Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin kannattaa 200-300 tonnia sijoittaa?

Vierailija
29.05.2015 |

Asuntojen hinnat laskevat. Pörssimarkkinoiden tulevaisuus vaikea ennustaa. Kaatuuko eu ja ekp jossakin vaiheessa? Mikä on turvallisin sijoitus? Kamppaileeko joku muu samanlaisten ajatusten kanssa? 

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän tuota isompi summa sijoitettu ihan tylsästi osakemarkkinoille, suurin osa vieläpä Helsingin pörssiin. Pieni siivu on Tuottoa.fi-palvelun kautta listaamattomassa yhtiössä. Jos haluat tasaista korkotuottoa, tsekkaa GF Money. Minulla oli siellä 20k€ vuoden ajan, kun tarjosivat hyvän koron, mutta noilla nykyisillä koroilla en raaski.

Minä sijoitan mummotyylisesti ja sijoitukseni on pitkälti sellaisia tylsiä osingonmaksajia. Kiinteistöihin olen sijoittanut REITien kautta, minulla on paria Jenkki-REITiä jotka maksavat kuukausittain osinkoa. Tappavan tylsää, mutta sopii minulle. Jenkkiosakkeita yhdistelemällä saat helposti kyhättyä salkun, joka sylkee osinkoja kuukausittain. Tavallisesti osinkoja maksetaan 4 x vuodessa ja kun ottaa firmoja, joilla on vähän erilainen tahti, niin osinkoja pukkaa jatkuvalla syötöllä. 

Minua ei haittaa, jos salkun arvo vähän heiluu. Sellaistahan se osakesijoittajan elämä on. Jos olet hysteerinen riskinkarttaja, niin vaikea on löytää turvallista tuottoa tässä korkoympäristössä.

Vierailija
22/50 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra-asuntoihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääntö nro 1: riskitöntä sijoitusta ei ole. Sääntö nro 2: mitä parempaa tuottoa haluaa, sitä enemmän on otettava riskiä. Sääntö nro 3: sijoitukset pitää hajauttaa. Sääntö nro 4: piensijoittajilla on tapana myöhästyä osakemarkkinoilla sekä nousuista että laskuista; katsotaan nyt vielä.

Vierailija
24/50 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 14:12"]

Sääntö nro 1: riskitöntä sijoitusta ei ole. Sääntö nro 2: mitä parempaa tuottoa haluaa, sitä enemmän on otettava riskiä. Sääntö nro 3: sijoitukset pitää hajauttaa. Sääntö nro 4: piensijoittajilla on tapana myöhästyä osakemarkkinoilla sekä nousuista että laskuista; katsotaan nyt vielä.

[/quote]

Jos osakemarkkinoille lähtee, niin ilman muuta kannattaa noin suuri summa hajauttaa ajallisesti.

Ap ei tosin kertonut, minkälainen sijoitushorisontti hänellä on ja minkälaista roolia tuo 200-300k€ näyttelee hänen kokonaisvarallisuudessaan. Jos haluaa fiksuja neuvoja, niin kannattaa kertoa lähtötilanne ja tulevaisuuden tavoitteet mahdollisimman kattavasti. Jos oma tilanne on sellainen, ettei itse tarvitse tuota summaa, niin osan rahoista voisi siirtää jälkipolville pidemmän ajan kuluessa.

Vierailija
25/50 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

OneCoin! Ei vittu! Siinä on varmaan kunnon kolikko!

Vierailija
26/50 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista asuntojen hinnoista: sijoitusasunnoiksi käyvien asuntojen hinta on NOUSSUT huomattavasti viimeisen parin vuoden aikana. Keskustayksiöiden hinnat alkaa olla pilvissä isoissa kaupungeissa ja monet ovatkin alkaneet ostaa kaksioita, lähes sama hinta ja sama tai parempi vuokratuotto. Hyvällä sijoitusasunnolla voi olla yli 5% tuotto. 

Vierailija
27/50 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa sijoittaa sotateollisuuden johtavien yrityksien osakkeisiin. Pääset rikastumaan muiden kuolemalla.

Vierailija
28/50 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä keskusta asuntojen hinnat on nousseet ja hurjasti ovatkin nousseet. Moni sanoo että nyt seistään harjan reunalla ja kohta tullaan lujaa alas. Käy niinkuin kesämökkien kanssa. Nekin ovat nyt laskussa vaikka pari vuotta sitten kaikki sanoi että näitten hinnat vaan nousee eikä ikinä laske. 

Vierailija
29/50 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ehtii sijottamaan Nokiaan Helsingin pörssissä... alta seitsemän euron saa. Kesällä jo voi olla toiset lukemat taulussa. Vahvaa nousua odotettavissa lähivuosina verkkomarkkinoilla + patenttisopimusten myötä. Toivottavasti alkaa vahva nousu jo nyt kesästä.

Jokaisen on syytä tietysti itse perehtyä siihen kohteeseen, mihin rahojaan laittaa, enkä minä ota mitään vastuuta tämän neuvon johdosta mahdollisesti tehtävistä sijoituksista tai sijoittamatta jättämisistä. 

Vierailija
30/50 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 14:16"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 14:12"]

[/quote]

Jos osakemarkkinoille lähtee, niin ilman muuta kannattaa noin suuri summa hajauttaa ajallisesti.

Ap ei tosin kertonut, minkälainen sijoitushorisontti hänellä on ja minkälaista roolia tuo 200-300k€ näyttelee hänen kokonaisvarallisuudessaan. Jos haluaa fiksuja neuvoja, niin kannattaa kertoa lähtötilanne ja tulevaisuuden tavoitteet mahdollisimman kattavasti. Jos oma tilanne on sellainen, ettei itse tarvitse tuota summaa, niin osan rahoista voisi siirtää jälkipolville pidemmän ajan kuluessa.

[/quote]

Perintörahoja jotka eivät vaikuta elämiseen eli mietin kohdetta jossa olisi paras mahdollinen tuotto ja josta lapsille eniten hyötyä. 

Vierailija
31/50 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta tuon hintainen auto?

Vierailija
32/50 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 14:29"]

Aina kannattaa sijoittaa sotateollisuuden johtavien yrityksien osakkeisiin. Pääset rikastumaan muiden kuolemalla.

[/quote]

Lockheed Martinia löytyy salkusta.

Vierailija
33/50 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

maahan/metsään, sen arvo tuskin laskee.

tuskin kiinteistöjenkään.

Vierailija
34/50 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämään.

Vierailija
35/50 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:32"]

Sijoittaisin metsiin ja luontoon.

[/quote]

Tulee aikapaljon kakkua jos sinne sijoittaa. Toki riippuu siitä, mitä sijoittaa. Esimerkiksi 200-300 tonnia ongelmajätettä on hieman eri asia, kuin vaikkapa sama määrä multaa.

Vierailija
36/50 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sijoittaa koko summa elektroniikkaan. Esim tämän ja viimevuoden puhelimet ja taulu tvt ovat parin vuoden päästä kysyttyä tavaraa. Elektroniikan arvo ei myöskään yleisesti laske vaan päinvastoin nousee ajan kuluessa.

Vierailija
37/50 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 16:17"]

Kannattaa sijoittaa koko summa elektroniikkaan. Esim tämän ja viimevuoden puhelimet ja taulu tvt ovat parin vuoden päästä kysyttyä tavaraa. Elektroniikan arvo ei myöskään yleisesti laske vaan päinvastoin nousee ajan kuluessa.

[/quote]

Myös ranskalaiset autot on haluttua tavaraa. Kannattaa siis nimenomaan ostaa uusi ranskis, siitä saa muutaman vuoden päästä omansa takaisin korkojen kera.

Vierailija
38/50 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitusneuvoja vai vauva aihe vapaa...mieti ensin sitä.

Vierailija
39/50 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä voi tulla hyviäkin ideoita.Esim tänään tuossa "en maksa perintöveroja" tuli monille uusi ajatus 

Vierailija
40/50 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sijoitettuna rahaa Vauraus Suomi Oy:seen. Kannattaa käydä niiden nettisivuilla katsomassa ja varata ilmaisen tapaamisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä