AKT väläytti lakkoasetta: Sipilällä (KEPU) mafiamaista uhkailua
Ihan hyvä, että Sipilälle lyödään luu kurkkuun jo heti alussa, kaverin elvistely on vastenmielistä.
Kommentit (24)
Akt:ltä pitäisi lakko-oikeus viedä kokonaan. Voi h...ti tuon ay-liikkeen takia muutan vielä maasta.
Kyllä jos Suomeen tulee jokin pitkäkestoinen lakko, niin minä lähden täältä veks, koska ei menisi kauaa kun minulla ja monella ei olisi enää työpaikkaa. Suomessa työntekijöiden palkat ovat suht. korkeat, ja siihen tulee vielä päälle ihan järkyttävät sivukulut. Ei niillä kilpailla muita maita vastaan. Jos tähän lisätään vielä työmarkkinoiden epäluotettavuus, niin sitten alkaa kyllä siirtymään tuotanto maasta pois. Tai siirtyyhän se tästä syystä kokoajan, mutta lähtee se viimeinenkin tuotanto. Paljon jo nyt tehdään Itäeuroopassa ne asiat mitkä ennen tehtiin suomessa. Suomessa karkkeja ei tee enää kuin Fazer. Ennen oli pilvin pimein valmistajia, kaikki ovat nyt ulkomailla. Sama koskee monen montaa muuta tuoteryhmää. Kaikki tämä liian suurten palkkojen ja sivukulujen takia. Jos verot olisivat pienempiä, niin palkat voisivat olla kilpailukykyisiä. Tämä taas vaatisi sen, että tätä "hyvinvointia" vähennetään (lue, ei makseta lusmujen kuluja, vaan kukin hommaa itse vakuutukset ja tekevät töitä, ja pitävät huolta itsestään ja läheisistään.) Silloin Suomessa olisi todellinen hyvinvointi ja ihmiset eivät syrjäytyisi. Ihminen pystyisi itse vaikuttamaan omaan rikkauteensa. Nykyään Suomessa ei voi rikastua työnteolla. Pitää kuulua sopivaan perheeseen.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:36"]
Niin ja me suomalaiset duunarit raadetaan itsemme työkyvyttömiksi. Kyllä suomalaisetkin nousee takajaloilleen kun viedään viimeisetkin mehut. Olen valmis lakkoon.
[/quote]
kyynel :´(
ps. kerro mikä tekee sinun työstäsi niin raskasta, että olet lähes työkyvytön sen rankkuuden ja työssä kokemiesi epäkohtien vuoksi?