Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin tehdä vähemmän töitä, miten kysyn työnantajalta?

Vierailija
28.05.2015 |

Olen aikasemmin sairastunut masennukseen ja minulla on todettu ahdistuneisuushäiriö. Irtisanouduin silloisesta työstäni ja olin työttömänä ns. omakustanteisesti jonkin aikaa. Hain sitten uutta, vähän mukavempaa työtä ja sainkin töitä. Työtunteja on sopimuksen mukaan vähintään 30h/vko. Tuntuu kuitenkin etten jaksa aamuisin aina nousta, eikä elämänilo ole täysin tullut takaisin ja haluaisin välttää sairaslomat jne.
Miten sanon uudelle pomolle, että haluaisinkin tehdä vain 20-25h/viikossa, eli n. yhden vuoron vähemmän töitä. Hän kuitenkin kysyy syytä, enkä tahdo hänelle kertoa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että elämäntilanteesi on nyt sellainen, että toivoisit lyhyempää työaikaa. Ei sitä sen tarkemmin tarvitse selittää.

Vierailija
2/5 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei tarvitse tarkemmin selitellä. Ei ainakaan minulle tarvitsisi. 

Jotkut eivät kuitenkaan ole aina näistä ihan kartalla ainakaan pienissä yrityksissä, ja saattavat vaatia. Voit vedota esimerkiksi omaan terveyteen tai jonkun "läheisen" heikkoon terveydentilaan. Älä kuitenkaan missään nimessä kerro ahdistuksesta ja masennuksesta! Monet työnantajat eivät ymmärrä, ja hankkiutuvat mahdollisuuden tullen eroon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen vasta aloittanut, koeaikaakin jäljellä. Mietin, että pitääkö se mua ihan lusmuna jos haluankin tehdä vähemmän töitä. Kesäkin tulossa ja kaikkien lomat..

Vierailija
4/5 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/5 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö jaksaisi edes koeaikaa pidemmällä työajalla, ja sen loputtua pyytäisit lyhempää työaikaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän