Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun päiväkotien ryhmäkoot nyt kasvavat, tapaturmat lisääntyvät.

Vierailija
29.05.2015 |

Tullaan näkemään lööppejä loukkaantumisista, karkaamisista ja jopa kuolemista. Jo nyt monessa päiväkotiryhmässä ollaan aivan veitsen terällä, kun aikuiset eivät vain riitä kaikille lapsille. T: lastenhoitajanne

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä isompi ryhmä sitä enemmän lapsen pitäisi pärjätä itse.Hoitajat eivät ole koneita joilla on sata kättä joilla auttaa jokaista lasta.Siellä ne ovat aika lailla omillaan.Et muistakaahan vanhemmat opettaa lapsenne mahdollisimman omatoimisiksi ennen päiväkodin aloittamista.Avutonta naperoa sinne ei kannata viedä.

Vierailija
42/46 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös opettaa lapsi olemaan ikävöimättä ja itkemättä äitiä ja isää, koska yksi ihminen lepohuoneessa, max 2, ei ehdi kovin montaa hyssyttelemään, ja nimenomaan siellä se ikävä usein pulppuaa valtoimenaan. Samoin kannattaa opettaa lapsi leikkimään muiden kanssa ja pärjäämään itsenäisesti konfliktitilanteissa. Lasten yhteisleikkien tukemiseen jää ensi syksynä entistä vähemmän aikaa. Ei kukaan, taitavinkaa, ammattikasvattaja pysty vastaamaan 8-20 lapsen tarpeisiin, sillä käytännössä nuo lapsiluvut ovat tuollaiset, paperilla toki puhutaan yksi hoitaja per 7 lasta (ensi syksynä 8), mutta monissa arjen tilanteissa tulee yhden aikuisen selvitä vähintään puolen tai jjoskus opa koko lapsiryhmän kanssa yksin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 08:05"]

Olen ollut sijaisena päiväkodeissa ja on kyllä rankin työpaikka jossa olen ikinä ollut. Kahdeksan lasta aikuista kohden on sulaa hulluutta. Miettikää vähän sitä vastuuta. Lastenhoitajana ei voi koskaan olla töissä puoliskarppina vaikkapa päänsäryn vuoksi, ja lapsetkin oireilevat porvarijohtoista yhteiskuntaa kun vanhemmat ovat tiukoilla.

[/quote]Päiväkotia olen sen verran leikkinyt, että ymmärrän täysin henkilökunnan huolen. Itsellä ollut joskus neljä lasta hoidettavan ja silloij juuri ja juuri jaksoi. Nyt eläkkeellä kolme hoidokkia ajoittain ja jos en rakastaisi heitä hullun lailla, niin en jaksaisi.

Vierailija
44/46 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 06:53"]

Onneksi lapseni pääsi perhepäivähoitajalle. Vaikka niistä ei ikinä tiedä millaisia ovat niin omamme vaikuttaa erittäin mukavalta. Eikä ainakaan ole 4 lasta aikuista kohden.

[/quote]Voisin kertoa kauhutarinan kunnallisesta perhepäivähoitajasta, mutta en kirjoita, sillä minut tunnistettaisi sen perusteella.

Olkaa vanhemmat tarkkoina ja huomatkaa pienetkin muutokset lapsenne käytöksessä.

Vierailija
45/46 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukumeininki ei tue lapsen kehitystä ja hyvinvointia, ja ongelmat tulevat kasvamaan. Uskomatonta, että sitä halutaan! Häpeällistä toimintaa hallitukselta. 

Vierailija
46/46 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 07:32"]

Tullaan näkemään lööppejä loukkaantumisista, karkaamisista ja jopa kuolemista. Jo nyt monessa päiväkotiryhmässä ollaan aivan veitsen terällä, kun aikuiset eivät vain riitä kaikille lapsille. T: lastenhoitajanne

[/quote]

Tai sitten aikuisten käytöksen pitäisi muuttua. Minulla on kokemusta päiväkodista 3 vuoden ajalta nykyisen käytännön mukaan: 3 isompaa "vahinkoa" (joista yhtä ei huomannut yksikään pihalla olleista työntekijöistä) ja yhden kerran lapsen sormet olivat murtua oven saranoiden välissä. Ei se määrä, vaan se laatu -ja korkeammat aidat taas kerran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi