Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TYTÄR ON EHKÄ RASKAANA

Vierailija
28.05.2015 |

Minun 17v tytär on seurustellut 2 vuotta poikaystävänsä kanssa, mutta nyt lähiaikoina olen huomannut hänen olevan kalpean ja huonovointisen näköinen ja on todella itkuinen... Ei siis itke meidän nähden, mutta huoneesta kuuluu itkemisääniä. Yhdesti "salakuuntelin" (Anteeksi, tiedän että ei saa salakuunnella) ohimennessäni heidän puheita, ja molemmat kuulostivat tosi vakavilta. En saanut selvää käytävälle asti mistä puhuivat, mutta poikaystävä sanoi "Musta tuntuu että et pärjää yksin"...mitä tuo tarkoittaa?? En tiedä mitä tapahtuu, mutta asia häiritsee minua. En oikein viitsi kysyä suoraan, koska se luultavasti olisi hyvin ahdistavaa. Mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä? En halua olla tunkeileva.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onkos asiaan saatu mitään tolkkua?

Vierailija
2/30 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko AP sai selkoa tilanteeseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran, kun kuulet itkua, koputat ovelle ja kysyt mikä hätä tytöllä on.

Vierailija
4/30 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 08:57"]

Seuraavan kerran, kun kuulet itkua, koputat ovelle ja kysyt mikä hätä tytöllä on.

[/quote]Tämä on järkineuvo. Niinhän ihmisten pitää tehdä. Teinien kohdalla liian usein ajatellaan, että annetaan sille omaa rauhaa, vaikka pitäisi kysyä, voiko olla avuksi, haluaako nuori kertoa jotain. 

Vierailija
5/30 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun aloittajahan jo joku päivä sitten kertoi toisessa ketjussa että tyttärellä on lääkeriippuvuus.

Vierailija
6/30 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottaisin että kysyisit kuitenkin suoraan! Saisit asialle varmuuden eikä tarvitsisi spekuloida.

Vierailija
7/30 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kirjoitusvirheet. Minulla on lievää lukihäiriötä.
-ap

Vierailija
8/30 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko varma ettei poikaystävä jättänyt tms.

Vierailija
9/30 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kysyt suoraan, mikä vaivaa. Ei ehkä ole kyse raskaudesta, mutta mikä ikinä tyttöä vaivaakin, voi olla ettei hän saa sinulle kerrottua ja auttaisi jos kysyisit häneltä. Itse ainakin teininä kaipasin vielä paljonkin tukea äidiltäni. Kuuntele mitä hänellä on sanottavanaan, auta ja tue.

Vierailija
10/30 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna ottaisin asian puheeksi, mutta en suoraan mainitsisi raskausasiaa. Jos sanot vaikka, että olet huomannut että tyttären mieltä painaa joku ja kysyt haluaisiko hän jutella kanssasi.

Vierailija
11/30 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 22:08"]Ootko varma ettei poikaystävä jättänyt tms.
[/quote]

Tänään viimeksi oli poikaystävä käymässä.
-ap

Vierailija
12/30 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että saattaisi olla myös syömishäiriö tai masennus

Vierailija
13/30 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 22:05"]Ehdottaisin että kysyisit kuitenkin suoraan! Saisit asialle varmuuden eikä tarvitsisi spekuloida.
[/quote]

Asiaa on vaikea yrittää ottaa puheeksi, koska tytär ei yleensä koskaan halua puhua asioistaan. Poikaystävän kanssa kyllä juttelee paljon huoneessaan..
-ap

Vierailija
14/30 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voi jutella tyttösi kanssa, kerro että olet huolissasi, koska tyttö näyttää huonovointiselta ja itkeneeltä.

Vierailija
15/30 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 22:14"]Mikset voi jutella tyttösi kanssa, kerro että olet huolissasi, koska tyttö näyttää huonovointiselta ja itkeneeltä.
[/quote]

Huomenna voisin yrittää jutella, jos siis suostuu puhumaan.
-ap

Vierailija
16/30 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta äiti kysyi aikoinaan suoraan (oli kuulemma jotenkin aistinut, että voisin olla raskaana. Varmaan juuri käytöksestäni yms.) Olinhan minä ja vastasin suoraan äidilleni. Hän oli tukenani koko ajan ja nyt mahtava isoäiti meidän lapsellemme :). Raskaus ei ollut vahinko, mutta kyllä tuollaisen ison uutisen kertominen oli jännittävää. Ei hän välttämättä tietysti raskaana ole, mutta kerroin oman kokemukseni. 

Vierailija
17/30 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin jo, että kirjoitat minusta, mutta en ollut tänään poikaystävällä. Menen vasta huomenna. Ja minulla oireilee syömishäiriö, taas. Ja muutenkin on paha olla. Mun äiti ei tiedä, että se oireili jo 13-vuotiaana. Itse en uskaltaisi mitään kertoa äidilleni (jotenkin en vain saa sanottua, että kaikki ei ole ok), mutta olisin todella kiitollinen, jos mun äiti tulisi mun huoneeseen, halaisi ja kysyisi onko kaikki ok. Se antaisi "luvan" kertoa, sitten ehkä jopa uslaltaisin kertoa.

t. 17v

Vierailija
18/30 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 22:12"]Kuulostaa siltä, että saattaisi olla myös syömishäiriö tai masennus
[/quote]

Masennusta tytöllä on ollut aiemmin, mutta ei kyllä käyttäydy nyt samalla tavalla. On jotenkin kireän oloinen, ruokaa kyllä syö ihan normaalisti, näyttää kalpealta ja käy ihmeen pitkiä keskusteluja poikaystävän kanssa huoneessaan...Mutta ei käyttäydy masentuneesti tms.
-ap

Vierailija
19/30 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 22:09"]Sinuna ottaisin asian puheeksi, mutta en suoraan mainitsisi raskausasiaa. Jos sanot vaikka, että olet huomannut että tyttären mieltä painaa joku ja kysyt haluaisiko hän jutella kanssasi.
[/quote]

Voisin huomenna kysyä koulun jälkeen että onko kaikki hyvin. Se ei ainakaan olisi liian ahdistavaa tytölle, kun saisi itse kertoa.
-ap

Vierailija
20/30 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo poikaystävän kommentti ihmetyttää. Voiko olla että tyttäresi on raskaana ja haluaisi ns. pärjätä yksin lapsen kanssa? Silloin poikaystävän kommentissa olisi järkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän