäisit kalorimäärän vakiona.
Asia onkin just näin mustavalkoinen.
Taas kaksi ikuista laihduttajaa pilasi keskustelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ainakaan ole paino leivän syönnistä noussut. Ja leipää menee monta viipaletta erilaisia päivittäin!
Ei se minullakaan noussut, mutta laski vastan kun olin ilman leipää ja muuta turhempaa täyteruokaa.
Yhdessä leivässä on aika paljon kaloreita ja aika vähän täyttävyyttä.Päälliset on monella usein paljon enemmän kuin ne leivän kalorit.
Minä en usein edes käyttänyt päällisiä ja jos käytin niin kasviksia ja ehkä joskus kalkkunaleikettä.
Mutta jos päälliset jättää pois, se leipä täyttää vielä vähemmän.
Miten määrittelet täyttämisen? No voi syödä enemmän jos jää nälkä. Parempilaatuisia kaloreita siitä leivästä usein tulee kuin päällisistä, ainakin enemmän kuitua joka pitää nälkää.
Toki valmisleivän suolapitoisuus on aika korkea niin ei sekään mitään terveysruokaa ole.
No siten että on kylläinen eikä tee mieli syödä lisää. Leipä on pääasiassa sen verran höttöistä, että jos hetken on kylläinen, kohta on taas nälkä tai ainakin tekisi mieli syödä lisää. Joku muu ruoka samoilla kaloreilla toimii paremmin nälkää ja mielitekoja vastaan.
Jos päälliset ovat kasviksia, juustoa tai kalkkunaa, ihan hyvälaatuisia kaloreita ne ovat.
Oletko oikeasti koskaan yrittänyt syödä itseäsi täysjyväviljalla kylläiseksi? Kyllä se nälkää pitää jos vaan syö tarpeeksi. Proteiinia monissa täysjyväviljoissa on ihan kohtuullisesti, ei toki erityisen paljon.
Harmi vaan, että sen proteiinin aminhappokoostumus on niin huono, ettei siitä ole ihan kauheasti iloa.
Nojaa, ei se nyt niin huono ole. Lysiini muistaakseni ainoa mikä jää vähäiseksi mutta sitä onkin sitten vaikkapa palkokasveissa runsaasti.
Ihminen ei pysty hyödyntämään kasvisproteiinia.
Hahahaha. Joo just niin. Mitähän hullua seuraavaks keksit sanoa kun muistutan sua että moni ammattitason-urheilija on jopa täysin vegaani.
Miten jotkut jaksaa trollaa näin typerillä jutuilla. No joo, itsekin olen kyllä täysi idiootti kun jaksan vastailla...
Aika moni ammattiurheilija on kuollut äkillisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ainakaan ole paino leivän syönnistä noussut. Ja leipää menee monta viipaletta erilaisia päivittäin!
Ei se minullakaan noussut, mutta laski vastan kun olin ilman leipää ja muuta turhempaa täyteruokaa.
Yhdessä leivässä on aika paljon kaloreita ja aika vähän täyttävyyttä.Päälliset on monella usein paljon enemmän kuin ne leivän kalorit.
Minä en usein edes käyttänyt päällisiä ja jos käytin niin kasviksia ja ehkä joskus kalkkunaleikettä.
Miten määrittelet täyttämisen? No voi syödä enemmän jos jää nälkä. Parempilaatuisia kaloreita siitä leivästä usein tulee kuin päällisistä, ainakin enemmän kuitua joka pitää nälkää.
Toki valmisleivän suolapitoisuus on aika korkea niin ei sekään mitään terveysruokaa ole.
No siten että on kylläinen eikä tee mieli syödä lisää. Leipä on pääasiassa sen verran höttöistä, että jos hetken on kylläinen, kohta on taas nälkä tai ainakin tekisi mieli syödä lisää. Joku muu ruoka samoilla kaloreilla toimii paremmin nälkää ja mielitekoja vastaan.
Jos päälliset ovat kasviksia, juustoa tai kalkkunaa, ihan hyvälaatuisia kaloreita ne ovat.
Oletko oikeasti koskaan yrittänyt syödä itseäsi täysjyväviljalla kylläiseksi? Kyllä se nälkää pitää jos vaan syö tarpeeksi. Proteiinia monissa täysjyväviljoissa on ihan kohtuullisesti, ei toki erityisen paljon.
Harmi vaan, että sen proteiinin aminhappokoostumus on niin huono, ettei siitä ole ihan kauheasti iloa.
Nojaa, ei se nyt niin huono ole. Lysiini muistaakseni ainoa mikä jää vähäiseksi mutta sitä onkin sitten vaikkapa palkokasveissa runsaasti.
Ihminen ei pysty hyödyntämään kasvisproteiinia.
Hahahaha. Joo just niin. Mitähän hullua seuraavaks keksit sanoa kun muistutan sua että moni ammattitason-urheilija on jopa täysin vegaani.
Miten jotkut jaksaa trollaa näin typerillä jutuilla. No joo, itsekin olen kyllä täysi idiootti kun jaksan vastailla...
Aika moni ammattiurheilija on kuollut äkillisesti.
:DDD joo-o. Hyvin sä vedät.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä tämmöisestä avauksesta nyt voi odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä tämmöisestä avauksesta nyt voi odottaa.
Aloitushan on pelkkä vitsi, tarkoitus saada leivänsyöjille karvat pystyyn.
Onnistuihan aloittaja siinä.
Huvittavia palstan laihdutusyritykset.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavia palstan laihdutusyritykset.
Niinpä, yritetään vähillä kaloreilla, pelkillä kasviksilla, nutraamalla, lääkkeillä ym, ym.
Oikealla ravinnolla laihduttamista pidetään typeränä.
Vierailija kirjoitti:
Ravintosuosituksissahan on aina tosi monta leipäpalaa päivässä. Mihin se perustuu?
Onko tosiaan? Oletko lukenut koko suosituksia ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Syö tarpeeksi", eli vielä lisää kaloreita leivästä, sen sijaan että söisi jotain järkevämpää kuten sitten vaikka kunnon ruokaa. En näe tuossa mitään erityistä järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintosuosituksissahan on aina tosi monta leipäpalaa päivässä. Mihin se perustuu?
Onko tosiaan? Oletko lukenut koko suosituksia ollenkaan?
Olen, sinä et ole tainnut sitä tehdä.
Laihtuu. Jos on syönyt paljon leipää, niin voi vähentää, eihän tarvitse kokonaan jättää pois. Sataprosenttinen kauraleipä kohtuudella ei lihota.
Vierailija kirjoitti:
Leipää voi ihan hyvin syödä energianlähteenä, kunhan ei samaan aikaan vedä muita hiilihydraatteja. Ruisleipää suosittelen.
Ruisleipä turvottaa eniten.
Vierailija kirjoitti:
Leipää ei tarvitse normaalin ruuan lisukkeeksi ollenkaan. Kaikki leivät sisältävät kaloreita, mutta tummasta ja täysjyvästä suolisto tykkää enemmän ja ovat terveellisempiä kuin joku vehnähöttö patonki tai ranskis.
Voimaantuneisuus ja protsku-pudding riittää lähdeveden kera ravinnoksenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään en ole enää nähnyt tätä niin paljon. On kai tajuttu ettei siinä jatkuvassa leivän puputuksessa ole mitään järkeä, tulee vain paljon turhia kaloreita etenkin pienikokoiselle naiselle.
Leivän kalorit eivät ole vaarallisia, vaan hiilarit. Ruokaa nimenomaan syödään kaloreiden takia ja olisi suotavaa että niitä olisi.
Karppaatko nyt? Ootko kauan karpannut. Ei helevetti sun tekis varmaan mieli syödä leipää kun paasaat siitä täällä kaiket päivät. Onpahan tuossakin pidättäytymisharjoitus.
Olen vaihtelevasti 18:6 ja OMAD:lla(one meal a day), ja kyllä, karppaan. Ei tee yhtään mieli leipää eikä mitään makeaa. Oikeastaan ällöttää ajatus jostain maitosuklaasta.
Hiilaririippuvaisille voi olla yllätys että riippuvuudesta voi päästä eroon.
Minusta on huvittavaa kuinka ihmiset eivät ymmärrä, siinä hiilarikoukussaan, että ihmisen makutottumukset muuttuvat kyllä jos jättää pitkäksi aikaa jonkin ravintoaineen pois ruokavaliosta. Itseasiassa huomaan että jos syön liikaa hiilareita ja liian usein päivän aikana (teen myös OMAD:ia) niin silloin rupee hiilari/karkinhimo iskemään.
Eli on tullut todettua kun on karpannut useamman kuukauden niin ne mieliteot katoaa ja sen hetkinen ruokavalio rupee oleen todella herkullista.
Ja siis mussutinhan minäkin vielä 6 vuotta sitten täysjyvä/ruisleipää päivittäin 4-5kpl per päivä mutta nyt leipää olen syönyt viim. 5 vuoden aikana vain pari kolme kertaa vuodessa eikä enempää tarvitsekaan. Samoin kävi makeisille vaikka olen aina ollut aivan koukussa varsinkin suklaaseen. Kun olin vuoden ilman makeisia niin eipä tee mieli enää edes suklaata. Sen sijaan opin nauttimaan luonnollisista mauista ja näkyään herkuttelen päivittäin salaateilla, avokadolla ja pähkinöillä. Ja joskus teen kermavaahto-maitorahka-marja seoksen mikä vasta onkin herkullista!