miten lämmitätte paistinpannun?
oma tuttava laittoi paistinpannun täyteen vettä, levy päälle ja odottamaan pannun lämpeämistä, koska tyhjää pannua ei kuulemma saa laittaa levylle??? Siis mitä hittoa? Onko tää oikeesti joku yleinen tapa vai joku "omiin fysiikan lakeihin" perustuva juttu?
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 23:32"]
Laitan levyn kolmosellaj munakellosta 3 min niin se on just sopiva silloin eikä pala pilalle
[/quote]
mihin noin viileää pannua tarvitaan? Mä paistan pannulla lähinnä pihvejä tai ruskistan lihaa, tai paistan kalaa. Pihville pannun pitää olla yosi kuuma.
Eikö kellään teistä ole kuumailmapuhallinta? Se on vaaraton teflonille, kun se vain puhaltaa ilmaa. Teflonin kemiallinen kestävyys on huipputasoa, eikä se kärsi ilmasta.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 00:20"]
Eikö kellään teistä ole kuumailmapuhallinta? Se on vaaraton teflonille, kun se vain puhaltaa ilmaa. Teflonin kemiallinen kestävyys on huipputasoa, eikä se kärsi ilmasta.
[/quote]
Föönillä hoituu.
Täälläpä onkin oikeita vitsiniekkoja :)
- ap
Uunissa. Teflon kestää n. 250 astetta. Jos uunin säätää 220, pannu kestää.
Miksi se tyhjänä pitäis lämmittää? Kyllä mä ladon ruuat pannulle ja levy päälle.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 08:35"]Miksi se tyhjänä pitäis lämmittää? Kyllä mä ladon ruuat pannulle ja levy päälle.
[/quote]
Jep, pihvit kiehumaan....
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 23:28"]
Mulla on hyvä teflonpannu, joka on kestänyt kovassa käytössä jo 6 vuotta tyhjänä lämmittämistä. Sitten on ollut huonoja pannuja, joista pinnoite irronnut jo kahden käyttökerran jälkeen.
[/quote]
Teflonin sulaminen on haitallista papukaijoille. Sitä ei saa lämmittää tyhjänä.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 08:44"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 08:35"]Miksi se tyhjänä pitäis lämmittää? Kyllä mä ladon ruuat pannulle ja levy päälle. [/quote] Jep, pihvit kiehumaan....
[/quote]
Kiehumaan? En mä sinne mitään vettä laita!
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 08:35"]Miksi se tyhjänä pitäis lämmittää? Kyllä mä ladon ruuat pannulle ja levy päälle. [/quote] Jep, pihvit kiehumaan....
[/quote]
Niin saa hyviä harmaita pihvejä. Jos väriä haluaa, kurkuma antaa kivan nätin värin.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 08:45"]
[/quote]
Kiehumaan? En mä sinne mitään vettä laita!
[/quote]
Miten saat ne pihvit kuivattua vai ostatko valmiiksi kuivalihaa? En ole kokeillukaan paistaa kuivalihasta pannulla pihvejä...
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 08:45"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 23:28"]
Mulla on hyvä teflonpannu, joka on kestänyt kovassa käytössä jo 6 vuotta tyhjänä lämmittämistä. Sitten on ollut huonoja pannuja, joista pinnoite irronnut jo kahden käyttökerran jälkeen.
[/quote]
Teflonin sulaminen on haitallista papukaijoille. Sitä ei saa lämmittää tyhjänä.
http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Teflon
[/quote]
Monille muille linnuille jo pannulle päätyminen on haitallista.
Siinä kohtaa kun pitää miettiä miten paistinpannua käytetään, ollaan liian pitkällä uusavuttomuudessa.
Pannun pohjalle tilkka vettä ja levy päälle, kun vesi kiehuu, niin pannu on juuri sopivan lämpöinen (esim. öljylle). Sopii raudalle teflonille, teräkselle. Toimii erittäin hyvin, näin olen tehnyt jo vuosia.
P. vesimääräksi riittää muutama ruokalusikallinen eli noin 0,5 desiä
Laitan pannulle vettö sen verran että pohja peittyy, kun kiehuu, pannu on sopivan kuuma.
Yhden pannun olen saanut vääntymään pilalle kun en laittanut vettä, siksi teen nyt näin.
Ai miten lämmitän paistinpannun? No laitan sen liedelle saakeli!!! Näille veden kanssa läträäjille tiedoksi: 20v. ravintolankeittiössä kokanneena voin kertoa, etten ole ikinä nähnyt että kukaan laittaa vettä pannulle sitä lämmittäessä. Mistä lie niksipirkasta joku sen joskus napannut.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 09:36"]
Ai miten lämmitän paistinpannun? No laitan sen liedelle saakeli!!! Näille veden kanssa läträäjille tiedoksi: 20v. ravintolankeittiössä kokanneena voin kertoa, etten ole ikinä nähnyt että kukaan laittaa vettä pannulle sitä lämmittäessä. Mistä lie niksipirkasta joku sen joskus napannut.
[/quote]
Ammattikokilta sain ohjeen "läträtä vedellä"
Laitan pannun levylle, levy päälle kutoselle, pannulle öljyä ja kun näyttää kuumalta, ruoka pannulle paistumaan, levy neloselle.