Miten paljon muistat lapsuudestasi ja minkä ikäinen olet?
Mä en muista juuri mitään. Joitain pieniä yksittäisiä hetkiä muistan, ja tunnetiloja, mutta suuren suuri osa on pelkkää sumua. Ihan onnellinen lapsuus on ollut, joten mietinkin, että onko normaalia olla muistamatta?
Ikää mulla on 27 vuotta, joten ei lapsuudestakaan ihan tolkuttomasti ole aikaa.
Kommentit (11)
En kanssa muista juuri mitään.
m39v
Muistan tosi paljon kaikenlaisia yksityiskohtiakin n. 3-vuotiaasta alkaen. Muistan esim. millaiset vaatteet mulla oli päällä, kun jouduin 4-vuotiaana pitkäksi aikaa sairaalaan, tai millaiset verhot oli tädilläni, kun kävin isän kanssa hänen luonaan kylässä. Ja monia muitakin tuon tapaisia juttuja muistan. Olen nyt 55-v.
Muistan yksittäisiä tapahtumia, leikkejä ja keskusteluja, paikat melko hyvin vaikka asun nykyään eri kaupungissa. En muista juuri kenenkään lapsuudenaikaisten kavereiden nimiä. Ikää on 29
En muista tunnetiloja, mutta juuri joitain yksittäisiä hetkiä. 9-10 ikävuodesta eteenpäin alkaa pikkuhiljaa tulemaan enemmän muistoja, mutta silti muistan hyvin huonosti jopa viiden vuoden takaista elämääni. Olen 20-vuotias.
Muistan hyvin vähän juttuja ajasta ennen yläastetta ja ikää vasta 28. Joitakin ihan ihmeellisiä juttuja jäänyt mieleen kuten 4vuotiaana laivamatkalle lähtiessä odotimme taksia ja serkullani oli eripari hanskat. Seuraava muisto/muistikuva jostain 7 vuoden iästä
3-vuotiaasta ensimmäiset muistot. Muistan paljon lapsuudesta.
N50
En muista juuri mitään, vain jotain välähdyksiä. 44 on ikää.
Muistan varhaislapsuudesta (3luokalle asti sanotaanko) pulkkaretkiä, erään näkymän ja siihen liittyvät ajatukset, päiväkerhon, eka- ja tokaluokan ja siitä eteenpäin onkin ihan sumua vaan. Ikääkin on vasta 13
En muista juuri mitään lapsuudesta enkä nuoruudesta. Lähinnä yksittäisiä riekaleisia mielikuvia, joista en ole varma ovatko ne todellisia muistoja vai kuviteltuja. Olen 27-vuotias ja minun kohdallani muistamattomuus johtuu traumasta ja dissosiaatiosta.
Ihan satunnaisia asioita. En paljon mitään. Olen 15v.
Muistan paljon. Olen 35.