Parsaa ja hollandaisekastiketta. Mitä muuta seuraksi?
Vihreää tankoparsaa. Kastikkeen teen itse. Mitä muuta seuraksi?
Koskaan ennen en ole keittänyt parsaa. Saati tehnyt hollandaisekastiketta. Miten lie onnistuu, kun mulla on vaan suolaamatonta voita.
Kommentit (9)
mä oon syönyt viimeisinä viikkoina ihan hirveesti vihreetä parsaa. joko olen keittänyt sen ja syönyt majoneesilla (purkista, laiska kun olen) tai sitten paistanut. yleensä munakokkelin kanssa, tai muiden vihannesten. pihvin ja lohen lisukkeeksikin se käy. alkuruoaksi tai lisukkeeksi.
Kun nyt Suomessa ollaan, niin ehdotan tarjottavaksi myös makaronilaatikkoa. Ketsupin kanssa se tukee parsan hentoa makua niin täydellisesti, että parsan voi jättää poiskin ja tarjota lisää makaronilaatikkoa.
Ei se haittaa että voi on suolaaamatonta, sitä suolaa voi lisätä sitten suolapurkista.
Parsat ja kastikkeen voi tarjota joko erillisenä alkuruokana ja sitten tarjota päälle esim. lihaa tai kalaa jollain lisukkeella, tai sitten voi laittaa toki parsat pääruoan lisukkeeksi. Esim. itse söin viime viikolla parsaa kastikkeella, uuttaperunaa ja leivitettyä kampelaa. Myös esm. grillattu liha käy parsojen kaveriksi pääruokalautaselle. Tai vegeversioon vaikka riisillä ja mausteilla täytetyt tomaatit.
Hyvälaatuista kinkkua ja tomaattia. Valkoista kalaa ja salaattia.
Kiitos.
Taidan valita tuon uppomunat kaveriksi. Kaapeissa ei ole juuri mitään ihmeellistä. Nyhtöpössua vaan ja rehuja (tomaattia, sipulia, basilikaa yms).
t.ap
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:19"]Vihreää tankoparsaa. Kastikkeen teen itse. Mitä muuta seuraksi?
Koskaan ennen en ole keittänyt parsaa. Saati tehnyt hollandaisekastiketta. Miten lie onnistuu, kun mulla on vaan suolaamatonta voita.
[/quote]
Savulohifilee, uudet potut ja matjes-silli kanamunasipulilla
Lohta! Nam :)