Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on ok leikata opiskelijoilta mutta ei lapsiperheiltä?

Vierailija
28.05.2015 |

Palstan mielestä opikelijan pitäisi olla tyytyväinen siihen että koulutus on ilmaista ja saa sentään muutaman satasen ilmaista rahaa mutta sitten kun se käännetään niin että äitiysloma pitäisi ottaa lainana ja lapsilisästä voisi leikata niin alkaa hirveä poru..

Lapsiperhe saa moninverroin enemmän tukia kuin opiskelija, eli jos teidän tukia hieman leikattaisiin niin olisiko teistä ihan ok että opiskelija tulisi teille aukomaan päätään että olkaa kuule tyytyväisiä älkääkä valittako!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijat itkevät kun menettävät noin 50 senttia kuukaudessa tuloistaan. Vanhemmat porasivat naama punaisena kun menettivät noin kympin kuukaudessa lapsilisistä. Kaikille on ok että leikataan koska valtiolla menee huonosti mutta tasan niin kauan kun pieninkään leikkaus ei kohdistu itseensä. Yhdenkään opiskelijan elämä ei kaadu alle euroon yhtä paljon kuin lapsellisten elämä kaatui lapsilisien leikkaukseen.

Vierailija
22/31 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 19:37"]

Miten täällä ei ihmiset osaa lukea enää ollenkaan??? Tuo opintotuen leikkaus on vasta silloin listalla, mikäli yhteiskuntasopimus ei toteudu. Ja lapsilisiähän leikattiin (n.9€/lapsi) ja päivähoidon ja koulutuksen rahoitusta vähennettiin. Sanopas mitä muita tukia lapsiperheille vielä myönnetään  jos kerran saavat "moninkertaisesti" opiskelijoihin verrattuina?

[/quote]

Kopsasin kelan sivuilta:

äitiysavustus, joka on joko äitiyspakkaus tai 140 euroa
erityisäitiysraha ja äitiysraha (kunnes lapsi n. 3 kk)
isyysraha (n. 9 viikkoa kunnes lapsi 2 v.)
vanhempainraha äidille tai isälle (vauva n. 3 kk–9 kk)
lapsilisä (kunnes lapsi täyttää 17 v.)
kotihoidon tuki alle 3-vuotiaalle, joka ei ole kunnallisessa päivähoidossa
yksityisen hoidon tuki alle kouluikäiselle, joka ei ole kunnallisessa päivähoidossa
joustava hoitoraha alle 3-vuotiaalle
osittainen hoitoraha 1. ja 2. luokkalaiselle
elatustuki alle 18-vuotiaasta
erilaiset tuet lapsen sairastaessa
isyysvapaan, joka on enintään noin 9 viikkoa eli 54 arkipäivää
vanhempainvapaan, joka on äidin äitiysloman jälkeen (vapaan voi myös jakaa äidin kanssa).
hoitovapaan, joka on vanhempainvapaan jälkeen.
osittaisen hoitovapaan, jos palaat töihin osa-aikaisesti.

Lisäksi teidän ei tarvitse ottaa lainaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä raha tärkeä vai perhe.Mä onneksi odotan että 3v ollaan säästetty sitten seuraava muksu :)

Vierailija
24/31 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 19:27"]

Justiinhan tänä vuonna lapsilisiä leikattiin.

[/quote]

Niitä voisi leikata reippaasti lisääkin.

Vierailija
25/31 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommatkaa lapsi niin ei tartte inistä perheiden saamista tuista. Pääsette kuulkaas osallisiksi niistä.

Vierailija
26/31 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä molemmat leikkauksethan ovat pois samoilta ihmisiltä. Ensin pakotetaan opiskelijat ottamaan enemmän lainaa, ja sitten näistä velkaisista ihmisistä tulee lapsiperheitä, jotka maksavat kalliisti päivähoidosta. Hoidon laatua on ryhmäkokoja kasvattamalla huononnettu ja vanhemmat ovat kotona puutteellisesti läsnä koska joutuvat painamaan hulluna töitä maksaakseen lainat ja elämisen. Sitten lapset menevät heikennetyn perusopetuksen piiriin... Mutta ettehän te lyhytnäköiset minä-minä-ihmiset näe nokkianne pidemmälle.

Vierailija
27/31 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä sinä yleistä jonkun riidanhaastajan kommentteja koskemaan koko palstaa. Minä ainakin liki viisikymppisenä kahden lapsen äitinä olen ehdottomasti sitä mieltä, että opiskelijoiden niukasta elannosta ei saa leikata yhtään. Eikä opetuksestakaan.

Vierailija
28/31 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 19:51"]

Nämä molemmat leikkauksethan ovat pois samoilta ihmisiltä. Ensin pakotetaan opiskelijat ottamaan enemmän lainaa, ja sitten näistä velkaisista ihmisistä tulee lapsiperheitä, jotka maksavat kalliisti päivähoidosta. Hoidon laatua on ryhmäkokoja kasvattamalla huononnettu ja vanhemmat ovat kotona puutteellisesti läsnä koska joutuvat painamaan hulluna töitä maksaakseen lainat ja elämisen. Sitten lapset menevät heikennetyn perusopetuksen piiriin... Mutta ettehän te lyhytnäköiset minä-minä-ihmiset näe nokkianne pidemmälle.

[/quote]

Kalliisti päivähoidosta?!? Yhteiskunnan tarjoama palvelu taas mitä suurimmassa määrin. Kalliisti maksamisesta voitaisiin puhua jos maksaisivat todelliset kulut mitkä jo todennäköisesti yli tuhat euroa kuukaudessa jokaisesta perheen lapsesta.

Tottakai kaikkia yhteiskunnan palveluita joudutaan leikkaamaan nyt ja tulevaisuudessa vielä lisää. Suomella on takana loistava tulevaisuus ja nyt vain velkaa jonka lisäkertyminen kiireesti saatava seis. Nyt voi unohtaa ajan jolloin Suomi oli Pohjolan Paratiisi. Nyt ollaan enää hädin tuskin veden pinnan yläpuolella räpiköimässä epätoivoisesti.

Vierailija
29/31 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi täällä vikisee mistä pitää ottaa ja antaa. kansanedustajien palkat tässä pitäs pudottaa ja reilulla kädellä. voithan opiskelujen ohella tehdä töitä? Tässä joutuu kaikki suomalaiset kärsimään ette vain te opiskelijat. Ei se vanhempainrahakaan mikää iso ole.

Vierailija
30/31 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:07"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 19:51"]

[/quote]

Kalliisti päivähoidosta?!? Yhteiskunnan tarjoama palvelu taas mitä suurimmassa määrin. Kalliisti maksamisesta voitaisiin puhua jos maksaisivat todelliset kulut mitkä jo todennäköisesti yli tuhat euroa kuukaudessa jokaisesta perheen lapsesta.

Tottakai kaikkia yhteiskunnan palveluita joudutaan leikkaamaan nyt ja tulevaisuudessa vielä lisää. Suomella on takana loistava tulevaisuus ja nyt vain velkaa jonka lisäkertyminen kiireesti saatava seis. Nyt voi unohtaa ajan jolloin Suomi oli Pohjolan Paratiisi. Nyt ollaan enää hädin tuskin veden pinnan yläpuolella räpiköimässä epätoivoisesti.

[/quote]

Kärjistys. Ei kukaan opiskelijakaan joudu ottamaan lainaa siksi, että tuki putoaa 0,5€/kk.

Vierailija
31/31 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 19:51"]

[/quote]

[/quote] samalla logiikalla opiskelu olisi kallista, jos joutuisi maksamaan opiskelun todellisen hinnan mukaan.

Samassa veneessähän tässä ollaan. Turha tässä vastakkain on taistella. Lapsista kasvaa opiskelijoita, heistä tulee työntekijöitä/työttömiä, sitten ehkä perheellisiä, lopulta eläkeläisiä/sairaseläkeläisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi