Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poistetaanko uunilohesta nahka ennen vai jälkeen paiston? Entä pippurikerma, ennen vai jälkeen uunissa olon?

Vierailija
26.01.2022 |

Netti neuvoo sitä sun tätä, mutta miten saada paras lopputulos?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se nahka, lohen rasva ja kerma ala jotenkin härskiintyä keskenään uunissa ja haisemaan?

Vierailija
22/34 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla lohen kanssa piparjuurta. 1 prk smetanaa, pari tl piparjuuritahnaa (kaupasta löytyy tuubi) ja purkki kermaa. Muistaakseni Mysi Lahtisen ohje. On tosi hyvää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko munakastike hyvä, siis sellainen johon muusataan kananmunaa?

Vierailija
24/34 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nahka on namia. T. SM jesse

Vierailija
25/34 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään linkkiä hyvään uunilohireseptiin? Saa olla sitruksinen, vähän aitoa kermaa, tai jotain muuta.

Olen pitänyt enemmän nieriän mausta ja sitä olen tehnyt joitakin kertoja uunissa, mutta hyvä lohi olisi varmaan kokeilemisen arvoinen. Lohta olen lähinnä syönyt vain sushin päällä tai sisällä.

Kysyin töissäkin uunilohesta vinkkejä, ja työkaveri ehdotti jotain mihin tuli paksu kerros läskistä pekonia kalan päälle ja uitetaan ruokakermassa ja palanutta kuivatilliä! Näytti ylpeänä kännystä kuvaa tekemästään, sen lohen reunat tirisi rasvaa, ei siitä edes enää tiennyt että siellä alla on lohi tai kala ylipäätään, ja minulle tuli pelkästä kuvasta huono olo.

Suolaa ja sitruuna viipaleita päälle ja 175 asteiseen uuniin noin 20 min riippuen kalan koosta.

Sitruuna tai limetti on hyvä lohen maun nostaja ja siihen jotain mieleistä yrttiä plus mustapippuria. Jase suolaripaus.

Vierailija
26/34 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä höyrytän kalan ja jätän nahan paikoilleen. Kypsänä se on helppo irroittaa. Saatan joskus syödä vähän sitäkin..

Vierailija
27/34 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruuna ja smetana niillä en pilaa lohtani. Kalaneuvoksen maustetta ja kermaa pari desiä. Ensin vuoan pohjalle loraus öljyä ja kalafilee nahkapuoli alaspäin vuokaan.

Vierailija
28/34 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se nahka, lohen rasva ja kerma ala jotenkin härskiintyä keskenään uunissa ja haisemaan?

.höpö höpö. Laitapas joskus leipäjuustoa vuokaan päälle loraus kermaa ja uuniin. Maistuu todella hyvälle.

Vierailija
29/34 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suositaan erillistä kastiketta ja rasvaiseen kalaan sopii paremmin raikas, sitruunainen tai yrttinen kastike ilman lisärasvaa. Nahka kannattaa viillellä ja paistaa rapeaksi grillivastuksen alla. Näin vähentää hävikkiä ja säästää rahaa. Yhdestä fileestä tulee annos enemmän näin ja nahkassa on kaikkea hyvää ja terveellistä.

Vierailija
30/34 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nahan alla fileen keskellä on lisäksi hiukan harmaata ”pahaa” lihaa jonka voi kaapia pois.

Se on lohen rasvaa ja se tosiaan maistuu savelle.

Vierailija
31/34 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä vuokaan pohjalle peruna sipuli seos pakasteesta kaupasta niin helppo avaa pussi valuta vuokaan.Purkki kermaa ripaus mustaa pippuria ja valkopippuria.Päälle lohi nahka ylöspäin.Sitten uunissa kunnes porisee kunnolla hautuu kypsäksi pehmeäksi tuoksuu hyvältä ( suolaa jos tykkää) sitten vasta otetaan haarukalla rullaten nahka pois.Se harmaa värinen on rasvaa se usein otetaan pois.Nahkaa ei yleensä syödä mutta jotkut tykkää. Tilliä päälle ja puristettua sitruunaa sekin on maku kysymys. Punajuuret sopii. Olutta tai mehua.

Vierailija
32/34 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkeen ja ennen.

Vierailija
33/34 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esinahka pois?

Sehän ei pelastu kuoleman jälkeen joten ei sillä ole mitään merkitystä.

Vierailija
34/34 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukuntia on monia kuten tästäkin keskustelusta huomaa. Mä tykkään syödä nahkoineen päivineen. Ainut vaan, että kalan nahka ei oikein näytä kovin herkulliselta. Siksi laitan lohen uuniin nahkapuoli alaspäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän