Voiko hyvä äiti kasvattaa lapsista luonnehäiriöistä ?
Tunnen perheen missä äiti on kultainen luonne sellainen äiti Teresa tyyppi, mottona muut ennen itseä. Perheen isää en tunne tarkemmin mutra mitään huonoa e n ole kuullut hänestä mainittavan ja pienellä paikkakunnalla jutut kulkee jos niitä on, perheen lapset on enemmän tai vähemmän luonnehäiriöisiä, en ala avaamaan tätä enempää, mutta olen miettinyt pääni puhki mistä nämä piirteet tulee kun vanhemmat ovat kunnollisia. Selittäkää viisaammat.
Kommentit (7)
Tunnen useitakin kasvatus- tai opetusalan ihmisiä, joiden lapsilla on ollut monenlaisia ongelmia tai lapset ovat voineet olla hyvinkin häikälemättömiä muita kohtaan.
Huono kaveripiiri on avainsana joidenkin nuorten huonoon käytökseen.
Tiedän tuollaisen tapauksen. Mulle vaikuttaa siltä, että lapsia on pidetty pumpulissa vähän liikaa, eivät ole oppineet suhtautumaan pettymyksiin oikealla tavalla, eivätkä osaa olla empaattisia, kun heiltä ei ole sitä vaadittu. Ovat ns. maailman napoja. Äiti on oikea marttyyri ja uhraa elämänsä ja terveytensä, ettei lapsille vaan tulisi paha mieli. Vaikuttaa oikein mukavalta ihmiseltä, mutta tarkemmin tutustuessa olen tajunnut, että hänellä itsellään on traumoja omasta lapsuudesta, ja yrittää liikaa välttää vanhempiensa virheitä.
Mitä tarkoittaa luonnehäiriöinen?
Moni maallikko niputtaa esim. neurologiset poikkeamat samaan kastiin kuin muista syistä johtuvat käytös- tai keskittymisongelmat.
Kasvatuksella ei voi aiheuttaa neurologista poikkeavuutta, neurologinen poikkeavuus voi aiheuttaa monenlaisia ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 22:22"]
Huono kaveripiiri on avainsana joidenkin nuorten huonoon käytökseen.
[/quote]
Lasten orastavissa ihmissuhteissa testataan yleensä onko kasvatus onnistunut siihen asti hyvin. Jos nuori on valinnut kaverinsa huonosti niin en minä ainakaan sitä ihan sisäsyntyisenä pidä.
Vähän vaikea ottaa kantaa sen enempää ellet voi avata tuota mainitsemaasi lasten luonnehäiriötä. Millainen häiriö?
Voi olla sisäsyntyistä, tai sitten perheellä on komeat kulissit ympärillään.