***ELOISAT loppuviikkoon (pe-su)***
Kommentit (39)
Meidän esikoinen oli aikanaan huono röyhtäisijä ja kitisi mahavaivoja rankasti ekat 1,5kk ja kokonaan ne loppuivat 3kk iässä. Käytettiin vyöhyketerapeutillakin, ei ollut apua eikä meidänkään mielestä ollut varsinaista koliikkia. Sieltä saatiin kuitenkin hyvä neuvo, joka toimi: maidon päälle pieni vesitilkka!!! Veden päälle röyhtäisy tulee paremmin mitä maidon, en tiedä miksi. Me annettiin vesi tuttipullosta, tyttö kun söi Nania pullosta muutenkin, mutta voi kai sen veden halutessaan vaikka hörppyyttää jostain mukista tai antaa lusikalla. Kannattaa minusta ainakin kokeilla, ei se ota jos annakaan!!!
Kävin tapaamispinoa nostamassa ja totesin, että tapaamiseen ilmottautuneita Eloisia on ilmestynyt pinoon kuin maan mutaa, hienoa! Pidot senkun paranee!
Uskomattomat kelit näin syyskuun lopussa. Täksikin päiväksi on luvattu 20 astetta lämmintä. Autotalliremontti etenee onneksi aika vauhdilla, katon ruodelaudoitusta aloitetaan tänään. Kelit ovat suosineet hommaa.
Tuntuu, että päivät vierivät sellaisella vauhdilla, ettei perässä pysy. Taisi olla Pumpuli, kun mietti samaa...pian nuo pojat jo ovat armeijaan menossa...Minulla on niin haikea olo aina välillä, kun mietin että viimeistä kertaa tässä nautitaan ihanasta maidontuoksuisesta pallerosta...ikuinen vauvakuumeeni ei hellitä vaikka tiedän ettei se enää tuota tulosta. Se on vain niin, että järki sanoo yhtä ja sydän toista...
Näissä haikeissa tunnelmissa poistun laittamaan lapsilaumalleni aamiaista ja palaan taas myöhemmin tänne. Ihanaa, maidontuoksuista päivää kaikille ja voimia päivän koitoksiin!
Opemamma ja nukkuva Vimpula
Meillä huomenna ristiäiset, ja etukäteen oltiin tilattu 60 hengen täytekakku, ja toisesta paikasta sellainen maissilastu johon elintarvikeväreillä tulostettu neidin kuva. Piti laittaa se siihen kakun päälle, ja koska kakku piti hakea jo perjantaina niin sovittiin et kreemipäällinen laitetaan, ja jätetään se A4:n kokoinen tila sille kuvalle.
Saatiin kermakakku jonka päällä vuori vadelmia, ukko sen haki eikä älynnyt heti valittaa vaan otti vastaan, ja sit kun kakku oli mun näkösällä asti niin leipomo jo kiinni ja aukeaa vasta maanantaina.
Mä sitten jouduin siitä poistaa kermat ja vadelmat, jotta säilyy ja saadaan se kuva siihen päälle.
Arvatkaa ottiko pannuun aika rankasti.
Kävin sit jo kaupassa hakee kermat ja muutaman marsipaaniruusun jotta saan sen su-aamuna kuntoon. Anoppini sit illalla eilen soitti ja ilmoitti tilanneensa meille jostain muualta uuden kakun. Ihana rakas ihminen, saadaan sit kuitenkin just sellainen kuin haluttiin. Nyt meillä vaan olis 60 hengelle kakkua kaapissa jota pitäis alkaa tuhoamaan. Tervetloa talkoisiin...=)
Korvakuumemittarista: Mä kans aluks ajattelin et se sanoo just sitä mitä haluaa, mutta sit kun viimein jaksoin /viitsin ohjeisiin tutustua (kuka muka ohjeita tarttee..?) niin niillä ohjeilla opin käyttää oikein. Sillä asennolla oli ainakin meidän mittarissa merkitystä, ja aina tietty samasta korvasta. Nyt meillä kyllä käytössä otsakuumemittari, pojat kun sen korvasellaisen rikkoi. Otsamittari kyllä vielä kätevämpi, ja muksut tykkää kun se soittaa musiikkia saatuaan tuloksen. Eikä tartte niitä suokia ostella.
Viihteelle: Meillä menossa kaikki kolme muksua ens torstaina yökyläilee ja me ukon kanssa peacokiin ja sit syömään ja muutamalle.
Vauva on edelleen helppo tapaus, nukkuu yönsä yhdellä heräämisellä ja hymyilee paljon.
Ja on kaksoisolento, jos vertaa mun vauvakuviin...=)
Nyt oon tosi tosi onnellinen että Jinka oli syntyessään niin pieni, koska meillä painoa nyt vasta vähän päälle 4kg ja pituutta vasta 51cm.
musta on ihanaa kun pysyy pienenä pitkään, tää kun luultavasti oli mun viimeinen raskaus, sanoo nyt jo raskauskuumetta poteva...=)
Nyt meen tekee jotain järkevää ennen kuin lähden esikoisen kanssa päiväksi tivoliin kieppumaan. *Ihana päästä kaksin ja kuunnella viisivuotiaan juttuja oikein antaumuksella. Aion nauttia tivolista ja pojasta ihan täysillä.
LEM pojat, ja Jinka (huomenna 6viikkoa)
Ihanaa, että kakkuasia järjestyi parhain päin ja viettäkäähän mukava ilta miehen kanssa! Täällä kyllä tuota kateuden vihreyttä häivähdys ilmassa...olisi mukáva päästä miehen kanssa kahdestaan syömään...
Opemamma taas
Heippa,
kuukausi on vierähtänyt pojan syntymästä. Aika menee älyttömän nopeasti. Meidän kaveri on niin isokokoinenkin, että sellainen ihan pikkuvauvavaihe tuntuu menneen ohi. Toisaalta kiva, mutta toisaalta surullista, koska tämä lienee meidän viimeinen nyytti.
Poika on suht vaativa tapaus. Ei juurikaan viihdy itsekseen missään, vaan vaatii jatkuvaa viihdyttämistä tai kanniskelua. Yöt on menneet noin viikon ajan kahdella ja joslkus kolmella syötöllä, joten sikäli tilanne on helpottanut, ettei tarvitse kokoajan heräillä, mutta sitten onkin tullut tilalle yöhuudot! Poitsu herää puoli kahden maissa ekan kerran syömään ja syönnin päälle alkaa noin tunnin kestävä itku ja huuto, johon ei tunnu auttavan kuin riittävän pitkään kestävä itkeminen ;( Öisin on pienen puolesta aika lohduton olo, kun itse ei voi kuin antaa syliä ja halia. (Rinta ei siis siinä vaiheessa enää kelpaa.) Toivon vaan, ettei tätä kestäisi kauan tai ainakaan paljoa pahenisi. Huusi kyllä muutaman päivän ajan rinnallakin joitain kertoja, mutta sitä ei ole ole nyt tapahtunut kahteen päivään.
Suurin ongelma meillä on, että poitsun PEPPU TOSI PAHASTI RIKKI, vaikka kaikki poppakonstitkin on käytetty. Tuon asian suhteen olen aika tai siis todella epätoivoinen. Meillä on käytössä myös lääkärin määräämä voide, mutta eipä tuokaan näy auttavan. Pesut on tuskaa, kun toista sattuu niin vietävästi. Eikä tuohon helpotustakaan ole oikein nähtävissä, koska vetistä kakkaa tulee jatkuvasti, joka tietysti polttaa ihoa. Onko muilla KOKEMUKSIA ja VINKKEJÄ? Olen ollut viikon verran maidottomalla ja munattomalla ruokavaliolla (+ joitain muita juttuja), mutta eipä sekään ole mitään selkeää muutosta tehnyt.
No niin, tulipahan purettua nuo mieltä painavat jutut. Muutoin poika on maailman söpöin (tietysti :) ) ja hymyjäkin antaa monta päivässä. Ja tosiaan syö erittäin hyvin ja paljon ja nukkuu öisin suht pitkiä pätkiä.
Pate06
LEM....maistuisi meillekin kakku, slurps =) Paitsi tämä mamma on syönyt herkkuja niin, että nää mahamakkarat ei oo enää raskauskiloja vaan ihan uusia =(
KERUTUS...Tuttelilta on tullut uusi Tutteli plus, joita on kahta erilaista 0-6 kk ja 6-12 kk. Niissä on niitä prebiootteja, joiden pitäsi parantaa vauvan bakteerikantaa samalla tavoin kuin maitohappobakteerienkin. Myös rasvahappokoostumus on muuttunut.
PATE06...kurjaa tuo ihon palaminen. Kokemusta on esikoiselta ripuliaikana, meillä parhaiten auttoi sinkkivoide ja tietysti yritti kovasti ilmakylpyjä pitää. Meillä tämä nuorempi neiti alkoi kakkaamaan harvemmin tuossa 1,5 kk iässä, joten sekin voi auttaa asiaa. Ja tietysti harsovaippoja jos pitäisi vaikka välillä niin saisi pylly enempi ilmaa.
MEKIN ON NYT SAATU HYMYJÄ =) ja muutenkin tässä päivä päivältä helpottaa, ei tuohon itkuun taida auttaa kuin aika. Ilmavaivoja huudettiin toissayönä kovasti, jalkojen jumppaamisella saatiin muutama paukku aikaan ja olo tytöllä helpottui =)
Vieläkin syönnin jälkeen kurluttaa maitoa eikä suostu makuulleen kuin ehkä tunnin parin päästä syömisestä. Viime yönä syötin makuulleen ja tyttö nukahti nopeammin, rinnan päälle, mutta kuitenkin. Makuulteen syöttö kuulemma auttaa jos on ns. suihkutissit. Mulla harvoin mielestäni on, mutta tyttö imee todella tehokkaasti joten kyllä sieltä taitaa loppujen lopuksi maitoa aikalailla suihkuta.
Aurinkoista viikonloppua!
petraelena ja kirppu 9 vkoa
Ristiäiset vietetty ja tosi hienosti meni...vauva nukkui koko ajan siis ihan koko ajan. Ei herännyt mihinkään vaikka oli kyllä monessa vieraassa sylissä. Ihanasti itse vaan kahvittelin sitten tilaisuuden jälkeen ja juttelin vieraiden kanssa :)
Huh, miten iso kakku 60 hengelle pakastimessa. Kannattaa varmaan pilkkoa niin sitten on pidemmäksi aikaa vieraille tarjottaa tai itselle ;) Mullakin on yksi ylimääräinen kakku nyt tuolla pakastimessa. Mutta nyt on syöty makeaa mahan täydeltä eli heti ei uppoa.
Pia
ja nyt onkin sitten kotona huutoa ja maidot oksennettiin sohvalle ja mun juhlavaatteille mutta mitäs siitä kun tilaisuus on jo ohi
Lapset nukkuvat ja mies katsoo jotain tosi typerää leffaa alakerras, minä tulin sitte lukeen teidän kuulumiset ja päätin pari riviä itekin kirjottaa.
Nyt on poitsu tarvinnut melko monena iltana nukuttaa rintareppuun yöunilleen, se on ainoa mihin rauhottuu. On selvästi väsynyt, mutta ei pysty nukkumaan, tissi ei maistu, eikä tutti ja huutaa vaan. Mut sitte kun laittaa rintareppuun ja tuttia suuhun ja vetää tanssiaskelia pitkin lattioita, ni rauhottuu ja unikin tulee:) Kun on tarpeeksi syvässä unessa, vien sänkyyn. Yön aikana heräilee syömään tissiä varmaan semmoset 3-4 krt, en tiedä varmasti kun nukutaan vierekkäin ja jatketaan samantien unia. Joskus aamuyöstä sitten itkeskelee useammin ja yleensä viiden maissa on vaippaa vaihdettava ja menee hieman kauemmin ennenkuin päästäään takas unten maille.
Hymyistä on saatu nauttia jo jokunen viikko, ja ne sulattaa äidin ja isän sydämen joka kerta:D Myös seuraa jo kovasti katseellaan ja yksin ei tunnu viihtyvän montaakaan minuuttia- on sosiaalinen kuin myös siskonsa, joka aina vaatis äidin tai isän mukanaoloa leikeissään.
Iho on muuten tosi hyvässä kunnossa, mitä nyt vähän hormooninäppyjä mut ne kuuluu asiaan.
Alkoholista; minusta muutaman saunaoluen voi aivan hyvin juoda vaikka imettääkin, suurempi haitta on siitä jos juo itsensä humalaan ja vauva vaistoaa äidin oudon käytöksen ja tuntee itsensä turvattomaksi. Eli en juo liikaa, mut muutaman rentouttavan oluen/siiderin viikonloppuna voin hyvällä omallatunnolla ottaa, eikä vauva kärsi siitä millään lailla!
Kantoliinaa kokeilin tänään pitkästä aikaa, se melkein jäi hylättynä kaappiin kun alkukokeilujen jälkeen tuntu liian hankalalta sidonnat...Mul on semmonen piiitkä joustava liina, ja nyt pikkuhiljaa pääsen jyvälle sen muutamista sidonnoista-täytyy yrittää löytää se meille paras asento.
Ens tiistaina on jälkitarkastus ja vuotokin on nyt loppunut ilmeisesti kokonaan, jee:) Kai ne menkat kohta tietty taas alkaa, yök:( Mulla ainakin alko vaikka täysimetin edellistä, ni silti menkat. Ne on taas tietty TOSI kipeet ja runsaat niinkun aina ennenkin...
Nyt se ois parasta mennä poitsun viereen ja unten maille.
Emppusimppu ja simppu huomenna 6 vkoa
Tivolissa kieputtu seitsemän tuntia ja vieläkin pyörii päässä...
Miten sitä muksuna pystyikin niissä olemaan?
Nolona kerron että se kakku on jo syöty, ja vain mun sisko on käynyt avustamassa...
Tai on sitä sellainen 15 kertaa 15 cm pala vielä jääkaapissa, ja äidilleni vietiin illalla samankokoinen pala.
Itte en kyllä oo syönyt kuin kaksi normaali annosta mut ukko veti antaumuksella. Mulla suu loksahti auki kun tultiin tivolista ja kakku olikin jo melkein loppu...
Nyt ois huomiset vaatteet silitetty ja kaikki siinä mallissa et tää painuu nukkumaan, väsyttääkin jo niin maan vietävästi.
LEM (ja enää vähän kakkua)
Ihmeellistä tämä olo. Tippaakaan en ole ottanut ja olo on kuin krapulaisella. useamman yön huonot unet toimivat sitten kännin korvikkeena. Halvaksi tulee.
Lem hienoa ettei kakku hukkaan mennyt ;)
Meillä on päivät olleet hieman kiireisiä. perjantaina käytiin veljen luona juhlimassa kun viimein ja vihdoin (äitiäni lainaten) hän meni naimisiin. eilen oli naapurissa grillijuhlat ja siellä tuli myös vietettyä aikaa. Huomenna sitten alkaa SE arki.
Tänne kuulu mitään erikoista. Tällä hetkellä esikoinen on päättänyt, että pikkusisko voikin olla ihan jees juttu. Kovasti haluaa antaa pusuja :)
pubu ja Anni the yökyöpeli
Pubu, täälläkin surisee.. :)
Just sain kinkkupiirakan ja kakun tehtyä, muutama kaveri on tulossa mun synttäri kahveille. Onneksi ei enempää ku pari.. ei jaksais.
Tyttö sit yön söi tunnin välein. Ja niiden tunnin välien aikana heräsin n.10 kertaa kun neitikin on nyt sit esikoisen lisäksi räkäinen ja tukkoinen ja korisee ja rohisee ikävästi.
Saatiin kaksi kummia jo pyydettyä, yksi vielä pyydetään, ristiäiset on vajaan kahden viikon päästä. Mitään tarjottavia tai muuta en oo edes saanut mietittyä.. Kaikkihan pitää tietysti jättää viime tippaan.
Nyt lähden surisemaan tuonne kyökin puolelle, palaillaan!
Calathea ja Aava kohta 4 vk
Ei tässä ole ehtinyt kirjottaa, vaikkakin olen koittanut lukaista pikaisesti teidän kirjoituksia.. Mulla tuntuu että elämä menee imettämisee, lypsämisee ja kanniskeluun ja loppuaika pitäs laittaa ruokaa ja syödä sekä levähtää. Miten ihmeessä ehditte niin usein kirjoitella, esim. opemamma. ;) Sulla taitaa ope olla jo hallinnassa nää jutut ku on monta lapsukaista. Mulla ekan kanssa ei aika riitä. Ehkä tämä tästä alkaa sujumaan ku pikkunen kasvaa vähän.
Meillä syöttövälit on 2-4tuntia, paitsi tankkausta päivisin ja iltaisin tapahtuu, jolloin syödään jatkuvasti. Onneksi nukkuu kuitenkin jonkun tunnin pätkiä. Pisin pätkä oli 5tuntia muutama yö sitten.
PATE06, kerroit vauvastasi, tuli mieleeni, että voisko olla sillä jonkin ruoka-aineallergia, kun nuo oireet on ihan samat kun lähipiirissäni allergisella vauvelilla. Sitä on vaikea alkaa kokeilemaan mille on allerginen, kun jotain pitäs itekin syödä. Niitähän voi olla vaihtoehtoja niin paljon... Tuttavani on tiukalla dietillä ja kokeilee yksi ruoka-aine kerralla mitä voi syödä, ettei tule huutoja ja peppuihottumaa ym.oireita. Sitte siitä peppuihottumasta. Meillä kokeiltu bepanthenia, on uskomattoman hyvä. Jos ette ole kokeillu jo sitä, kokeilkaa ihmeessä. Toinen mitä teemme, on suihkuöljyä kylvettäessä ja pesiessä. Toimii sekin loistavasti ja iho on ihanan pehmeä. Tietysti ilmakylvyt on kans auttaneet.
Villa ja poika 2vk
pikaseen tulin. ukkeli lähti tyttöjenkaa ulkoilee niin saa marinalta hetken lepoa. vieläkin joutuu oleen ihmeissään ton vaavinkaa.syö tissiä mutta nyttekin eka 5min ja nukahtaa sitte säpsähtää on tyytymätön,vaihoin vaipan ja yritin tarjoo tissii ni lutsutteli vaan..sitte taas marisi ja tarjosin tissii ni kelpas ja söi ittensä untenmaille. eilen illalla tyttö huusi noin 30min suoraa huutoa,mä jo säikähdin olevan koliikkia olin paniikissa,mutta rauhottu sitten kummiskin syliin. mikään ei eka kelvannu,tutista mega huuto,ilman huutoa tissi ei kelvannu,tais olla yliväsynyt! koska selkeesti silmä lumpsu mut ei joteski nukahtanukkaan.
kyllä välillä toivoo ettei ois vaavii tehnykkään,vaikka ohan se ihana kun sattuu olee tyytyväinen ees vähän aikaa. sylivaavi tuo on,nukkus ennemmin sylissä kun sängyssä.
nyt meen lepää jos sais päätä nollattuu taas:)
k.h.p ja möhnänen 2vko+4pvä
No nyt se on meilläkin se nuha. Kolme yötä nyt mennyt nuhanenän kanssa. Päivisinkin vaivaa tyttöä selvästi tuo räkäinen nokka. Sylissä ollessaan hankaa naamaansa vaatteita vasten kuin vimmattu. Viime ja edellisyönä nousin viiden aikaa nukkumaan olkkarin sohvalle tyttö rinnan päällä. Siinä saatiinkin sitten nukuttua molemmat. Ainoa miinuspuoli on niska- ja hartiajumia ja siitä seuraava päänsärky.
Sylivauva se taitaa olla tuo meidänkin pirpana. Sänkyyn siirrettäessä herää 5-15 min kuluttua ja sitten onkin uni ohi taas vähäksi aikaa. Nukkuu kyllä suhteellisen hyvin nyt öisin ja päivisinkin jos joku nukkuu vieressä.
YÖSYÖTÖISTÄ: syödäänkö muilla yhtä usein? Meillä on yleensä yksi 3 tunnin unijakso iltayöstä ja sen jälkeen sitten 1,5-2,5 tunnin syöttövälit läpi koko yön. Yleensä syö siis yöllä 3-4 kertaa. Päivälläkin syö aika usein verrattuna noihin meidän vanhempiin tyttöihin. Kaksi tuntia on yleensä maksimi minkä on syömättä, paitsi välillä tulee 3 tunnin väli jos ollaan esim. ulkona vaunuttelemassa. Vaunuissakin tyttö heräilee muutamia kertoja, mutta vaunuihin hänet saa onneksi yleensä nukutettua uudelleen. Sänkyyn se harvoin onnistuu.
PItäisi tilata jälkitarkastus. Mutta kun sen voi tilata vain torstaina tai perjantaina ja viime viikolla oikea (?) henkilö ei ollut paikalla enkä siis saanut aikaa ja sitten tällä viikolla unohdin autuaasti koko jutun (kun aika on 12-01, muulloin ei voi soittaa).
Kai mä tästä menen pyykinlaittoon.
Jamssa + tyttö 5vk
meinasin ihan unohtaa.
Ilmakylvyt on tosi tärkeitä, jos pylly on päässyt kehnoon kuntoon. Yks hyvä keino on myös puhaltaa ilmaa hiustenkuivaajalla kun vauva on ilmakylvyissä. Ja eipä kai sitten mikään muu auta kuin vaipanvaihto mahd usein. Mä en anna yhtään hetkeä kakan olla vaipassa, en edes pikkuista määrää, koska meilläkin vauvan peppu palaa heti ihan kauhean näköiseksi ja on tietty kipeäkin.
Noista ruoka-ainejutuista sen verran, että kuulostaa vähän oudolta, että jotkin ruoka-aineet aiheuttaisivat vauvalle vain peppuihottumaa. Tosin en ole mikään allergioiden asiantuntija tosiaankaan, mutta luulisi, että silloin olisi jotain muitakin oireita? Suositteliko lääkäri sulle ruoka-aineiden välttämistä?
Toivottavasti saatte vauvan ihon paranemaan mahdollisimman pian.
Jamssa
On aivan ihana lukea teidän kuulumisia, mutta yleensä sitten käy niin, että neiti kaipaakin jo luokseen, kun pääsen kirjoittamiseen asti. Meidän jätkä oli todella vaativa vauva neitiin verrattuna, mutta kyllä typyä saa kovasti kanniskella täälläkin. Sänky ei sitten millään kelpaa ja sylisä pitäisi saada vaan nukua. Viime yö oli ihan luksusta ja 2 syötöllä mentiin ;9 Yleensä kun on 4 syöttöäkin ja ainaa herää sänkyyn laitettaessa. Keskipäivällä nukkuu kivasti parin tunnin pätkän, mutta muutoin heräilee usein ja kaipaa syliin. Nyt on ollut mahdollisuuskin, kun esikoinen ei meikäläistä ihan kamalasti ole kaivannut. miehen vanhemmat ovat täällä vielä viikon viihdyttämässä ja jeesaamassa.
Kiva kuulla, että monien ristiäiset ovat sujuneet oikein mallikkaasti. Meillä ei sellaisia ole tulossa, mutta vieraita on nyt pikkuhiljaa alkanut käymään. Minusta onkin kivaa, kun käyvät erissä niin saa jutskailla kunnolla eikä ole kamala härdelli päällä.
Tapaamista innolla täällä odottelen!!!! Ja niitä kuukausittaisia kans ;)
Air, tyttö kohta 4vkoa ja poika 12/04
Mä olen itseasiassa ollut reilun viikon maidottomalla ja munattomalla ruokavaliolla + jotain muita juttuja. Lääkäri oli sitä mieltä, että allergiapepulta näyttää. Ainakaan vielä ei ole tapahtunut oleellista muutosta, ja olenkin aika lailla sitä mieltä, että allergiaa ei ole, vaan ainoastaan paljon ilmaa suolistossa + suolen yleistä kehittymättömyyttä. Maitoa tulee suihkuamalla ja röyhtäisyjä pojalta on tosi vaikea saada. Kakkaa tosiaan tulee ihan jatkuvasti pieniä määriä pierujen mukana, joten vaipanvaihto joka kakan jälkeen ei onnistu, koska silloin ei vaippaa voi pitää hetkeäkään. Ilmakylvytkin on aika sotkemista, mutta niitä yritetään pitää aina sen aikaa, kun poika viihtyy ilman vaippaa. Tällä hetkellä käytössä on lääkärin määräämät voiteet, mutta eipä nekään ole oleellista muutosta saaneet aikaan. Aika avuton olen tuon asian suhteen. Tilanne ei voi korjaantua ennen kuin kakka kiinteytyy. Se tietty vois kiinteytyä korvikkeilla, joita taas ei voida dieetin takia kokeilla.. huh huh.Täytyy tosiaan koittaa vielä kylpyveteen kylpyöljyä. Se on ainut, mitä ei tosiaan vielä ole kokeiltu.
Pate06
Hienoa, että ristiäiset on sujunu niin monella hienosti. Me ei olla vielä saatu edes soitettua seurakuntaan:D Näin meillä :)
Ja sitten PUKLAUS ongelma, normaalia puklustelua (puklaa silloin tällöin pieniä määriä) on meillä esiintynyt ihan alusta asti, muta tämän päivän poika on puklannut varmaan enemmän kuin syönyt! joka kerta kun asentoa vähän liikauttaa niin tulee hyvä satsi ulospäin. Voiko refluksi kehittyä yhdessä syöttövälissä??:) Vai mistä ihmeestä tämä johtuu? mitään ei olla tehty normaalista kaavasta poiketen...
kertokaa viisaammat..
keru ja eemeli (4viikkoa ja yksi päivää:) viimeviestissä huijasin vahingossa, eihän 4vkoa suinkaan tarkoita yhtä kuukautta:)
nannii suoosittelee neuvolassa.. eikä siit kait voi masu mennä sekasin,ei meillä ainakaan..välillä humpsautan illalla että ois täynnä ja nukahtas:)
asiasta 5:teen meillä ollu hyväpäivä tänään,mami ei oo turhii ressaillu ja vaavikaan ei oo tuntunu natisevan niin paljoo,hermo on kestäny ja oon saanu sen nukkuu 2 kertaa sänkyyn,eka omaan (30min) ja nyt sammu meiän sänkyyn..pikkusten kiukkujen jälkeen :O
näähän voi heitellä mut ekan päivien lisäks tänään ollu pitkäst aikaa kiva päivä..