miten lämmitätte paistinpannun?
oma tuttava laittoi paistinpannun täyteen vettä, levy päälle ja odottamaan pannun lämpeämistä, koska tyhjää pannua ei kuulemma saa laittaa levylle??? Siis mitä hittoa? Onko tää oikeesti joku yleinen tapa vai joku "omiin fysiikan lakeihin" perustuva juttu?
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 23:15"]Laitan minuutiksi mikroon.
[/quote]Mä teen notskin olkkariin ja lämmitän siinä.
Mä teen teflonpannun kanssa samoin. Eiks kaikki tee!
Laitan hellaan tulet ja laitan levylle valurautapannun. Siihen mitään vesiä tarvita.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 23:13"]
[/quote]
Ei. Pannun saa lämmittää tyhjänä, mutta sitä ei kannata turhaan seisottaa kuumalla levyllä.
Paistinpannun lämmitän laittamalle sen levylle ja levyn päälle.
Riivinraudan lämmitän kertomalla, että se näyttää laihtuneen muutaman kilon ja näyttää tänään erityisen hyvältä.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 23:15"]
[/quote]
Ei. Pannun saa lämmittää tyhjänä, mutta sitä ei kannata turhaan seisottaa kuumalla levyllä.
[/quote]
mulla on kyllä teflonpannut säilyneet tosi paljon pidempään hyvänä, kun kuumennan veden kanssa. Ero on suuri.
Rauta eu käy mikroon. Huono vutsi.
Teflonpannut on paskoja. Pinta vaurioituu jo 250 asteessa, mutta tämä lämpötila taas ei riitä kunnolla paistamiseen:
Teoriassa 250 astetta saattaa riittää ruoanvalmistuksessa, sanoo Työtehoseuran vastuukouluttaja Tarja Marjomaa. Käytännössä on kuitenkin vaikea pitää teflonpannun lämpötila juuri siinä sopivassa haarukassa, jossa ruoka paistuu hyvin eikä pinnoite kärsi.
No itse en mitenkään, käyn suoraan hommiin, mutta mies lämmittelee vähän lipaisemalla taikka ihan käsiä käyttäen.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 23:19"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 23:15"]
[/quote]
[/quote]
mulla on kyllä teflonpannut säilyneet tosi paljon pidempään hyvänä, kun kuumennan veden kanssa. Ero on suuri.
[/quote]
Mulla on hyvä teflonpannu, joka on kestänyt kovassa käytössä jo 6 vuotta tyhjänä lämmittämistä. Sitten on ollut huonoja pannuja, joista pinnoite irronnut jo kahden käyttökerran jälkeen.
Laitan levyn kolmosellaj munakellosta 3 min niin se on just sopiva silloin eikä pala pilalle
Pannulle laitetaan rasvaa kun se lämpiää, silloin se ei ole tyhjä.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 09:40"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 09:36"]
Ai miten lämmitän paistinpannun? No laitan sen liedelle saakeli!!! Näille veden kanssa läträäjille tiedoksi: 20v. ravintolankeittiössä kokanneena voin kertoa, etten ole ikinä nähnyt että kukaan laittaa vettä pannulle sitä lämmittäessä. Mistä lie niksipirkasta joku sen joskus napannut.
[/quote]
Ammattikokilta sain ohjeen "läträtä vedellä"
[/quote]
Nyt sua on taidettu kyllä huijata.