Mistä tikkaat lainaan, jotta saan lampun vaihdettua?
Siinä kysymys, jos joku tietäisi. Asunnossani on siis korkea katto ja lamppu pitäisi vaihtaa. Asun vuokralla, mutta vuokran antajalla ei kuulemma tikkaita ole. Pitääkö ostaa omat, vai saako jostain lainata? Miten te asian hoidatte?
Kommentit (12)
osta!ei tässä muutkaan toisten siivellä elä
Facen kautta kysymys. Kyllä joltain kaverilta luulisi löytyvän lainaan. Näin on ainakin ollut minun kaveripiirissä, kun mitä ihmeellisimpiä asioita (peräkärry, painepesuri tms.) on lainailtu toisillemme.
Voin ne ostaa ihan hyvin, mutta ongelmana on se missä niitä säilytän.. En ole varma mahtuuko häkkivarastoon, mutta asuntoon ei ainakaan. Tuolilta en ylety, katto niin korkea. Facea voin koittaa, jos jollain olisi. Ap
???
Soittaisin naapurin ovikelloa ja lainaisin tikkaat. Jos hänellä ei olisi, sitten seuraavan naapurin jne. Tunnen toki heidät, mutta pystyisin ventovieraaltakin kysymään.
Oliko tämä trolli? Ap etsii tikkaita facesta, kun seinän takaa luultavasti löytyisi...
Mä kävin kattelemassa yhtä uutta kämppää. Kiva kämppä, kahdessa tasossa. Olohuone oli korkea, meni vinosti n.6 metristä yli 7 metriin.
Olohuoneen katossa oli upotetut halogeenilamput. Mikä hemmetin arkkitehdin orgasmi on piirtää upotetut lamput noin korkealle? Mä kysyin siltä rakennusliikkeen esittelijältä, että sisältyykö asunnon hintaan tikkaat? Se sanoi, että noin korkealle saa kiivetä vain rakennustelineille, tai sitten pitää olla henkilönostin. No, mä sitten kysyi siltä, että mihinkäs komeroon semmoinen henkilönostin mahtuu? Se vaan naureskeli, ne on niin isoja vehkeitä, että ei ne oikeestaan mihinkään mahdu, paitsi tietysti tyhjään kämppään.
Eli osta kämppä henkilönostinta varten. Hmmm... miksei. Olishan se muodikkaan minimalistista.
Täälläkin on upotetut halogeenilamput, mutta kyllä onneksi tikkailta ylettyy vaihtamaan lampun. En tiedä olisko outoa mennä soittelemaan ovikelloa tikkaiden takia, kun en oikeastaan naapureita tunne. Ap
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:20"]
Täälläkin on upotetut halogeenilamput, mutta kyllä onneksi tikkailta ylettyy vaihtamaan lampun. En tiedä olisko outoa mennä soittelemaan ovikelloa tikkaiden takia, kun en oikeastaan naapureita tunne. Ap
[/quote]
Kysy huoltomieheltä/huoltoyhtiöltä lainaksi. Luulis onnistuvan.
Osta taitettavat tikkaat, ne saat sopimaan häkkivarastoon. Ei tarvitse jokaista lampunvaihtoa ja siivousta varten soitella naapureiden ovikelloja.
Lainaisin joltain tikkaita tai ostaisin.