Laihtuuko, jos lopettaa leivän syönnin
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Ravintosuosituksissahan on aina tosi monta leipäpalaa päivässä. Mihin se perustuu?
Nykyään en ole enää nähnyt tätä niin paljon. On kai tajuttu ettei siinä jatkuvassa leivän puputuksessa ole mitään järkeä, tulee vain paljon turhia kaloreita etenkin pienikokoiselle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu leivästä. Höttöleivät voi jättää pois, mutta käytä mieluiten täysjyväleipää
Ei riipu. Yhtä lailla niissä on kaloreita. Parhaiten laihtuu, kun jättää leivän pois.
Ei se niin yksinkertaista ole, kaloreita on turha seurata. Sen takia porukka on lihavaa, kun ei osata syödä oikein.
Ja tuon olettamuksen vuoksi lihavia ollaan tyrkkäämässä ravitsemusterapeutille. Kun ravitsemusterapeutti kertoo miten pitää syödä, niin heti laihtuu.
Olen käynyt elämäni aikana useita kertoja siellä enkä ole laihtunut. Osaan vaikka itse pitää saman esitelmän jonka se terapeutti pitää. Nyt on vaan niin, että epäterveellinen ruoka on huisin paljon paremman makuista kuin terveellinen. Ja kun syöminen on ainoa iloni, niin nautin siitä. Olen tiedostanut painoon liittyvät riskit ja hyväksynyt ne.
Moni joka ei syö leipää, syö suklaata, sipsejä, sokeripitoisia jogurtteja jne... Aina on nälän tunne ja täytyy syödä välipaloja. Ruuan aikana vaan leipää, niin ei tarte napostella...ainakaan nälän tunnetta siirtämään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä siihen leivän päälle laitat?
Jos itse leipoo leipänsä, niin ei niihin taikinoihin kyllä paljon rasvaa tule. Jauhoko lihottaa?
Ai nyt sorrun paheeseeni, eli otan itteni taas esimerkiksi, yhtenä kesänä jätin leivän päältä rasvan kokonaan pois ja päällysteenä muutenkin oli salaattia ja muuta kauden vihreää kuten tomaattia ja kurkkua, paprikaa, joskus joku silakkapihvi. Niin kylläpä vaan laihtui... Tosin en sitten muutenkaan rasvaa erityisesti syönyt tai makeaa.
Mikä siinä leivässä itsessään lihottaa?
Mitä otat tilalle, riisikakkujako?
Viljaa viljan tilalle? Oletko ihan tyhmå?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ainakaan ole paino leivän syönnistä noussut. Ja leipää menee monta viipaletta erilaisia päivittäin!
Ei se minullakaan noussut, mutta laski vastan kun olin ilman leipää ja muuta turhempaa täyteruokaa.
Yhdessä leivässä on aika paljon kaloreita ja aika vähän täyttävyyttä.Päälliset on monella usein paljon enemmän kuin ne leivän kalorit.
Minä en usein edes käyttänyt päällisiä ja jos käytin niin kasviksia ja ehkä joskus kalkkunaleikettä.
Mutta jos päälliset jättää pois, se leipä täyttää vielä vähemmän.
Miten määrittelet täyttämisen? No voi syödä enemmän jos jää nälkä. Parempilaatuisia kaloreita siitä leivästä usein tulee kuin päällisistä, ainakin enemmän kuitua joka pitää nälkää.
Toki valmisleivän suolapitoisuus on aika korkea niin ei sekään mitään terveysruokaa ole.
No siten että on kylläinen eikä tee mieli syödä lisää. Leipä on pääasiassa sen verran höttöistä, että jos hetken on kylläinen, kohta on taas nälkä tai ainakin tekisi mieli syödä lisää. Joku muu ruoka samoilla kaloreilla toimii paremmin nälkää ja mielitekoja vastaan.
Jos päälliset ovat kasviksia, juustoa tai kalkkunaa, ihan hyvälaatuisia kaloreita ne ovat.
Vierailija kirjoitti:
Ravintosuosituksissahan on aina tosi monta leipäpalaa päivässä. Mihin se perustuu?
Ravintosuositukset on suunniteltu laitosruokaloiden keskiverto ihmisen tarpeisiin, esim sairaalat, koulut, jne.
Suolan määrä ainakin ylittää reippaasti suosituksen, jos joka aterialla sitä leipää syö.
Tykkään ostaa lähileipomosta tuoretta, hiivatonta juurileipää, jossa on makua ja rakennetta sellaisenaan sekä paljon jyviä ja pähkinöitä ym. Ei kaipaa mitään päälle, ehkä hieman rasvaa sipaisen. Hyvä leipä on parempi herkku kuin mikään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ainakaan ole paino leivän syönnistä noussut. Ja leipää menee monta viipaletta erilaisia päivittäin!
Ei se minullakaan noussut, mutta laski vastan kun olin ilman leipää ja muuta turhempaa täyteruokaa.
Yhdessä leivässä on aika paljon kaloreita ja aika vähän täyttävyyttä.Päälliset on monella usein paljon enemmän kuin ne leivän kalorit.
Minä en usein edes käyttänyt päällisiä ja jos käytin niin kasviksia ja ehkä joskus kalkkunaleikettä.
Miten määrittelet täyttämisen? No voi syödä enemmän jos jää nälkä. Parempilaatuisia kaloreita siitä leivästä usein tulee kuin päällisistä, ainakin enemmän kuitua joka pitää nälkää.
Toki valmisleivän suolapitoisuus on aika korkea niin ei sekään mitään terveysruokaa ole.
Päinvastoin, ne päälliset on ravinnollisesti parempaa kuin se leipä.
Juujuu vhh-trolli sut on jo nähty voit lopettaa. Vai vieläkö koet kaipaavasi huomiota. Sano seuraavaks että voi on terveystuote ja pekoni puhdistaa verisuonia, tai jotain yhtä hullua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu leivästä. Höttöleivät voi jättää pois, mutta käytä mieluiten täysjyväleipää
Ei riipu. Yhtä lailla niissä on kaloreita. Parhaiten laihtuu, kun jättää leivän pois.
Ei se niin yksinkertaista ole, kaloreita on turha seurata. Sen takia porukka on lihavaa, kun ei osata syödä oikein.
Ja tuon olettamuksen vuoksi lihavia ollaan tyrkkäämässä ravitsemusterapeutille. Kun ravitsemusterapeutti kertoo miten pitää syödä, niin heti laihtuu.
Olen käynyt elämäni aikana useita kertoja siellä enkä ole laihtunut. Osaan vaikka itse pitää saman esitelmän jonka se terapeutti pitää. Nyt on vaan niin, että epäterveellinen ruoka on huisin paljon paremman makuista kuin terveellinen. Ja kun syöminen on ainoa iloni, niin nautin siitä. Olen tiedostanut painoon liittyvät riskit ja hyväksynyt ne.
Tai sitten et ymmärrä, mitä se terveellinen on. Ravitsemusterapeutit eivät sitä kerro.
Vierailija kirjoitti:
Moni joka ei syö leipää, syö suklaata, sipsejä, sokeripitoisia jogurtteja jne... Aina on nälän tunne ja täytyy syödä välipaloja. Ruuan aikana vaan leipää, niin ei tarte napostella...ainakaan nälän tunnetta siirtämään.
Hohhoijaa
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suurin osa noita syövistä syö myös leipää ja myös toisinpäin. Ei leipä mihinkään naposteluhimoon auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siten että on kylläinen eikä tee mieli syödä lisää. Leipä on pääasiassa sen verran höttöistä, että jos hetken on kylläinen, kohta on taas nälkä tai ainakin tekisi mieli syödä lisää. Joku muu ruoka samoilla kaloreilla toimii paremmin nälkää ja mielitekoja vastaan.
Jos päälliset ovat kasviksia, juustoa tai kalkkunaa, ihan hyvälaatuisia kaloreita ne ovat.
Oletko oikeasti koskaan yrittänyt syödä itseäsi täysjyväviljalla kylläiseksi? Kyllä se nälkää pitää jos vaan syö tarpeeksi. Proteiinia monissa täysjyväviljoissa on ihan kohtuullisesti, ei toki erityisen paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juujuu vhh-trolli sut on jo nähty voit lopettaa. Vai vieläkö koet kaipaavasi huomiota. Sano seuraavaks että voi on terveystuote ja pekoni puhdistaa verisuonia, tai jotain yhtä hullua.
Kato sinäkin olet taas täällä keksimässä omiasi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sinällään täysin ymmärrettävää. Ei se pelkkä tieto auta jos syöminen on tunnepohjaista. Toki tuotakin asiaa voi ainakin johonkin asti harjoitella ja osin kyse on tottumuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itse leipoo leipänsä, niin ei niihin taikinoihin kyllä paljon rasvaa tule. Jauhoko lihottaa?
Ai nyt sorrun paheeseeni, eli otan itteni taas esimerkiksi, yhtenä kesänä jätin leivän päältä rasvan kokonaan pois ja päällysteenä muutenkin oli salaattia ja muuta kauden vihreää kuten tomaattia ja kurkkua, paprikaa, joskus joku silakkapihvi. Niin kylläpä vaan laihtui... Tosin en sitten muutenkaan rasvaa erityisesti syönyt tai makeaa.
Ai vilja lihottaa? Joo, mä oon tyhmä!
Vai tarkotiks sä itteäs, että sä niinko meinaat, että oon tyhmä kun kyselen että mitä leivän tilalle, niin sä että viljaa tietty!
Kerro mikä leivässä lihottaa?
Voi syödä vaikka pelkkää mäkkisafkaa, kunhan pitää oikeat ateriavälit ja kuluttaa enemmän kuin syö.
Laihduttaminen on oikeasti erittäin yksinkertaista ja on ihmeellistä kuinka hankalaa moni siitäkin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko oikeasti koskaan yrittänyt syödä itseäsi täysjyväviljalla kylläiseksi? Kyllä se nälkää pitää jos vaan syö tarpeeksi. Proteiinia monissa täysjyväviljoissa on ihan kohtuullisesti, ei toki erityisen paljon.
En todellakaan, enkä halua edes yrittää. Parempaakin ruokaa on saatavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai vilja lihottaa? Joo, mä oon tyhmä!
Vai tarkotiks sä itteäs, että sä niinko meinaat, että oon tyhmä kun kyselen että mitä leivän tilalle, niin sä että viljaa tietty!
Kerro mikä leivässä lihottaa?
Lihottavaa on se, että syöt liikaa, ja syöt rasvaa ja sokeria!
Mutta antaa olla...
Mä olen ikäni syönyt viljaa ja leipää, ja mulla ei ole ollut painon kanssa ongelmia!
tYHJÄN pään kun irrottaa niin paino laskee