Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ratkaiskaa lapsenhoito-ongelma

Vierailija
29.05.2015 |

Haluaisin palata töihin, mutta nuorin olisi hoitoon mennessä 1v 6kk. En raaski millään laittaa häntä vielä päiväkotiin. Pph ei varmaan ottaisi osa-aikaista (6h/päivä 3-4 päivää vkosa), kun pakettiin kuuluisi vielä 4v ja eskarilainen.

Mies ei halua jäädä kotiin. Hoitajan palkkaaminen tulisi liian kalliiksi, koska tekisin osa-aikaista pienimmän takia.

Onko tähän mitään muuta ratkaisua, kuin jäädä kotiin vielä vuodeksi

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaatte hoitajan kotiin ja teet kokoaikaista?

Vierailija
2/19 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kunnalliseen pph pääsee osa-aikaiseen hoitoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemmät pph ja eskarilainen päiväkotiin.

Vierailija
4/19 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki samaan päiväkotiin

Vierailija
5/19 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kaikkien tietävän, että olen pahin marttyyri sitten jeesuksen. Joudun uhrautumaan perheeni eteen. Empatiaa ja sympatiaa <3

Vierailija
6/19 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajan palkkaus ei ole kallista.

Vierailija
7/19 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Au pair?

Vierailija
8/19 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarilainen koulun eskariin josta kulkee itse iltapäiväksi pph:n hoiviin, missä pienemmät olisivat hoidossa.

Vierailija
9/19 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritätkö saada vahvistusta päätökselle jäädä vielä kotiin? Kuulostaa siltä että päätös on jo tehty kun teet esim. oletuksia siitä että pph ei onnistu. Päiväkoti on ihan hyvä vaihtoehto myös, usein mainettaan parempi.

Vierailija
10/19 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää puoleksi vuodeksi kotiin, sitten kaikki päiväkotiin?

Vierailija
11/19 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa joku opiskelija tai au pair hoitamaan lapsia kotiin?

Vierailija
12/19 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin mä noin pienen laittaisin päiväkotiin, kun pph:lle! Perhepäivähoitajia on moneen lähtöön ja hoidon laatu ei aina ole sitä mitä luvataan.

Vierailija
13/19 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vanhemmista vie ja toinen hakee lapset. Menette eri aikaan töihin, niin että lasten hoitopäivät lyhenevät. Toinen menee niin aikaisin töihin kuin työnantajalle vain sopii.

Vierailija
14/19 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 12:40"]Mieluummin mä noin pienen laittaisin päiväkotiin, kun pph:lle! Perhepäivähoitajia on moneen lähtöön ja hoidon laatu ei aina ole sitä mitä luvataan.
[/quote]

Samaa mieltä. Meidän pph kuljetti viittä pientä lasta autossa. 2 lasta samassa turvavyössä. Ei turvaistuimia. Jätti lapset kaupan pihaan autoon yksin

Vierailija
15/19 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla oli pph:na osa-aikalapsia. Ne vaan kannattaa kirjata ainakin joissain kunnissa kokopäivälapsiksi jotta saa kuntalisän mikä tulee perheelle edullisemmaksi. Sitten ei vaan käytä niitä kaikkia päiviä jos ei tarvitse, mutta oikeus toki on käyttää jos tarvitsee. Yksityinen siis olin. Missäpäin ap asut? Itse jatkan pph:na syksyllä tai ensi vuoden alussa. Tosiaan on meitä moneen lähtöön, mutta esim Helsingissä on hoitolasten kuljettaminen omalla autolla kokonaan kielletty.

Vierailija
16/19 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. Ja kun joku oli sitä mieltä että haluan vaan vahvistusta jäädä kotiin , niin päinvastoin. Olen täysin kyllästynyt kotielämään.

Oliko jollain tietoa hoitajan hinnasta? Jos palkkaisi kotiin 20/h/vko. En ole kovinkaan hyväpalkkaisessa työssä.

Vierailija
17/19 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Helsingissä asun, kun joku sitä kysyi

Vierailija
18/19 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidontuki 600-800/kk, plus lapsilisät = osa-aikainen lastenhoitaja kotiin?

Vierailija
19/19 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kotona yksityinen pph kotona kolmen lapsen kanssa - tarkista Kelan sivuilta kuinka paljon saisitte hänelle Kelalta tukea. Me maksamme hänelle vähän sen päälle plus työnantajamaksut, joista tulee meille kulua yhteensä n. 350 - 400 eur kuussa. Hoitajan palkka on reilu 1100 eur, joten aika pieni, mutta tekee siis kolmea päivää viikossa, jonka itse myös teen. En tiedä mitä kolmen hoitomaksu olisi 60 %:isena, mutta luultavasti menee näin edullisemmin. Ja säästyy hoitopaikkaan kuljettamiselta. Meillä tosin isoin vasta menossa eskariin, joten en tiedä vaikuttaako se hoitajan saamaan rahaan.